تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال پرسپولیس در سال 95 شکست ها و پیروزی های زیادی به دست آورد اما شکست مقابل نفت تهران در لیگ پانزدهم تلخ ترین شکست این تیم باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تلخ و شیرین پرسپولیس در سال 95

تیم فوتبال پرسپولیس در سال 95 شکست‌ها و پیروزی‌های زیادی به دست آورد اما شکست مقابل نفت تهران در لیگ پانزدهم تلخ‌ترین شکست این تیم باشد.

پرسپولیس

سال 95 در 10 سال اخیر برای پرسپولیس شاید سالی رویایی بود. در این سال پرسپولیس با خلق رکوردی جالب در 31 بازی که انجام داد فقط در سه بازی متحمل شکست شد و 23 بازی را با پیروزی پشت سر گذاشت. پرسپولیس البته 5 دیدار را نیز با تساوی به پایان برد.

شیرین‌ترین پیروزی که پرسپولیس در اواخر لیگ پانزدهم به دست آورد در دیدار مقابل استقلال رقم خورد. این تیم در این دیدار که در 27 فروردین ماه 95 برگزار شد، 4 بر 2 توانست مقابل استقلال به پیروزی برسد و یک داربی تاریخی را رقم بزند.

شاید بتوان گفت تلخ‌ترین روز برانکو ایوانکوویچ مربوط به 24 اردیبهشت ماه باشد روزی که در آن پرسپولیس با وجود پیروزی 2 بر یک مقابل راه‌آهن و به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال خوزستان نتوانست به قهرمانی دست پیدا کند. این تیم که اواخر سال 94 روند خوبش را آغاز کرد در اوایل سال 95 به روند بازی‌های خوب و کسب نتایج خوب ادامه داد اما نتوانست به قهرمانی برسد. پرسپولیس البته قبل از دیدار برابر راه آهن مقابل نفت تهران متحمل شکست شد و خیلی از کارشناسان در همان مقطع بر این باور بود که این شکست قهرمانی را از پرسپولیس گرفت به طوری که حتی برانکو ایوانکوویچ در مصاحبه‌ای که با ایسنا داشت اذعان کرد تلخ‌ترین شکستی که در سال 95 متحمل شد مربوط به دیدار مقابل نفت تهران بود.

البته تیم فوتبال پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات هم روزهای پرفراز و نشیبی را طی کرد. با وجود اینکه وحید امیری، سید جلال حسینی، حسین ماهینی، علیرضا بیرانوند به جمع سرخ‌پوشان تهرانی اضافه شدند اما جذب چند بازیکن از جمله دو بازیکن اوکراینی حرف و حدیث‌های زیادی را پیرامون این تیم ایجاد کرد. البته برانکو ایوانکوویچ با برنامه‌ریزی یک اردوی خوب در اوکراین به دور از حواشی تیمش را آماده آغاز لیگ برتر کرد.

با آغاز لیگ شاگردان برانکو ایوانکوویچ فصل خوبی را آغاز کردند. از همان ابتدا روند بردها شروع شد و همه از این تیم یک بازی جذاب و تماشایی می‌دیدند که با نتیجه هم همراه بود. البته در هفته‌های ابتدایی تراکتورسازی تبریز رقیب جدی پرسپولیس لقب گرفته بود اما با گذشت زمان، این تیم هم نتوانست حریف بردهای پی‌درپی پرسپولیس شود.

البته بعد از شکست مقابل نفت تهران شاید شکست دیگری که گریبان پرسپولیسی‌ها را گرفت باخت در یک‌سی‌ودوم جام حذفی مقابل قشقایی شیراز بود. شاگردان برانکو نهم مهرماه مقابل این تیم شیرازی قرار گرفتند و در نهایت با یک شکست مقابل این تیم از جام حذفی کنار رفتند تا یک شگفتی بزرگ رقم بخورد.

البته پرسپولیسی‌ها شکست تلخ دیگری را در داربی در سال 95 تجربه کردند. سرخپوشان تهرانی در هفته بیست‌ویکم لیگ برتر و در تاریخ 24 بهمن‌ماه مقابل استقلال تهران قرار گرفتند و در حالی که یک بر صفر از حریف خود پیش بودند در نهایت 3 گل دیگر را دریافت کردند تا نتیجه بازی سه بر یک بشود البته قبل از اینکه داور بازی سوت پایان بازی را به صدا دربیاورد سیدجلال حسینی در دقیقه 93 با به ثمر رساندن یک گل دیگر باعث شد نتیجه بازی سه بر دو به سود استقلال شود البته این شکست هم برای پرسپولیسی‌ها تلخ بود.

با این تفاسیر اگر اتفاق خاصی برای سرخپوشان تهران رخ ندهد باید یک قهرمانی برای آنها در سال 96 کنار گذاشت.


منبع: ایسنا