تبیان، دستیار زندگی
نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا باید توجه داشته باشند که در شعارهای تبلیغاتی خود از تخریب و تهمت و بی انصافی پرهیز کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تهمت انتخاباتی ممنوع

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا باید توجه داشته باشند که در شعارهای تبلیغاتی خود از تخریب و تهمت و بی انصافی پرهیز کنند.

بخش سیاست تبیان

تهمت انتخاباتی ممنوع

آیت الله محسن مجتهد شبستری، امروز در خطبه های پیش از نماز جمعه با اشاره به اینکه در قرآن مجید بیش از ۴۰ بار از واژه عقل استفاده شده است، اظهار داشت: دین اسلام، دین تفکر و تعقل است و به عقیده اسلام، هیچ ثروتی بالاتر از عقل نیست و هیچ ارثیه ای مثل ادب نیست.

وی افزود: بهترین چیزی که والدین می توانند برای اولاد خود به ارث بگذارند، عقل و ادب و خرد است.  یکی از نشانه های فرد عاقل این است که همیشه در امور خود با افراد باتجربه و داتر و اهل خرد مشورت می کند.

امام جمعه تبریز تشریح کرد: وقتی از اهل جهنم می پرسند آیا برای شما پیامبری نبود که شما را به دین اسلام فرا بخواند، می گویند چرا بود ولی ما به حرف های شان اعتبار و اهمیتی نمی دادیم و اکنون بسیار پشیمانیم و اگر گوش شنوا و عقل بیدار داشتیم، هرگز اهل جهنم نمی شدیم.

اساس دین اسلام تعقل است

وی در ادامه تاکید داشت: برخی ها دین را نتیجه جدایی از عقل و تعقل می دانند درحالی که اساس دین و مخصوصا دین اسلام براساس تعقل و تفکر است.

خاطرنشان شد: بعد از روی کار آمدن ریاست جدید جمهوری آمریکا، عهدشکنی هایی درباره برجام انجام شد، مثل تحریم ۳۰ شرکت داخلی و خارجی که جدیدا اتفاق افتاد، از جمله عیدی های آمریکا به ایران بود.

آیت الله شبستری تصریح کرد: انسان ۳ نوع عقل دارد که عبارت اند از: عقل نظری که بدی ها و خوبی ها را به انسان می شناسد، عقل عملی که انسان را به خوبی کردن هدایت می کند و عقل تجربی هم باعث می شود انسان در زندگی خود از تجربیات دیگران و عاقلان استفاده کند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت استفاده از عقل تجربی افزود: حتی امیرالمومنین در سخنان خود می فرمایند عمر من نیز به قدری نیست که بتوانم همه چیز را در تاریخ تجربه کنم و به همین خاطر در امور زندگی خود با افراد باتجربه بسیار مشورت می کنم.

عدم رعایت حجاب، نشانگر ضعف عقلی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه هرکس عاقل باشد، هم متدین است و هم باحیا، اضافه کرد: وقتی می بینیم برخی از بانوان حجاب خود را رعایت نمی کنند، این نه تنها نشانگر ضعف دینی آن هاست، بلکه نشانگر ضعف عقلی نیز هست.

وی ادامه داد: اگر اسلام به حجاب تاکید می کند، به خاطر این است که عقل نیز این موضوع را تصدیق می کند. اگر خانم ها بدون پوشش مناسب در بین جوانان و مردان ظاهر شوند، قطعا باعث بروز بسیاری از مشکلات و فشارات عصبی و روانی در آنان خواهند شد.

وی درباره معنای حقیقی عقل گفت: عقل داشتن یعنی معرفت راستین داشتن، نه اینکه به معنای شیطنت ها و زیرک بازی ها و سیاست کاری هایی که ستمگران در طول تاریخ نشان داده اند. حتی امیرالمومنین می فرمایند اگر تقوا نبود، من زیرک ترین فرد بین اعراب بودم. پس عقل باید با معیارهای اسلامی و دینی ما نیز سازگار باشد. یکی از معیارهای انسان صلاح علاوه بر تدین، تعقل است و انسان عاقل نیز هرگز بی دین نخواهد بود.

امام جمعه تبریز در خطبه دوم پیش از نماز نیز به فضیلت های بی شمار ایام ماه رجب اشاره کرد و گفت: ایام اعتکاف بسیار ثواب و فضیلت دارد و ما خوشحالیم که مراسم اعتکاف امسال نیز در استان ما همچون سال های قبل باشکوه برگزار خواهد شد. همچنین شرکت بیش از پیش جوانان در این مراسم، واقعا جای تحسین دارد.

با مدیریت انقلابی، انقلاب ما به بن بست نخواهد رسید

وی با اشاره به شعار سال که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی انتخاب شده است، اظهار داشت: بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب، قدم هایی توسط مسئولین برای ساماندهی اقتصاد کشور برداشته شده ولی هنوز تا مقصد مطلوب خیلی فاصله داریم.

نماینده مردم تبریز در مجلس خبرگان رهبری ضمن بیان اینکه تولید و اشتغال پیوندی ناگسستنی بایکدیگر دارند، ادامه داد: در شرایطی که رکود و بیکاری در کشور غوغا می کند، قطعا اگر تولید ملی رونق بیابد، زمینه اشتغال جوانان نیز فراهم خواهد شد.

وی تاکید داشت: طبق فرمایشات رهبر  معظم جمهوری اسلامی در مشهد، هدف دشمن فشار افتصادی بر مردم با هدف دلسرد کردن از نظام جمهوری اسلامی است، ولی اگر مدیریت انقلابی و کارآمد در کشور باشد، انقلاب ما هرگز به بن بست نخواهد رسید.

به قطع رابطه با آمریکا افتخار می کنیم

وی بااشاره به انتخابات پیش رو در ۲۹ اردیبهشت ماه تاکید کرد: قطعا چیزی که فعلا می توان درباره انتخابات گفت این است مردم باید با حضور گسترده، پرشکوه و آگاهانه خود در عرصه، قدرت خود را به دشمنان نشان بدهند.

شبستری در ادامه اعلام کرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز باید توجه داشته باشند که در شعارهای تبلیغاتی خود صداقت، اخلاق و قانون در جامعه حرف اول را بزند و باید از تخریب و تهمت و بی انصافی اجتنناب شود.

آیت الله شبستری خاطرنشان شد: بعد از روی کار آمدن ریاست جدید جمهوری آمریکا، عهدشکنی هایی درباره برجام انجام شد، مثل تحریم ۳۰ شرکت داخلی و خارجی که جدیدا اتفاق افتاد، از جمله عیدی های آمریکا به ایران بود.

وی در پایان از مسئولان نظام خواستار شد: نباید از کنار چنین عهدشکنی ها و ظلم وستم ها به سادگی عبور کنید. ملت ایران خیانت ها و جنایت های آمریکار را فراموش نمی کنند و همچنان قطع رابطه با آمریکا را مطلوب می دانند و دوست دارند افتخار قطع رابطه با ظالمانی چون آمریکا و اسرائل را تا ابد محفوظ بدارند.
منبع : خبرگزاری مهر