تبیان، دستیار زندگی
رییس سازمان برنامه و بودجه استان تهران بخش اعظم رویکرد اقتصاد مقاومتی در استان تهران را بر اشتغالزایی متمرکز دانست و گفت:سیاست های کلی برای تحقق اقتصاد مقاومتی مشخص شده و در فاز بعدی با همکاری فرمانداران در شهرستان ها کار عملیاتی آغاز می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران مطرح کرد

تحقق اقتصاد مقاومتی با رویکرد اشتغالزایی در استان

رییس سازمان برنامه و بودجه استان تهران بخش اعظم رویکرد اقتصاد مقاومتی در استان تهران را بر اشتغالزایی متمرکز دانست و گفت:سیاست‌های کلی برای تحقق اقتصاد مقاومتی مشخص شده و در فاز بعدی با همکاری فرمانداران در شهرستان‌ها کار عملیاتی آغاز می شود.

هومن بهلولی- روابط عمومی

نعمت‌الله ترکی؛ رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران

به گزارش تبیان به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، نعمت‌الله ترکی در حاشیه چهارمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور استاندار تهران برگزار شد با اشاره به شکل‌گیری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رییس‌جمهور گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی از ابتدای سال در استان تهران همزمان با سایر استان‌ها تشکیل شد و دوازده اولویت در دستور کار دستگاه‌های اجرایی استان برای تحقق اقتصاد مقاومتی قرار گرفت.

وی با بیان اولویت‌های اقتصاد مقاومتی در استان تهران افزود: استان تهران در برخی از تولیدات همچون شیر، گوشت، لبنیات و در حوزه محصولات باغی کشاورزی رتبه نخست تا دوم را در کشور دارد. بخشی از اولویت‌های اقتصاد مقاومتی در استان تهران در بخش‌های دانش بنیان در حوزه محصولات کشاورزی مورد تاکید است؛ همچنین ظرفیت‌های زیادی برای مردمی شدن اقتصاد مقاومتی در استان تهران وجود دارد که از آن جمله می‌توان کاهش سرانه مصرف در آب و انرژی را نام برد.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان تهران با اشاره به اینکه سه برنامه در تحقق اقتصاد مقاومتی استان در دستور کار است گفت: اولویت نخست سند چشم‌انداز برنامه ششم توسعه است که در برنامه کوتاه مدت 2 ساله، میان مدت پنج ساله و بلند مدت تا سال 1404 برنامه ریزی شده است.

ترکی ادامه داد: تکلیف دستگاه‌های اجرایی استان تهران در برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در راستای اقتصاد مقاومتی مشخص شده است. ترسیم برنامه زمان‌بندی توسعه استان با نگاهی به سنوات گذشته و شناسایی نقاط قوت و ضعف انجام شده است.