تبیان، دستیار زندگی

تو رو دوست دارم چون...

یکی از مشخصه های فیلم های قدیمی این بود که وقتی یه دختر و پسر برای ازدواج با یکدیگر، با هم صحبت می کردند، از این جا به این نتیجه می رسیدند که با هم تفاهم دارند که هر دو رنگ خاص یا غذای خاصی را دوست دارند ولی بعد از ازدواج متوجه می شدند که چقدر از همدیگر دور هستند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 

تو رو دوست دارم چون...

معیارهای سرنوشت ساز 

برای اینکه دو نفر بتوانند با صلح و آرامش در کنار هم، زیر یک سقف زندگی کنند، باید اصطلاحا با یکدیگر تفاهم داشته باشند. اما واقعا تفاهم به معنای اصلی چیست؟ چه ویژگی هایی در هر دو نفر باشد، می توان گفت که با یکدیگر تفاهم دارند؟ 

ایمان و اخلاق، معیاری مهم 

یک معیار مهم و اساسی برای اینکه وجود تفاهم بین خودمان و شخصی که قرار است به عنوان همسر ما باشد را احساس کنیم، ایمان و اخلاق است. ایمان به چه معناست؟ کسی که به وجود خداوند معتقد باشد شخصی هست که ایمان دارد و

داشتن تفاهم بین دختر و پسر می تواند به ایجاد یک رابطه زناشویی سالم و صمیمی کمک کند.

 این فرد می تواند خود را از گزند خیلی از موارد ناپسند، حفظ کند. در رابطه با اخلاق هم می تواند گفت که اخلاق آن چیزیست که در عرف جامعه پسندیده می باشد. رفتارهای مناسب و زیبایی که عرف جامعه آن ها را می پسندد، شناسایی کنید و ببینید که طرف مقابلتان چقدر با آن ها هماهنگ است. 

تناسب مذهبی و اعتقادی 

دو طرف ازدواج باید در زمینه مسایل مذهبی و اعتقادی با یکدیگر تفاهم داشته باشند. صحبت کردن راجع به کم و کیف انجام دادن اعمال مذهبی مثل نماز خواندن و روزه گرفتن، شرکت کردن در مراسم مذهبی، رفتن به سفرهای مذهبی، در ازدواج واجب است. نسبت به این مساله باید شفاف و واضح صحبت شود. بهتر است که دین و مذهب دختر و پسر هم یکی باشد. علت این مساله این است که هنگامی که دو نفر از دو دین متفاوت با هم ازدواج می کنند قطعا هر کدام میخواهند طبق دین و مذهب خودشان فرزندشان را تربیت کنند و همین مساله می تواند باعث ایجاد اختلاف بین آنها بشود. 

ارزش های اساسی و تناسب در فرهنگ 

مساله مهم دیگری که باید در ازدواج به آن توجه کرد و نیازمند وجود تفاهم بین دو نفر است، ارزش ها می باشد. دختر و پسر باید راجع به مسایلی که برایشان ارزش به حساب می آید صحبت کنند. صحبت کردن راجع به آداب و رسوم خانوادگی و فرهنگی هم در این دسته قرار می گیرد. دونفر از دو شهر و دو فرهنگ متفاوت، حتما باید راجع به جزئیات فرهنگشان، آداب و رسومی که دارند و نوع مراسم های مربوط به ازدواجشان با یکدیگر شفاف و واضح صحبت کنند. 

تناسب های ادراکی 

دو طرف ازدواج باید در زمینه درک کردن مسایل با هم تفاهم داشته باشند. نزدیک بودن سطح تحصیلی دختر و پسر و خانواده

دختر و پسر باید در مسایل شخصیتی، ظاهری، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مذهبی، با یکدیگر تفاهم داشته باشند.

 هایشان به یکدیگر نیز می تواند از عوامل تفاهم به حساب بیاید. این مساله را باید در نظر داشته باشیم که لزوما هر کسی که سطح تحصیلات بالایی دارد فرد با فهم و درک بالایی به حساب نمی آید و با دیدن این فرد حتما باید با یکدیگر صحبت کنید تا با میزان واقعی درک طرف مقابلتان آشنا شوید. 

اقتصاد پله ای 

طرفین ازدواج باید در مسایل اقتصادی هم با یکدیگر تفاهم داشته باشند و در یک سطح قرار گرفته باشد. سطح اقتصادی متفاوت می تواند در آینده باعث ایجاد اختلاف بین همسران بشود. سطح درآمد، نوع خرج کردن، میزان خرید رفتن، محله زندگی، نوع وسیله نقلیه جز تناسب های اقتصادی به حساب می آیند. 

تناسب های ظاهری 

بهتر است که دختر و پسر از نظر ظاهر نیز به یکدیگر شبیه باشند. چهره، اندازه قد و وزن، 3 معیار مهم در این زمینه هستند. هیچ فردی زشت نیست و زیبایی یک مفهوم نسبی می باشد. توجه داشته باشید که ظاهر طرف مقابلتان را دوست داشته باشید و بپسندید. بهتر است که قد پسر از دختر بلند تر باشد زیرا مردانی که قد کوتاهتری نسبت به خانم دارند، حس حمایت

قبل از ازدواج باید نسبت به تیپ شخصیتی طرف مقابلتان، آگاهی کافی را پیدا کنید.

 را به همسرشان       نمی دهند و اگر مرد از زن قد بلندتری داشته باشد، حس حمایت شدن و حامی بود را به زن منتقل می کند. ساده ترین مشکل همسرانی که از نظر وزن با یکدیگر تشابهی ندارند، نوع راه رفتن آنها است. فردی که لاغرتر هست تند تند و فردی که چاق تر هست آرام آرام راه می رود. همین مساله باعث می شود که این دو نفر نتوانند شانه به شانه همدیگر راه بروند و نهایتا حس مثبتی را از در کنار هم بودن در فضای خارج از منزل تجربه نمی کنند. 

سیاست در ازدواج

مساله دیگری که همسران باید در آن تفاهم داشته باشند، سیاست هست. باید قبل از ازدواج نظر دو نفر خیلی شفاف و واضح نسبت به مسایل سیاسی روز بررسی شود. اگر دو نفرد با دو دیدگاه سیاسی متفاوت با یکدیگر ازدواج کنند و هر کدام از آنها بسیار پای بند به نظرش باشد، می تواند زمینه ساز ایجاد اختلافات و تعارضات زناشویی بشود. 

چه شخصیتی داری؟ 

داشتن شخصیت های مشابه هم می تواند به پیشگیری از ایجاد اختلاف و تعارض کمک کند. اما اگر دو نفر با دو تیپ شخصیتی متفاوت با همدیگر ازدواج کنند فقط در صورتی می توانند که با هم زندگی خوبی را داشته باشند که نوع تیپ شخصیتی همدیگر را بشناسند و راهکار مناسب برقراری ارتباط با آن را هم یاد بگیرند. 

 

پیشنهاد می شود قبل از عقد کردن، حتما یک تست ارزیابی و شناخت نوع تیپ شخصیتی انجام شود. 
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.