تبیان، دستیار زندگی
تبلیغات زودهنگام انتخاباتی قطعا تخلف است و همه افراد، احزاب و گروه ها و حامیان آنها از تبلیغات زودهنگام پرهیز کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبلیغات زودهنگام انتخاباتی ممنوع

تبلیغات زودهنگام انتخاباتی قطعا تخلف است و همه افراد، احزاب و گروه ها و حامیان آنها از تبلیغات زودهنگام پرهیز کنند.

بخش سیاست تبیان

تبلیغات زودهنگام انتخاباتی ممنوع

وزیر کشور در نشست خبری در محل ستاد انتخابات کشور آغاز ثبت نام از نامزد های انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد. عبدالرضا رحمانی فضلی در نخستین دقایق شروع ثبت نام از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با صدور دستور آغاز ثبت نام در جمع خبرنگاران، با تبریک میلاد با سعادت امیرالمومنین(ع) اظهار داشت: امروز ۲۲فروردین، خداوند متعال توفیق داده است که ملت عزیز ایران در نعمت استقلال و آزادی و تعیین سرنوشت خود و کشور، اراده شرکت در انتخابات بزرگ ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا باشد.

وی افزود: به خاطر این نعمت الهی که به یمن امامان، مردممان و انقلاب اسلامی، توفیق آن را پیدا کرده ایم که اگر شبانه روز هم شکر کنیم باز هم جای شکر باقی است.

وزیر کشور گفت: مردم سالاری دینی الگویی از حکومت اسلامی و تعالی انسان با آموزه های دینی است و به همه فرمانداران در سراسر کشور شروع مراحل انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران که امروز با ثبت نام آغاز می شود را اعلام می کنم.

موارد خلاف قانون از طریق بازرسان و مردم اعلام می شود و در کمیته رسیدگی به تخلفات بررسی خواهد شد.

وی افزود: امید است همه مسئولان اعم از مجریان و ناظران و همه کسانی که به ما در این امر کمک می کنند، رسانه ها، مطبوعات، رادیو ، تلویزیون، قوه قضائیه و نیروی انتظامی و همه دستگاه ها در این امر خطیر ضمن حفظ رعایت کامل بی طرفی و مر قانون در امر برگزاری سلامت، نشاط، قانونی بودن و مشارکت بالا همکاری و کمک لازم را انجام دهند.

وزیر کشور همچنین با تاکید بر این که تبلیغات زود هنگام تخلف است و باید مراعات شود گفت: همه اشخاص و حامیان دیگر، منجمله رسانه های منتسب به افراد و رسانه هایی که به هر نوعی از بودجه عمومی استفاده می کنند شامل استفاده از بیت المال می شوند، خلاف است.

وی ادامه اد: همه نامزد های انتخابات ریاست جمهوری افراد شناخته شده ای هستند و تبلیغات زود هنگام و عدم رعایت قانون را افکار عمومی از این افراد نمی پسندند بنابر این به نفع کاندیدا ها و حامیانشان است که وراد تبلیغات زود هنگام انتخاباتی نشوند.

رحمانی فضلی گفت: موارد خلاف قانون از طریق بازرسان و مردم اعلام می شود و در کمیته رسیدگی به تخلفات بررسی خواهد شد.

وزیر کشور گفت: ۲۷ فروردین مدارک تحویل شورای نگهبان می شود و شورای نگهبان به مدت ۵ روز فرصت دارد صلاحیت نامزد ها را بررسی کند.


منبع : خبرگزاری مهر