تبیان، دستیار زندگی
ست  آیت الله مصباح یزدی در دیدار گروهی از تازه مسلمانان امریكای جنوبی گفت: كسی كه از دین حق محروم شود و موفق نشود حقیقت را بشناسد، برای همیشه از سعادت محروم می‌گردد.  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محرومیت از دین، محرومیت از سعادت است

آیت الله مصباح یزدی در دیدار گروهی از تازه مسلمانان امریكای جنوبی گفت: كسی كه از دین حق محروم شود و موفق نشود حقیقت را بشناسد، برای همیشه از سعادت محروم می‌گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل ا ز رسا گروهی از تازه‌ مسلمانان امریكای جنوبی در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با آیت الله محمد تقی مصباح یزدی دیدار و گفت‌وگو كردند.
آیت الله مصباح یزدی در این دیدار ضمن تبیین رسالت پیامبران الاهی (ع) ابراز داشت: اگر هدایت و راهنمایی‌های پیامبران نبود، بشر به چه توحش و پستی‌ای مبتلا می‌شد؛ از این رو باید از این نعمت الاهی كه به وسیله پیامبران در اختیار ما گذاشته شده، به نحو احسن استفاده كنیم و به دیگران نیز بیاموزیم.
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تأكید كرد: متأسفانه بعضی از انسان‌ها ناسپاسی می‌كنند و شكر نعمت‌های خداوند را درست به جا نمی‌آورند و قدردانی نمی‌كنند. اگر قدر نعمت الاهی یعنی دین را بدانیم، هم زندگی ما آباد و فساد و بلا كم می‌شود و هم سعادت آخرتمان تأمین می‌گردد و بالاترین و بزرگ‌ترین شكر این است كه پس از آن‌كه خودمان عمل نمودیم آن را به دیگران بیاموزیم تا آنهایی كه تشنه و نیازمند آیین و دین حق هستند، آموزه‌های آسمانی را درست بشناسند و درست عمل كنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: آیا وجدان انسان راضی می‌شود كه ببیند كسی كه نابیناست و در آستانه افتادن در چاه است، بگذارد كه او در چاه بیفتد؟ یا بیماری كه سخت نیازمند دارو و غذاست و بر اثر بی‌دارویی و بی‌غذایی، در آستانه مرگ است و برای ما نیز امكان تهیه غذا و دارو وجود داشته باشد، آیا وجدان انسان اجازه می‌دهد كه این مریض را نادیده بگیرد و از آن بگذرد؟
وی در تبیین ارزش و اهمیت دین اسلام گفت: انسانی كه در اثر محرومیت از هدایت اسلام در معرض گمراهی است، وضعش بسیار بدتر از نابینایی می‌باشد كه در معرض افتادن در چاه است. چون كسی كه از دین حق محروم شود و موفق نشود كه حقیقت را بشناسد، برای همیشه از سعادت محروم می‌گردد؛ اما كسی كه در چاه می‌افتد، یك عذاب محدود و موقتی را تحمل می‌كند.
وی در پایان ابراز داشت: به هر صورت برای همه مسلمانان و به خصوص عزیزانی همچون شما كه در منطقه‌های دور دست هستید توجه به این مسؤولیت و تكلیف، بسیار حیاتی است. اطلاع‌ دارم و مواردی را نیز خود مشاهده كرده‌ام كه مردم چقدر تشنه حقیقت هستند و اگر آن را بشناسند به خوبی پذیرای آن خواهند بود.