تبیان، دستیار زندگی
یک متخصص تغذیه با اشاره به راه های جلوگیری از چاق شدن پس از نعطیلات عید نوروز گفت: برای کاهش وزن پس از تعطیلات باید زمان پیاده روی و فعالیت های فیزیکی افزایش یابد تا کالری های اضافی هرچه سریع تر بسوزد و وزن به حالت معمول برگردد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کاهش وزن پس از تعطیلات نوروزی

یک متخصص تغذیه با اشاره به راه‌های جلوگیری از چاق شدن پس از نعطیلات عید نوروز گفت: برای کاهش وزن پس از تعطیلات باید زمان پیاده‌روی و فعالیت‌های فیزیکی افزایش یابد تا کالری‌های اضافی هرچه سریع‌تر بسوزد و وزن به حالت معمول برگردد.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان

وزنه

به گزارش تبیان به نقل از سلامت آنلاین دکتر درستی ادامه داد: حتما باید در این روزها فعالیت تان را افزایش دهید. مثلا خوب است کمتر از خودروی شخصی استفاده کنید و یک ایستگاه قبل از این که به مقصد برسید هم از ماشین پیاده شوید. همین پیاده روی های کوتاه و ساده می تواند بتدریج چربی هایی را که در طول تعطیلات در بدنتان ذخیره شده، بسوزاند و وزنتان را کاهش دهد.

وی بیان کرد: به خاطر مصرف آجیل و تنقلات در ایام عید و افزایش میزان انرژی و در نهایت چاقی افراد باید وقت بیشتری برای پیاده‌روی و انجام فعالیتهای فیزیکی مناسب و استاندارد برای خود در نظر بگیرند و متناسب با آن کالری دریافتی از وعده های غذایی خود را نیز کاهش دهد.

درستی عنوان کرد: افراد برای پرهیز از چاق شدن در مهمانی‌ها در روز نباید بیش از ۲۵ عدد انواع مغز بادام و یا تنقلات میل کنند زیرا مصرف بیش از این مقدار در مهمانی‌ها سبب افزایش میزان کالری بدن و در نتیجه چاقی و اضافه وزن می‌شود.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از اضافه وزن در ایام پس از عید نوروز افراد باید از خوردن غذاهای چرب و به خصوص خورش‌های بسیار چرب جلوگیری کنند تا وزنشان با انجام فعالیتهای فیزیکی و افزایش مدت زمان پیاده‌روی در طول روز در حد تعادل باقی بماند.

برای جلوگیری از اضافه وزن در ایام پس از عید نوروز افراد باید از خوردن غذاهای چرب و به خصوص خورش‌های بسیار چرب جلوگیری کنند تا وزنشان با انجام فعالیتهای فیزیکی و افزایش مدت زمان پیاده‌روی در طول روز در حد تعادل باقی بماند

درستی ادامه داد: خیلی ها هم وقتی می بینند وزن شان بسرعت کاهش نمی یابد، خسته می شوند و برنامه لاغری را رها می کنند. در صورتی که وزن، کیلو کیلو اضافه می شود، اما گرم گرم کاهش می یابد و برای همین باید با صبر و حوصله پیش بروید تا نتیجه بگیرید.

درستی در خصوص سهم هر گروه از مواد غذایی در برنامه روزانه پس از عید گفت: افراد باید برای کاهش وزن پس از تعطیلات عید نوروز میزان کربوهیدرات مصرفی خود را بسته به مقدار اضافه وزنشان کاهش دهند.

وی گفت: افراد چاق باید روزانه به مقدار یک کفگیر برنج کم چرب مصرف کنند و از خوردن لبنیات پرچرب بپرهیزند تا وزنشان به حالت ایده آل برگردد.

درستی یاد آور شد: مصرف لبنیات برای افراد لازم است و در زمان رژیم آنها می توانند یک لیوان شیر کم چرب مصرف کنند.


سلامت آنلاین

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.