تبیان، دستیار زندگی
درگاه اطلاع رسانی کنسرسیوم محتوای ملی از «استفاده از موتور جستجوگر بومی در سازمانهای دولتی» خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استفاده از موتور جستجوگر بومی در سازمانهای دولتی

درگاه اطلاع‌رسانی کنسرسیوم محتوای ملی از «استفاده از موتور جستجوگر بومی در سازمانهای دولتی» خبر داد.

هومن بهلولی٠ روابط عمومی

موتور جستجوگر بومی

به گزارش روابط عمومی، درگاه اطلاع‌رسانی کنسرسیوم محتوای ملی توسط موسسه فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان به‌عنوان دبیرخانه دائمی این کنسرسیوم به روزرسانی می‌شود.

دبیر شورای راهبری طرح جویشگر بومی گفت: در راستای توسعه بازار این طرح، به دنبال سیاستی هستیم که سازمان های دولتی از موتور جستجوی بومی استفاده کنند.

علیرضا یاری اظهارکرد: با اشاره به اقدامات انجام شده برای اجرای طرح جویشگر بومی به‌عنوان یکی از طرح های مدنظر در سیاست های اقتصاد مقاومتی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، اظهار داشت: به دنبال این هستیم که سیاستی شکل گیرد تا حداقل سازمان های دولتی و نهادهای حکومتی از موتور جستجوی بومی استفاده کنند.

وی گفت: این موضوع سبب می‌شود تا بازار خدمات دهندگان موتور جستجوی بومی در کشور، توسعه یابد و از طرف دیگر این موتور جستجو در میان مردم شناخته می‌شود و مردم نیز می توانند کارهای خود را از این طریق انجام دهند.

دبیر شورای راهبری طرح جویشگر بومی تأکید کرد: قصد نداریم که از کاربران اینترنت بخواهیم گوگل را کنار بگذارند بلکه قصد این است که یک سری از خدمات داخلی، از طریق موتور جستجوی بومی به کاربران در داخل کشور ارائه شود.

یاری با اشاره به حمایت های انجام شده از اجرای این طرح در کشور گفت: در صورتی که طرح موتور جویشگر بومی، به صورت صد درصدی در کشور اجرایی شود و رشد کند پیش بینی می‌کنیم این موتور جستجو مانند جویشگر «یاندکس»، چیزی حدود سه هزار شغل ایجاد کند.

سرپرست پژوهشکده فناوری اطلاعات مرکز تحقیقات مخابرات ایران خاطرنشان کرد: هم اکنون طرح جویشگر بومی از ایده به محصول تبدیل شده و در حال رشد است اما هنوز به درآمد اقتصادی نرسیده و این مستلزم آن است که مردم بتوانند از آن استفاده کنند تا گردش اقتصادی، با ارائه سرویس های عمومی و تبلیغاتی برای این پروژه ایجاد شود و کیفیت آن نیز بهبود یابد.