تبیان، دستیار زندگی
معاون تبلیغ حوزه علمیه استان فارس، با تبریک ماه رجب و سالروز میلاد امام علی(ع)، گفت: اعتکاف فرصت خاص روحانیون برای افزایش معرفت علوی در جامعه است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان فارس مطرح کرد:

اعتکاف؛ فرصت خاص روحانیون برای افزایش معرفت علوی در جامعه

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان فارس، با تبریک ماه رجب و سالروز میلاد امام علی(ع)، گفت: اعتکاف فرصت خاص روحانیون برای افزایش معرفت علوی در جامعه است.

 اعتکاف؛ فرصت خاص روحانیون برای افزایش معرفت علوی در جامعه

حجت الاسلام متوسلیان با بیان این که ماه رجب فرصت بندگی و نزدیکی به خداوند است، اظهار داشت: ماه های رجب و شعبان به طور حقیقی و تكوینی، باب ورود به ماه رمضان هستند؛ به نحوی كه بدون آمادگی در این دو ماه، نمی شود به گونه ای مطلوب وارد ماه رمضان شد.

وی افزود: این دو ماه بستر و آمادگی برای ورود به ماه رمضان و ماه رمضان هم بستر و آمادگی برای ورود به شب قدر است؛ یعنی باید این مسیر طی شود تا انسان به لیلة القدر برسد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان فارس، با بیان این که یکی از برکات ماه رجب وجود ایام اعتکاف است که شروع آن با سالروز میلاد با برکت امیرالمؤمنین امام علی(ع) است، گفت: باید مبلغین با تشویق اهالی مسجد و مردم محل تبلیغ خود، مراسم معنوی اعتکاف را رونق بببخشند، به گونه ای که این نعمت معنوی و الهی به بهترین شکل مورد استفاده مردم قرار گرفته و همگان بهره معنوی از آن ببرند.

وی با بیان اینکه مبلغین باید برکات ماه رجب و این ایام اعتکاف را برای جوانان مؤمن و انقلابی بیان کنند، خاطرنشان کرد: اگر كسی اهل دعا و مناجات با خدا باشد، آرام آرام می تواند به باطن ماه رجب پی ببرد؛ نکته بعدی هم این كه، یكی از فضائل مهمی كه برای ماه رجب بر شمرده شده، این است كه ماه رجب، ماه امیرالمؤمنین امام علی(ع) است؛ یعنی این ماه، هم شهر الله است و هم ماه امیرالمومنین(ع) و از این رو باید قدر این ایام را بدانیم.

حجت الاسلام متوسلیان در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که مبلغین باید به گونه ای، فضائل امام اول شیعیان را بیان کنند که ثمره و خروجی آن، ترویج معرفت علوی و محبت به امام علی(ع) باشد، گفت: روحانیون و طلاب باید شناخت جوانان از امام علی(ع) را به نحو مطلوبی افزایش داده و در این راستا از مباحث علمی خصوصا مباحث علمی برگرفته از نهج البلاغه استفاده کنند.

منبع: حوزه نیوز