تبیان، دستیار زندگی
ما برای سالم ماندن به نور خورشید احتیاج داریم. نور خورشید به بدن ما كمك می كند تا ویتامینD بسازد. اما بعضی از اشعه های خورشید مانند اشعه ماوراء بنفش برای بدن زیان دارد. این اشعه پوست را می سوزاند و می تواند سرطان پوست نیز ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیا می دانید علت تفاوت رنگ پوست در چیست؟

ما برای سالم ماندن به نور خورشید احتیاج داریم. نور خورشید به بدن ما كمك می كند تا ویتامینD بسازد. اما بعضی از اشعه های خورشید مانند اشعه ماوراء بنفش برای بدن زیان دارد. این اشعه پوست را می سوزاند و می تواند سرطان پوست نیز به وجود بیاورد. پوست ما برای دفاع در برابر اشعه ماوراء بنفش، دانه های قهوه ای رنگی به نام " ملانین" می سازد. همگی ما ملانین داریم ، اما برخی افراد بیشتر از بقیه دارند. كشورهای گرمسیر نزدیك استوا در مقایسه با كشورهای دورتر از استوا ، گرما و نور خورشید بیشتری دریافت می كنند. مردمی كه در مناطق گرمسیر زندگی می كنند به طور طبیعی در برابر نور خورشید محافظت می شوند. زیرا پوست آنها ملانین بیشتری دارد. به همین دلیل پوست یك هندی یا كنیایی تیره تر از پوست یك آلمانی یا سوئدی است.

اگر یك فرد روشن پوست در برابر آفتاب قرار گیرد ، پوستش فوراً شروع به تولید ملانین بیشتر می كند و در نتیجه در اصطلاح سوخته یا برنزه می شود.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.