تبیان، دستیار زندگی
در طراحی دکوراسیون داخلی همیشه پیروی از سبکی خاص می تواند به انسجام و هماهنگی بخش های مختلف کار کمک کند، ظاهری زیباتر به آن ببخشد و استفاده از آن فضا را بهبود دهد. بنابراین شناخت سبک های مختلف ضروری به نظر می رسد. در این مطلب می خواهیم به صورت مختصر شما ر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با 3 سبک اصلی در دکوراسیون داخلی آشنا شوید

در طراحی دکوراسیون داخلی همیشه پیروی از سبکی خاص می تواند به انسجام و هماهنگی بخش های مختلف کار کمک کند، ظاهری زیباتر به آن ببخشد و استفاده از آن فضا را بهبود دهد. بنابراین شناخت سبک های مختلف ضروری به نظر می رسد. در این مطلب می خواهیم به صورت مختصر شما را با اصول سبک های رمانتیک، مینی مالیسم و کانتری بیشتر آشنا کند. با ما همراه باشید.

بخش زیبایی تبیان

با 3 سبک اصلی در دکوراسیون داخلی آشنا شوید

سبک رمانتیک در طراحی دکوراسیون

اگر می خواهید فضای مورد نظر همیشه تداعی کنندۀ فصل بهار باشد، طراحی دکوراسیون به سبک رمانتیک را انتخاب کنید. بهار همیشه طراوت و شادابی را القا می کند. با استفاده از این سبک چنین حس و حالی را به خانه خود ببخشید و از رنگ های طبیعت در فضای داخلی استفاده کنید.این سبک طراحی می تواند فضایی خیال انگیز و اسرار آمیز بیافریند و به احساسات انسانی بها بدهد. رمانتیک‌ با نوعی حالت عارفانه به زندگی می‌نگرند و گرفته از سبک مدرن است، از ویژگی های آن می توان به تخت های مزین به حریر و تافته و حمام هایی با درِ شیشه ای و جکوزی های تعبیه شده در اتاق اشاره کرد.

با 3 سبک اصلی در دکوراسیون داخلی آشنا شوید

این سبک طراحی می تواند فضایی خیال انگیز و اسرار آمیز بیافریند و به احساسات انسانی بها بدهد. رمانتیک‌ با نوعی حالت عارفانه به زندگی می‌نگرند و گرفته از سبک مدرن است، از ویژگی های آن می توان به تخت های مزین به حریر و تافته و حمام هایی با درِ شیشه ای و جکوزی های تعبیه شده در اتاق اشاره کرد.

سبک مینی مالیسم در طراحی دکوراسیون

سبک مینی مالیسم در معماری برگرفته از طراحی و فرهنگ ژاپن است که میل به آرامش و تعادل معنوی دارد. این سبک که از پرطرفدارترین سبک های دکوراسیون است مناسب افرادی است که برای استراحت پس از یک روز پرکار در طلب یک فضای آرام هستند.

با 3 سبک اصلی در دکوراسیون داخلی آشنا شوید

رنگ های غالب سبک مینی مال سفید، خاکستری و سیاه اند. از دیگر ویژگی های این نوع طراحی استفاده از مجسمه ها و تابلوهای لوکس است. این روزها که بیشتر خانه ها مانند قوطی کبریت شده اند و زندگی شهری رونق زیادی دارد طراحی مینیمال به کمک تان میآید تا بتوانید خانه های کوچک تان را بدون اتلاف فضا دکور کنید.

سبک کانتری در طراحی دکوراسیون

این سبکِ طراحی، ساده، بی آلایش، خالی از تصنع، بسیار دنج و راحت است و با یک زندگی آرام سازگار است. کانتری برای هر کشور یک سبک سنتی محسوب می شود. بنابراین شما با سبک های محلی مختلفی مانند فرانسوی، انگلیسی، آمریکایی، ایتالیایی یا توسکانی و ... مواجه می شوید. هر نوع سبک کانتری ویژگی هایی دارد که بیانگر فرهنگی است که این سبک از آن زاده شده است. براساس یک قاعده، دیوارها با دیوارپوش پوشانده شده و فضای اتاق از صندلی، میز، چراغ خواب، تخت، فرش، تابلوهای نقاشی و مبلمان پُر شده است.

با 3 سبک اصلی در دکوراسیون داخلی آشنا شوید

ویژگی های اصلی سبک طراحی داخلی کانتری یا محلی عبارتند از:

دنج و راحت اما گاهی شلوغ و بهم ریخته

سبکی سنتی در هر فرهنگ (مثلا محلی فرانسوی، محلی آمریکایی و... )

نقوش گل و گیاه، چهار خانه ای و راه راهی

مبلمان درشت و سنگین

سطوح خشن و پرداخت نشده


منبع: چیدانه

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.