تبیان، دستیار زندگی
به معاونت مربوط در دادستانی کل و دادستان های سراسر کشور تاکید می کنم که فضای مجازی را لحظه به لحظه رصد کنند و اگر تخلفی دیدند بلافاصله برخورد مناسب و قانونی انجام دهند.در برخورد با مجرمان انتخاباتی کوتاهی نخواهیم کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مجرمان انتخاباتی

به معاونت مربوط در دادستانی کل و دادستان های سراسر کشور تاکید می کنم که فضای مجازی را لحظه به لحظه رصد کنند و اگر تخلفی دیدند بلافاصله برخورد مناسب و قانونی انجام دهند.در برخورد با مجرمان انتخاباتی کوتاهی نخواهیم کرد.

بخش سیاست تبیان

مجرمان انتخاباتی

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری در دیدار نوروزی با قضات و کارکنان دادستانی کل با تبریک فرارسیدن سال نو درخصوص تامین امنیت فضای انتخابات با تاکید بر رصد فعالیت های انتخاباتی در سطح جامعه و در فضای مجازی افزود:‌ ما به همه گروه ها و جریان های رسمی سیاسی کشور که در چارچوب قانون حرکت می کنند احترام می گذاریم با این حال به معاونت مربوط در دادستانی کل و دادستان های سراسر کشور تاکید می کنم که فضای مجازی را لحظه به لحظه رصد کنند و اگر تخلفی دیدند بلافاصله برخورد مناسب و قانونی انجام دهند.در برخورد با مجرمان انتخاباتی کوتاهی نخواهیم کرد.

دادستان کل کشور افزود: ایجاد فضای انتخاباتی سالم ، تامین امنیت انتخابات و برخورد با مجرمان و افردای که قصد برهم زدن فضای انتخابات را دارند، از جمله وظایف ماست که در انجام دادن آن کوتاهی نخواهیم کرد.

وی گفت: به همه کسانی که قصد ورود به عرصه رقابت های انتخاباتی را دارند و همه افرادی که در این زمینه فعالیت خواهند کرد اعلام می کنیم که در فضای مجازی به سمت تخریب و توهین به دیگران و به سمت تخلفات و جرایم نروند و اگر چنین کردند بعد گلایه نکنند که چرا فلان سایت ، فیلتر و یا بسته شد.

متاسفانه برخی ها در جایگاه خدمت به مردم طوری رفتار می کنند که انگار ما ارباب و مردم و مراجعان نوکر هستند، درحالیکه چنین نیست و موضوع کاملا برعکس است.

منتظری افزود‌: از همه مدیران و افرادی که قصد ورود به این عرصه را دارند انتظار است که در راستای تحقق اهداف آسمانی و الهی قرآن قدم بردارند و فضا را آلوده و مسموم نکنند و از سخنران ها هم انتظار می رود که به منفی بافی روی نیاورند و از اهانت و جسارت به دیگران پرهیز کنند.

دادستان کل کشور درخصوص وظایف دادستانی ها در تحقق شعار امسال و حمایت از تولید، اشتغال و فعالیت های اقتصادی تصریح کرد: دادستانی کل کشور و دادستان های سراسر کشور در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بسیار تاثیر گذار و فوق العاده ای دارند البته عمده وظایف در این زمینه برعهده قوه مجریه و دولت است لکن همانگونه که مقام معظم رهبری درسخنرانی خود در مشهد مقدس فرمودند و رییس  قوه قضاییه هم در نخستین جلسه مسئولان عالی قضایی تاکید کرد ما در این خصوص وظایف متعددی داریم و باید در تعامل با دولت و بخش خصوصی در ایجاد امنیت اقتصادی و کمک به تولید و اشتغال تلاش کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت تلاش حداکثری در انجام وظایف قانونی و خدمت به مردم و ارباب رجوع گفت: متاسفانه برخی ها در جایگاه خدمت به مردم طوری رفتار می کنند که انگار ما ارباب و مردم و مراجعان نوکر هستند، درحالیکه چنین نیست و موضوع کاملا برعکس است.

این مقام عالی قضایی با تاکید بر اینکه "بهترین ناظر هر فرد خود اوست" و "باید در سال جدید هر فردی نقاط منفی را پاک و نقاط مثبت خود را تقویت کند و به سمت حول حالنا و حاسبو قبل ان تحاسبوا برود" گفت: با یک نگاه فرادستگاهی عرض می کنم که از همه ظرفیت ها و توان و انرژی در انجام دادن وظایف و خدمت به مردم در دستگاه های مختلف خدمت رسان به مردم استفاده نمی شود و دلیل آن هم این است که درست کار نمی کنیم که باید در آغاز سال جدید در مجموعه دادستانی کل کشور و دادستانی های سراسر کشور با خود عهد ببندیم که برای خدمت به مردم و انجام وظایف کوتاهی نمی کنیم و در حد توان و ظرفیت تلاش خواهیم کرد و انتظار بنده از همکارانم این است که مجدانه به کار بچسبید و در این راه ملاک خود را انقلابی گری مدنظر مقام معظم رهبری از قوه قضاییه قرار دهید.
منبع : خبرگزاری صدا و سیما