تبیان، دستیار زندگی
مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران با اشاره به سازماندهی ۵هزار آتش نشان در شب چهارشنبه آخر سال گفت: امسال با توجه به اتفاق تلخ حادثه پلاسکو و کمپین نه به چهارشنبه سوری مردم به این کمپین پیوستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مردم ثابت کردند به کمپین نه به چهارشنبه‌‌سوری پیوسته‌اند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران با اشاره به سازماندهی ۵هزار آتش‌نشان در شب چهارشنبه آخر سال گفت: امسال با توجه به اتفاق تلخ حادثه پلاسکو و کمپین نه به چهارشنبه‌‌سوری مردم به این کمپین پیوستند.

بخش اجتماعی تبیان

کمپین نه به چهارشنبه‌‌سوری

سعید شریف‌زاده لحظاتی پیش در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش حوادث چهارشنبه آخر سال نسبت به سال‌های گذشته اظهار کرد: در سالهای گذشته برخی شهروندان باعث خسارت رساندن به جسم خود و سایرین شدند اما امسال با توجه به اتفاق تلخ حادثه پلاسکو و کمپین نه به چهارشنبه‌‌سوری مردم به این کمپین پیوستند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران ادامه داد: چهارشنبه‌سوری امسال نسبت به سالهای قبل متفاوت است؛ سالهای قبل 10 روز مانده به آخرین چهارشنبه سال شاهد خرید و فروش و انفجارات مواد محترقه بودیم و این اتفاقات در شب چهارشنبه‌سوری به اوج می‌رسید اما امسال مردم پایتخت به کمپین نه به چهارشنبه‌سوزی ملحق شدند و شاهد کاهش حوادث بوده‌ایم.
شریف‌زاده با بیان اینکه ارزیابی حوادث چهارشنبه آخر سال نسبت به سالهای گذشته در این ساعات قابل ارزیابی نیست، تصریح کرد: این ارزیابی باید تا اواخر شب یا نهایتاً فرداصبح صورت گیرد اما وضعیت تاکنون رضایت‌بخش بوده و مردم رعایت کرده‌اند؛ حدود یک هفته است که صدا و سیما با سازمان آتش‌نشانی همراه شده است.
وی افزود: امیدواریم امشب بدون تلفات جانی در پایتخت به اتمام برسد و به همین تعداد اندک مصدومان ختم شود.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران با اشاره به سازماندهی 5هزار آتش‌نشان در سراسر شهر تهران در چهارشنبه آخر سال گفت: آتش‌نشانان هر سه شیفت آماده‌باش هستند، تمام آتش‌نشانان داوطلب فراخوانده و تجهیز شده‌اند همچنین با شهرداریهای نواحی، سامانه 137، شهربان، حریم‌بان، سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی نیز هماهنگی‌هایی صورت گرفته و آنها نیز مجهز شده‌اند.
شریف‌زاده با اشاره به ظرفیت سه‌برابری پاسخگویی به مردم در سامانه 125 در شب چهارشنبه آخر سال تصریح کرد: میزان پاسخگویی و اپراتورهای سامانه 125 در شب چهارشنبه آخر سال به سه برابر افزایش پیدا کرده است اما از برخی افراد که در این شب برای سامانه 125 مزاحمت ایجاد می‌کنند گلایه‌مندیم، شاید شهروندی پشت خط بماند اما این افراد برای تفریح مزاحم سامانه 125 می‌شوند، به همکاران تأکید شده که با سعه‌ صدر پاسخگو باشند همچنین شماره و موقعیت افراد مزاحم در سیستم ثبت شده و انتظار داریم که از طریق مراجع قضایی با افراد مزاحم برخورد شود.
وی ادامه داد: علاقمندیم که شهروندان با کام شیرین وارد سال نو شوند؛ توصیه می‌کنیم که هر کس در زندگی ایمنی را برای خود تعریف و آن را وارد زندگی خود کند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران درباره تعیین مکان‌هایی برای برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال در هر محله گفت: این اتفاق کاری نیست که سازمان آتش‌نشانی بخواهد به‌تنهایی آن را انجام دهد و با هماهنگی نهادهای دیگر باید صورت گیرد، برای چنین کاری در اساسنامه مجوز نداریم اما اعتقاد داریم که اگر شهروندان در هر محله جمع شوند و مراسم آنها کنترل شده باشد، این پیشنهاد منطقی به نظر می‌رسد.
شریف‌زاده در پاسخ به سؤالی مبنی بر خرید بالگرد برای آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: خرید بالگرد آتش‌نشانی در دست بررسی است و نیازمندی‌ آن اعلام شده اما موانعی وجود دارد که باید برطرف شود و از طرف ما مانع بزرگ، بحث تأمین اعتبار است.
وی درباره زمان پایان آماده‌باش آتش‌نشانان در شب چهارشنبه آخر سال گفت: معمولاً هرساله، 12 شب پایان عملیات اعلام می‌شود اما تا اذان صبح گشت‌های سازمان آتش‌نشانی ادامه دارد.


منبع:فرهنگ نیوز
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .