تبیان، دستیار زندگی
قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا دیروز در شهر نیون سوئیس برگزار شد و هشت تیم راه یافته به این مرحله حریفان خود را شناختند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

2 فینال زودرس و مهیج در لیگ قهرمانان اروپا

قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا دیروز در شهر نیون سوئیس برگزار شد و هشت تیم راه یافته به این مرحله حریفان خود را شناختند.

بخش ورزشی تبیان

لیگ قهرمانان اروپا

در این مرحله دو دیدار بسیار جذاب برگزار خواهد شد؛ رئال مادرید- بایرن مونیخ  و یوونتوس- بارسلونا. دیدارهایی که هر کدام را می‌توان فینال زودهنگام دانست. اتلتیکومادرید- لسترسیتی و بوروسیا دورتموند- موناکو نیز دو دیدار دیگر این مرحله را برگزار خواهند کرد.

اتلتیکومادرید و لسترسیتی پیش‌تر در دو دوره برابر هم به میدان رفتند. تیم اسپانیایی در سال 1962 توانست در جام برندگان اروپا لستر را حذف کند. اتلتیکومادرید همچنین در سال 1997 موفق شد با نتیجه‌ مشابه دو بر یک در دور نخست جام یوفا لسترسیتی را شکست دهد. اما دو تیم موناکو و بوروسیا دورتموند برای نخستین بار برابر هم به میدان می‌روند. رئال‌ مادرید و بایرن مونیخ در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا 10 بار برابر هم بازی کرده‌اند که هر کدام پنج بار به پیروزی رسیده‌اند. با این حال مادریدی‌ها در سه بازی اخیر خودشان برابر بایرن مونیخ سربلند زمین را ترک کرده‌اند. یکی دیگر از دیدارهای جذاب این مرحله که می‌توان آن را فینال زودهنگام نامید را دو تیم یوونتوس و بارسلونا برگزار خواهند کرد.

یکی از نکات جذاب این دیدار، بازگشت دنی آلوز به نیوکمپ است. این مدافع برزیلی 247 بازی برای بارسلونا انجام داد و در هشت سال حضور در این تیم، قهرمانی‌های زیادی را کسب کرد. او چند روز پیش در پاسخ به این سؤال که دوست دارد با چه تیمی روبه‌رو شود، گفت‌: «هر تیمی جز بارسلونا.» دو تیم بارسلونا و یوونتوس در فینال دو فصل قبل در برلین نیز برابر هم دیدار کردند که بارسلونا 3 بر یک به برتری رسید و قهرمان شد.

دیدارهای دور رفت 22 و 23 فروردین و دیدارهای برگشت، 29 و 30 فروردین ماه برگزار خواهد شد. دیدار نهایی این دوره از رقابت‌ها نیز قرار است در ورزشگاه میلینیوم شهر کاردیف ولز برگزار شود.

قرعه‌کشی دور یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا نیز دیروز در شهر نیون سوئیس انجام شد. اندرلشت- منچستریونایتد، سلتاویگو- خنک، آژاکس- شالکه و لیون- بشیکتاش دیدارهای این مرحله از مسابقات خواهد بود. دیدارهایی که براساس برنامه اعلام شده اتحادیه فوتبال اروپا، دور رفت آن در تاریخ 13 آوریل (24 فروردین 96) و دور برگشت در تاریخ 20 آوریل (31 فروردین 96) خواهد بود.


منبع: ایران