تبیان، دستیار زندگی
حجت الاسلام رحیمیان گفت: در شرایط امروز و با توجه به هجمه دشمن علیه مکتب اسلام، یکی از رسالت های خطیر مبلغین و حوزویان پاسخگویی به شبهات است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پژوهشگر دینی :

پاسخ به شبهات از مهمترین وظایف امروز روحانیت است

حجت الاسلام رحیمیان گفت: در شرایط امروز و با توجه به هجمه دشمن علیه مکتب اسلام، یکی از رسالت های خطیر مبلغین و حوزویان پاسخگویی به شبهات است.

پاسخ به شبهات از مهمترین وظایف امروز روحانیت است

حجت الاسلام رحیمیان، از اساتید حوزه اصفهان، صبح امروز در نشست اعتقادی با موضوع اهمیت پاسخگویی به شبهات که در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) ویلاشهر برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط امروز و با توجه به هجمه دشمن علیه مکتب اسلام، یکی از رسالت های خطیر مبلغین و حوزویان پاسخگویی به شبهات است.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام که فرمودند:، روزی پیامبر اکرم (ص) وارد مسجد شدند و دیدند مردم گرد یک نفر جمع شده اند و او را علامه می دانند، پیامبر(ص) سؤال کردند علامه است، یعنی چه؟ گفتند: علم به انساب عرب و وقایع عرب(تاریخ) دارد و اشعار عربی را حفظ است.، حضرت فرمودند: این ها فضل است، ولی علم نیست، گفت: پیامبر اکرم (ص) در ادامه فرمودند؛ علم سه چیز  آیه محکمه( اعتقادات)، فریضه عادله( احکام) و سنه قائمه( اخلاق) است.

این استاد حوزه تصریح کرد:  باید در بیش از این نسبت به تبیین، آموزش و ترویج مسائل اعتقادای، احکام و اخلاق در جامعه اسلامی تلاش شود .

حجت الاسلام رحیمیان با اشاره به آیه " وَلاَ رَطْبٍ وَلاَ یَابِسٍ إِلاَّ فِی كِتَابٍ مُّبِینٍ " و طرح این شبهه که همه چیز در قرآن بیان شده و بنابراین وجود امام و رهبر در کنار قرآن ضرورتی ندارد گفت: این شبهه توسط وهابیت  بسیار مطرح می شود و طلاب باید جوابگوی این گونه شبهات باشند.

استاد حوزه  با اشاره به آیات 44و64 سوره نحل که می فرماید: " ...و انزلنا الیک الذکر لتبین للناس ما نزل علیهم....." گفت: طبق این آیات، قرآن ما را به پیامبر ارجاع می دهد.

حجت الاسلام رحیمیان در پایان طلاب را سفارش به خواندن کتب عقاید همچون «حق الیقین» و «حیات القلوب» علامه مجلسی و تلاش زیاد در پاسخگویی به چنین شبهاتی ترغیب نمود.

منبع: حوزه نیوز