تبیان، دستیار زندگی
عارف لرستانی که بیشتر به عنوان بازیگر طنز مجموعه های تلویزیونی شناخته می شود، صبح شنبه، ۲۶ فروردین ماه در سن ۴۵ سالگی درگذشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علت درگذشت عارف لرستانی چه بود؟

عارف لرستانی که بیشتر به عنوان بازیگر طنز مجموعه‌های تلویزیونی شناخته می‌شود، صبح شنبه، ۲۶ فروردین‌ماه در سن ۴۵ سالگی درگذشت.

فرآوری: بخش سینما تلویزیون تبیان
عارف لرستانی

«عارف لرستانی» (متولد ۱۵ بهمن ۱۳۵۰) در کرمانشاه، بازیگر تئاتر و تلویزیون ایران بود. او با مجموعه «جنگ ۷۷» به کارگردانی مهران مدیری پا به عرصه بازیگری گذاشت و پس از آن در چندین مجموعه دیگر از جمله «قهوه تلخ» با او همکاری کرد.

از جمله آثار تلویزیونی این بازیگر فقید به «در حاشیه»، «کوچه مروارید»، «شوخی کردم»، «ویلای من» و «مرد دوهزار چهره» می توان اشاره کرد. او همچنین در فیلم‌های سینمایی «شام عروسی» (۱۳۸۴)، «انتخاب»، (۱۳۸۳)، «معادله» (۱۳۸۲) و «مانی و ندا» (۱۳۷۹) بازی کرده است. نقش‌آفرینی او در مجموعه «قهوه تلخ» پس از سال‌ها در نقش شخصیتی شبیه رضاخان بسیار مورد توجه واقع شده بود.
خشایار الوند نویسنده سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره علت مرگ این هنرمند می‌گوید: «من تا چند لحظه پیش در منزل عارف لرستانی  بودم و طبق شنیده‌های من ظاهرا دیشب ایشان سکسکه‌اش می‌گیرد و چون مدت طولانی سکسکه‌اش بند نمی‌آمده به همراه همسرش به بیمارستان می‌روند و آنجا دو آمپول آرامبخش البته دقیق نمی‌دانم، به او تزریق می شود و به خانه می‌آید و می‌خوابد اما متاسفانه در خواب سکته می‌کند.»
الوند درباره سابقه بیماری مرحوم لرستانی توضیح می‌دهد: «عارف هیچ سابقه بیماری نداشت، ورزشکار بود و سیگار هم نمی‌کشید.»
عارف لرستانی در چندین سریال از جمله «قهوه تلخ»، «ویلای من » و «شوخی کردم» که خشایار الوند نویسنده‌اش بوده ایفای نقش کرده بود. الوند درباره همکاری‌های مشترک‌شان با این هنرمند می‌افزاید: «عارف بسیار پسر ماه و دوست داشتنی و پسر رفیق بازی بود. مرام رفاقت او کرمانشاهی بود و واقعا بامعرفت بود.»
این نویسنده در ادامه می‌گوید: «با توجه به استعدادی که عارف داشت به نظرم در دنیای بازیگری به حق‌اش نرسید. او بازیگر بسیار خوبی بود و توانایی‌هایش در همین نقش‌هایی که بازی کرده هم کاملا مشخص است. ما همکاری‌های بسسار خوبی در چندین کار با هم داشتیم.»

الوند در پایان می‌افزاید: «متاسفانه عارف را خیلی زود از دست دادیم و باور مرگ او برای من و خیلی از دوستان دیگر سخت است. خیلی از دوستان و همکاران او الان در منزلش هستند و از این اتفاق شوکه‌اند و بسیار هم بی‌تابی می‌کنند. این اتفاق واقعا باورنکردنی بود.»

احتمال وجود خطای پزشکی

بعد از فوت عارف لرستانی روایت های متفاوتی از شیوه مرگ این بازیگر مطرح شد که خطای پزشکی را علت درگذشت او اعلام می کرد؛ به دنبال اظهارنظرهای مختلف، روابط عمومی سازمان نظام پزشکی توضیحاتی را درباره فوت عارف لرستانی عنوان کرد: دکتر رضا لاری‌پور درباره برخی مطالبی که در فضای مجازی درباره فوت عرفان لرستانی، مبنی بر خطای پزشکی در درمان او، مطرح شده است، گفت: «ساعت ۲۰ شب قبل از درگذشت، مرحوم لرستانی به درمانگاه یکی از بیمارستان‌های پایتخت به دلیل سکسکه شدید مراجعه کرده که اقدامات لازم به صورت سرپایی برای رفع مشکل آقای لرستانی انجام می‌شود و بیمار به خانه بازمی‌گردد. حتی به آقای لرستانی تاکید می‌شود که اگر حال‌شان بدتر شد، مجددا برای درمان به بیمارستان مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه آقای لرستانی سابقه بیماری خاصی نداشته است،‌ گفت: «وی بعد از مراجعه به بیمارستان با حال عمومی مساعد مرخص می‌شود و این موضوع در پرونده‌شان هم ذکر شده است. در عین حال تاکنون هیچ شکایتی از سوی خانواده مرحوم لرستانی به نظام پزشکی نشده است. همچنین هنوز علت مرگ هم مشخص نیست و پزشکی قانونی باید در این زمینه نظر دهد.
«لاری‌پور، نشر مطالبی مانند بروز خطای پزشکی در درمان مرحوم عارف لرستانی را، "غرض‌ورزی" دانست.

عارف لرستانی دوست داشت کجا دفن شود؟

لرستانی یک سال پیش در پی درگذشت پدربزرگش پستی در اینستاگرام منتشر کرد و نوشت که دوست دارد در روستای سیمینه کنار او دفن شود. او در توضیح این مطلب نوشت: «عبدالحسین لرستانى، پدر بزرگم مردى كه در روستاى سیمینه سمت سراب نیلوفر كرمانشاه دفن شده. من هیچ وقت او را ندیدم او هم هیچ وقت مرا ندید سال ها قبل خیلى قبل‌تر از اینكه من به دنیا بیایم مرده بود. با اینكه هیچ وقت همدیگر را ندیدیم دلم می خواهد وقتى مردم كنار او در روستاى سیمینه دفن شوم، احساس می‌كنم كنارش آرام خواهم بود. خیال مردن ندارم اما مرگ خبر نمی كند.»

پیام هایی از هنرمندان به یاد عارف لرستانی

سپند امیر سلیمانی: عارف جانم، رفیقم، تو دیگه چرا؟! من با اون همه خاطرات چه کنم، عارف رفت، عارف جانم، رفیقم.

پرویز پرستویی: متأسفانه با آغاز سال نود و شش همکار عزیزمان عارف لرستانی، از بازیگران طنز خوب کشورمان هم به دیار باقی شتافت. درگذشت ایشان را به خانواده محترمش و جامعه هنری تسلیت عرض میکنم. روحش شاد و یادش گرامی.

پژمان جمشیدی: عارف جان، چقدر زود، چه کنیم با این سرنوشت؟ روحت در نهایت آرامش رفیق مهربون. خدا به همراهت عزیز.

هومن حاج عبداللهی: روحت شاد مرد دوست داشتنی، چه صبح اول هفته ای شد، کاری هم از دستمون برنمیاد، جز اینکه بگیم سفرت به سلامت رفیق.

سام درخشانی: باورم نمیشه، عارف عزیزم. عارف دوست داشتنی، روحت شاد.

رامبد جوان: درگذشت عارف لرستانی عزیز را به خانواده اش و جامعه هنری تسلیت میگم.

احمد مهرانفر: عارف جون، مرد آرامش و اخلاق، سفرت سبز، روحت شاد و یادت جاودانه.

گلاره عباسی: تو خیلی عزیز و شریف و رفیق بودی عارف جان، هیچ وقت رفتنت را باور نمی کنم. نمیشه باور کردن نبودن این همه شور زندگی و عشق را.

شاهین جمشیدی: عارف عزیزم، عارف جان، رفیق جان، با معرفت، لوتی، با غیرت، داداش کجا رفتی؟! عارف لرستانی عزیز هم از بین ما رفت. عارف جانم خدا نگهدارت مرد.


منابع: ایسنا/ خبرآنلاین/ صفحات اجتماعی هنرمندان