تبیان، دستیار زندگی
دستیار تخصصی طب سنتی گفت: در فصل بهار موادی که در زمستان به دلیل سردی هوا منجمد بودند به هیجان درآمده و باید دفع شوند. برای همین باید به دفع این مواد زاید کمک کنیم تا دچار بیماری های این فصل نشویم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پاکسازی بدن در فصل بهار

از خوردن «غذاهای تولید کننده خون» پرهیز کنید

دستیار تخصصی طب سنتی گفت: در فصل بهار موادی که در زمستان به دلیل سردی هوا منجمد بودند به هیجان درآمده و باید دفع شوند. برای همین باید به دفع این مواد زاید کمک کنیم تا دچار بیماری‌های این فصل نشویم.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان

سوپ

محبوبه ابریشم‌کار دستیار تخصصی طب سنتی، در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس در خصوص تدابیری برای فصل بهار گفت: مزاج فصل بهار معتدل در سردی و گرمی و رطوبت و خشکی است و با همه سنین موافق است.

وی افزود: در این فصل، موادی که در زمستان به دلیل سردی هوا منجمد بودند به هیجان درآمده و باید دفع شوند. برای همین باید به دفع این مواد زائد کمک کنیم تا دچار بیماری‌های این فصل نشویم.

یک سری تدابیر کلی برای همه مزاج‌ها وجود دارد که باید در بهار به‌کار گرفته شود، که تقلیل و تلطیف غذا (کاهش کمیت و همینطور کیفیت غذا) از جمله این دستورات است؛ باید غذاهایی مانند سوپ و آش‌های سبک بدون گوشت و سبزیجاتی مانند کاهو و هویج را جزو این دسته حساب کرد

ابریشم کار اضافه کرد: راه‌های دفع مواد زاید شامل اسهال، استفراغ و فصد(خارج کردن خون از سیاهرگ‌ها) و حجامت است که بر حسب تشخیص خلط غالب توسط متخصص طب سنتی، باید به دفع آن اقدام شود.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: یک سری تدابیر کلی برای همه مزاج‌ها وجود دارد که باید در بهار به‌کار گرفته شود، که تقلیل و تلطیف غذا (کاهش کمیت و همینطور کیفیت غذا) از جمله این دستورات است؛ باید غذاهایی مانند سوپ و آش‌های سبک بدون گوشت و سبزیجاتی مانند کاهو و هویج را جزو این دسته حساب کرد.

وی افزود: همچنین از خوردن غذاهای تولید کننده خون، مانند گوشت تا حد ممکن (البته در کسانی که کم خونی ندارند) پرهیز شود و از مواد شیرینی و طعم‌های تلخ و شور تا حد ممکن کم‌تر استفاده کرد.


خبرگزاری فارس

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.