تبیان، دستیار زندگی
محمود احمدی نژاد که لقب دولت بهار را به کابینه ی خود داده بود ، این روزها با سخنرانی های خاص و توهین به رجال سیاسی کشور خواسته و ناخواسته بذر نفاق را در جامعه می کارد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : آزاده مرنی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دولت نفاق را بشناسید

محمود احمدی نژاد که لقب دولت بهار را به کابینه ی خود داده بود ، این روزها با سخنرانی های خاص و توهین به رجال سیاسی کشور خواسته و ناخواسته بذر نفاق را در جامعه می کارد.

بخش سیاست تبیان

دولت نفاق را بشناسید +فیلم

از چند ماه پیش اخبار ضد و نقیضی از حضور "محمود احمدی نژاد" در انتخابات ریاست جمهوری 96 به گوش رسید ، اما اندکی بعد رهبر معظم انقلاب به وی توصیه نمودند که در انتخابات آتی شرکت نکند زیرا ورود وی به این عرصه باعث ایجاد فضای دوقطبی در جامعه خواهد شد. احمدی نژاد نیز طی نامه ای به رهبر انقلاب اظهار داشت که از انتخابات 96 کناره گیری نموده و در این مسیر از هیچ نامزد و تشکلی حمایت نخواهد کرد.

دیری نپایید که این سخنان احمدی نژاد به ورطه ی فراموشی سپرده شد و چندی بعد از سخنرانی وی و اعلام عدم حمایت از جناح یا نامزدی خاص ، "حمید بقایی" (معاون رئیس جمهور-احمدی نژاد) با حمایت همه جانبه ی احمدی نژاد اعلام کاندیداتوری نمود. سیاسی ضد و نقیض که هدف وسیله را توجیه می کند!.

امروزه این روند سیاسی احمدی نژاد بر کسی پوشیده نیست که وی هر کجا که منافع خود و یا اطرافیانش را در خطر می بیند ، به ظاهر خود را با نظر و توصیه های رهبری موافق نشان داده و در باطن کار خود را می کند. نمونه ی پیشین این روند را در توصیه ی رهبر انقلاب در راستای ملغی کردن حکم "اسفندیار رحیم مشایی" در سِمت معاون ریاست جمهوری در کابینه ی دولت احمدی نژاد مشاهده کردیم که وی در ظاهر با نظر مقام معظم رهبری موافقت کرد اما چند روز بعد مشایی را در سِمتی دیگر قرار داد ، این در خالی بود که رهبر معظم انقلاب وی را به دوری از چنین افرادی توصیه کرده بود و نه جابجایی.

فیلم سخنان احمدی نژاد درباره عدم حمایت وی از نامزدی خاص

آغاز فاز نفاق افکنی از سوی احمدی نژاد

احمدی نژاد که بعد از توصیه ی رهبر انقلاب مبنی بر عدم حضور در انتخابات ٩٦ ، بارها اعلام کرده بود نه در انتخابات شرکت کرده و نه از فردی حمایت خواهد کرد ؛ اینک تمام قد از حمید بقایی حمایت می کند!. در سخنرانی های انتخاباتی کنار بقایی قرار می گیرد ، در روز درختکاری با همراهی بقایی و مشایی نهال می کارد و پیام پنهان انتخاباتی صادر می کند ، در یک پیامی ویدئویی کنار بقایی می نشیند و سال جدید را به مردم ایران تبریک می گوید و سپس با هم به بازدید مناطق جنگی جنوب کشور می روند و سخنرانی جنجالی راه می اندازد. آیا حمایتی بیش از این هم می شود؟! آیا چنین رفتاری ورود غیرمستقیم وی به انتخابات نیست؟!

چرا وقتی احمدی نژاد علنی اعلام کرد که نه در انتخابات شرکت می کند و نه از فردی حمایت می کند ، اکنون در کنار حمایت های همه جانبه خود ، با سخنرانی های توهین آمیز فضای جامعه را ملتهب سازد.

احمدی نژاد که در راستای حمایت و پشتیبانی از کاندیداتوری "حمید بقایی" در انتخابات 96 ، به مناطق جنگی سفر کرده بود طی سخنرانی نوروزی خود ، غیرمستقیم به برخی سران کشوری توهین نمود. وی در اظهاراتی غیرمنتظره به نقد دولت های پیش از خود و همچنین دولت کنونی پرداخت و با حمله ی شدید به احزاب و تشکل های گوناگون همگی آنها را ناکارآمد دانست.

در واقع احمدی نژاد با سخنرانی خود در خوزستان ضمن توهین به حکومت ، دست رد بر توصیه ی انتخاباتی رهبر انقلاب زد و این مهم نشانه ی بارز انحراف وی و نفاق افکنی محسوب می شود. پس سخنان جنجالی وی در خوزستان بسیاری از صاحب نظران سیاسی با انتقاد از این قبیل سخنان ، به وی توصیه کردند که از این قبیل سخنرانی ها و زمینه سازی اختلافات داخلی دوری کند.

فاز دوم نفاق افکنی احمدی نژاد

احمدی نژاد که طی چند ماه اخیر یکی از پرحاشیه ترین افراد سیاسی کشور بوده است ؛ اخیرا نیز با برگزاری یک نشست خبری بار دیگر جنجال آفرین شد. وی در نشست خبری انتخاباتی حمید بقایی ، بار دیگر با مورد اتهام قرار دادن دولتمردان کشورمان ، موجی از نفاق  جدید را به راه انداخته است. احمدی نژاد در این نشست خبری با فرافکنی و سفسطه گری از پاسخگویی به سوالات آن دسته از خبرنگاران که درباره تخلفات اقتصادی دولت وی می پرسیدند دوری نمود و با شارلاتان خواندن برخی رجال سیاسی ، اخلاق سیاسی را زیر پا گذاشت. وی با روندی که در پیش گرفته ، نه تنها از فاز دوقطبی سازی جامعه که رهبر انقلاب دوری از آن را توصیه کرده بودند برحذر نبوده بلکه میانبری برای دوقطبی سیاسی و نفاق افکنی ایجاد کرده است و با توجه به این مسائل ؛ آشکارا در می یابیم که حقیقتا "بقایی" یک "شبهه احمدی نژاد" است ولاغیر.

کلام آخر

با توجه به آنچه که گفته شد جای این سوالات پیش می آید که چرا وقتی احمدی نژاد علنی اعلام کرد که نه در انتخابات شرکت می کند و نه از فردی حمایت می کند ، اکنون در کنار حمایت های همه جانبه خود ، با سخنرانی های توهین آمیز فضای جامعه را ملتهب سازد. چرا وی به خود اجازه می دهد با برگزاری نشست انتخاباتی ، خوراک خبری رسانه های معاند نظام را ایجاد کند؟ به راستی هدف او چیست؟

* بخش اول این یادداشت را با عنوان "نفاق جدید" اینجا بخوانید.