تبیان، دستیار زندگی
محمود احمدی نژاد که پیش تر و بنابر توصیه ی مقام معظم رهبری، کتبا اعلام کرده بود که در انتخابات 96 شرکت نمی کند؛ امروز برخلاف توصیه ی رهبر انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد!
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : آزاده مرنی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نفاق، شاخ و دُم ندارد +فیلم

محمود احمدی نژاد که پیش تر و بنابر توصیه ی مقام معظم رهبری، کتبا اعلام کرده بود که در انتخابات 96 شرکت نمی کند؛ امروز برخلاف توصیه ی رهبر انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد!

تحلیل از بخش سیاست تبیان

احمدی نژاد برخلاف توصیه رهبری عمل کرد

در دو مطلب پیشین با عنوان "نفاق جدید" و "دولت نفاق را بشناسید" به موضوع نفاقی که توسط برخی رجل سیاسی راه اندازی شده است پرداختیم اینک به ادامه روند این نوع از نفاق می پردازیم.

از روز گذشته و با آغاز ثبت نام از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، تنور انتخابات بیش از پیش داغ شد اما امروز و با ثبت نام های جنجالی بهاری به گرمای تابستان را شاهد بودیم.

از نخستین ساعات امروز خبرهایی مبنی بر ثبت نام حمید بقایی تا ساعاتی دیگر فضای رسانه ها را در بر گرفت ؛ همگان که تصور می کردند احمدی نژاد و مشایی وی را در این امر همراهی خواهند نمود ، شاهد ثبت نام ناگهانی شخص احمدی نژاد شدند.

وی که پیش تر و با توصیه ی مقام معظم رهبری ، اعلام کرده بود که نه تنها در این انتخابات شرکت نخواهد کرد بلکه از هیچ فرد و جریان سیاسی هم حمایت نمی کند ، امروز با این عمل خود اخلاق سیاسی را زیر پا گذاشته و توصیه رهبر انقلاب را نادیده گرفته است.

احمدی نژاد برخلاف توصیه رهبری عمل کرد

   نامه احمدی نژاد به رهبر انقلاب در پی توصیه انتخاباتی ایشان

توصیه انتخاباتی رهبر انقلاب به احمدی نژاد

یک آقایی آمده پیش من، من هم به ملاحظه‌ی صلاح حال خود آن شخص و صلاح حال کشور به ایشان گفتم که شما در فلان قضیه شرکت نکنید. نگفتیم هم شرکت نکنید، گفتیم صلاح نمی‌دانیم ما شما شرکت کنید. این را گفتیم. خب یک چیز عادی است. انسان بایستی آن چیزی را که می‌بیند و می‌فهمد و فکر می‌کند که به نفع برادر مؤمن‌اش است باید به او بگوید دیگر. ما هم اوضاع کشور را خب، غالباً بیشتر از اغلب افراد آشنا هستیم.

رهبری به من توصیه کردند که در انتخابات کاندیدا نشوم ولی به معنای عدم مشارکت نیست."

آدم‌ها هم، بخصوص آدم‌هایی که صدها جلسه با ما نشستند و برخاستند بیشتر و بهتر از دیگران می‌شناسیم. با ملاحظه‌ی حال مخاطب و اوضاع کشور به یک آقایی انسان توصیه می‌کند که آقا شما اگر توی این مقوله وارد شدید این دو قطبی در کشور ایجاد می‌شود. دو قطبی در کشور مضرّ است به حال کشور. من صلاح نمی‌دانم شما وارد بشوید. بله، این چیز خیلی مهمی که نیست. این یک چیز خیلی طبیعی است، خیلی ساده است.

بله، ما این توصیه را به یکی از آقایان، به یکی از برادران کردیم. خب حالا این مایه‌ی اختلاف بشود بین برادران مؤمن، یکی بگوید فلانی گفته، یکی بگوید نگفته، یکی بگوید چرا پشت بلندگو نگفته؟ خب حالا این هم پشت بلندگو. (1)

تغییر موضع احمدی نژاد

پس از حمایت های همه جانبه ی احمدی نژاد از حمید بقایی ؛ برخی برآن شدند که دلیل این تغییر موضع را بدانند به همین دلیل خبرنگاری در یکی از نشست های خبری از وی درباره علت موضه انتخاباتی سوال کرد و احمدی نژاد گفت : "رهبری به من توصیه کردند که در انتخابات کاندیدا نشوم ولی به معنای عدم مشارکت نیست." وی این ثبت نام تنها به نفع حمید بقایی دانست و خود را گزینه ی پوششی بقایی دانست که در آخرین لحظات به نفع او کناره گیری خواهد کرد.

فیلم تغییر موضع احمدی نژاد در حمایت از بقایی

با آنچه به اختصار گفته شد چند سوال پیش می آید ؛ چرا احمدی نژاد موضع خود را تغییر داده است؟ پشت پرده ی ثبت نام احمدی نژاد در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری چیست؟ و آیا وی تایید صلاحیت می شود؟

پی نوشت : توضیح رهبر انقلاب درباره توصیه به احمدی نژاد / خبرگزاری مهر / 5 مهر 1395