تبیان، دستیار زندگی
رعایت قانون ملاک عمل همه مجریان و عوامل برگزاری در انتخابات است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رعایت قانون ملاک عمل در انتخابات است

رعایت قانون ملاک عمل همه مجریان و عوامل برگزاری در انتخابات است.

بخش سیاست تبیان

رعایت قانون ملاک عمل در انتخابات است

به گزارش تبیان به نقل از ایرنا، محمدرضا مروارید در همایش فرمانداران استان اظهار کرد: آغاز مرحله ثبت نام انتخابات امسال همزمان با تعطیلات نوروز است و در تمام این ایام، نام نویسی داوطلبان برای شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بدون وقفه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان ایلام در ابعاد مختلف امنیتی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد، افزود: با توجه به اینکه انتخابات شوراها همزمان با انتخابات ریاست جمهوری است لذا تعداد افرادی که ثبت نام کرده و تعیین صلاحیت می شوند، بسیار زیاد است.

استاندار ایلام تاکید کرد: باید تمهیدات ویژه ای در رابطه با ستادهای انتخاباتی و بحث های مربوط به تبلیغات در زمان مشخصی که آزاد است، اندیشیده شود.

مروارید با تاکید بر اینکه فرمانداران با رصد فضای مجازی و نشست های سیاسی امنیت انتخابات را تامین کنند، یادآور شد: سخنرانی‌ های انتخاباتی در هر منطقه و شهر باید مستند و هر گونه مطلب در فضای مجازی باید ثبت و پالایش شود.

برگزار کننده اصلی انتخابات مردم هستند و ما نیز تلاش می‌کنیم به خوبی و در کمال سلامت و امنیت این انتخابات را برگزار کنیم.

وی گفت: باید تلاش کنیم با رعایت قانون فضای انتخابات با نشاط و با رقابت سالم باشد تا شاهد مشارکت حداکثری مردم باشیم چرا که ایجاد فضای سالم رقابتی، زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم می کند.

استاندار ایلام اضافه کرد: نباید در این ایام نشاط اجتماعی از مردم گرفته شود بلکه باید با رعایت قانون برای برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند و با حضور حداکثری مردم آماده باشیم.

مروارید از مجریان انتخابات خواست با ایجاد زمینه و زیرساخت‌های لازم، شرایطی را فراهم کنند تا مردم با عشق و علاقه و با رغبت بر سر صندوق‌های رای حضور پیدا کنند.

وی تاکید کرد: تلاش ما اینکه انتخابات این دوره در کمال سلامت، توام با امنیت و با مشارکت حداکثری مردم بر مبنای قانون برگزار شود و در بحث شوراها باید انسجام ملی و محلی ایجاد کنیم تا انتخابات از تفرقه و درگیری به دور باشد.

استاندار ایلام با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری دوازهم افزود: در این حوزه بیشتر به مسائل ملی پرداخته می شود و بیشتر مباحث مربوط به بحث های اساسی و برگزاری مناظره کاندیداها در روزهایی که تبلیغات در انتخابات علنی می شود، انجام خواهد شد.

مروارید با بیان اینکه امنیت و سلامت برگزاری انتخابات سال آینده در ایلام به خوبی حفظ می‌ شود، گفت: برگزار کننده اصلی انتخابات مردم هستند و ما نیز تلاش می‌کنیم به خوبی و در کمال سلامت و امنیت این انتخابات را برگزار کنیم.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بیست‌ونهم اردیبهشت ‌ماه 96 هم‌زمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.


منبع : خبرگزاری ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .