تبیان، دستیار زندگی
وب سایت فرهنگی اطلاع رسانی تبیان در گزارشی به بررسی فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» پرداخت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روایت تبیان از ماجرای نیمروز

وب سایت فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان در گزارشی به بررسی فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» پرداخت.

هومن بهلولی- روابط عمومی

هادی حجازی فر

به گزارش روابط عمومی، بخش سینما و تلویزیون موسسه فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان این گزارش را تهیه و منتشر کرده است.

هادی‌ حجازی‌فر سال گذشته با «ایستاده در غبار» در نقش احمد متوسلیان خوش درخشید و امسال با ایفای نقش کاراکتر «کمال» در فیلم تحسین‌شده «ماجرای نیمروز» ثابت کرد حرف‌های بسیاری در حوزه بازیگری دارد. حجازی فر دیر به شهرت رسید اما پس از چهل سالگی و در دوران پختگی مورد توجه کارگردان های مطرح است. او بتازگی بازیگر فیلم جدید حاتمی‌کیا شده که با موضوع مسائل امنیتی و تهدیدات تکفیری ها در سوریه کلید خواهد خورد.

حجازی‌فر را نباید و نمی‌توان هنرمندی‌ «تازه‌کار» دانست. خطاطی، کاریکاتور، برنامه‌سازی تلویزیونی و تئاتر عروسکی حوزه‌های هنری متنوعی هستند که او در چهار دهه گذشته از عمر و تا پیش از ورود به «سینما» تجربه‌های ارزشمندی در آن‌ها کسب کرده است. او که افتخارات متعددی را در قامت یکی از فعالان تئاتر عروسکی در جشنواره‌های مختلف به نام خود ثبت کرده در واپسین سال از دهه چهارم زندگی بالاخره مقابل دوربین سینما ظاهر شد و این‌گونه به گروه همراهان محمدحسین مهدویان پیوست. همین همراهی هم در جشنواره امسال به رونمایی از «ماجرای نیمروز» انجامید. حجازی‌فر خود درباره این مسیر می‌گوید: «برنامه‌ام در حوزه هنر از همان آغاز مشخص بود. برنامه بلندمدتی از همان ابتدا برای خودم داشتم و همیشه هم به همسرم می‌گفتم که 40 سالگی وقت ورودم به سینما است. البته این ورود در 39 سالگی با «ایستاده در غبار» محقق شد و امروز در مرز 40 سالگی خود را در میدان سینما می‌بینم. البته هدفم هم در این میدان کارگردانی است.»

حالا حجازی‌فر درست ایستاده در مرز 40 سالگی بازی در سه فیلم سینمایی را تجربه کرده. او که در سال‌های فعالیت تئاتری، جوایز متعددی را به دست آورده و حتی برگزیده شدن در تئاتر فجر را هم در کارنامه دارد اما در مواجهه با جشنواره فیلم فجر، احساسات تازه‌ای را تجربه می‌کند. او می‌گوید: «امروز که با شما صحبت می‌کنم در دنیای سینما دارم همان حس و حال دوران دانشجویی تئاتر را تجربه می‌کنم. بالاخره هیجان بالایی دارم و منتظرم بازخورد کارهایم را ببینم. این حس و حال محدود به «ماجرای نیمروز» هم نیست و درباره «گیلدا» هم همین حس و حال و پیگیری مدام از سرنوشت کار را داشتم و دارم...» به‌رغم این احساسات اما ناکامی در دریافت سیمرغ بهترین بازیگر مکمل جشنواره سی‌وپنجم که بسیاری بر استحقاق حجازی‌فر برای دریافت آن اشتراک‌نظر داشتند، چندان روحیه او را تضعیف نکرده است.

گفتنی ست این گزارش بر مبنای گفتگوی منتشر شده از هادی حجازی فر بازیگر این اثر سینمایی تهیه شده و متن کامل آن در اینجا قابل مشاهده است.