تبیان، دستیار زندگی
در مراسم سالروز جشن و شادی مولود کعبه حضرت علی(ع) مراسم عمامه گذاری طلاب در مدرسه امیر المؤمنین(ع) در قم برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درسالروز ولادت امیر المؤمنین(ع):

مراسم عمامه گذاری طلاب درقم برگزارشد

در مراسم سالروز جشن و شادی مولود کعبه حضرت علی(ع) مراسم عمامه گذاری طلاب در مدرسه امیر المؤمنین(ع) در قم برگزار شد.

مراسم عمامه گذاری طلاب درقم برگزارشد

این مراسم که پیش از ظهر امروز با حضور آیت الله العظمی مکارم شیرازی و اقشار مختلف مردم در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) درقم برگزار شد، تعدادی از طلاب توسط حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

درابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری گفت: اولین سؤالی که در قیامت خالق ازبندگان می کند این است در دنیا امام و مولای تو چه کسی است؟

سخنران این مراسم عنوان کرد: در روز قیامت هر کسی را به مولا و امام او می شناسند؛ اگر در دنیا دنبال امام رفتیم پرونده عمل به دست راست و اگردنبال امام نبودیم پرونده به دست چپ داده می شود.

وی افزود:  دنیا جای کوچکی برای حضرت علی(ع) بود،  قیامت جایی است که حضرت حضور پیدا خواهد کرد و آن زمان همه باید پاسخ گوی بدیها و ظلم به آن حضرت باشند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری گفت: امیرالمومنین(ع) دارای فضائل زیادی است، اما متاسفانه دنیا و مسلمانان او را نشناختند و او حتی درمیان دوستان هم غریب و مظلوم وتنها بوده است.

لازم به ذکر است؛ مشابه این مراسم در دفاتر سایر مراجع تقلید و علما، حضرات آیات جوادی آملی، نوری همدانی، وحید خراسانی، صافی گلپایگانی، علوی گرگانی  و علوی بروجرودی درقم برگزار شد و طلاب به بدست مراجع تقلید ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

منبع: حوزه نیوز