تبیان، دستیار زندگی
هم چنانکه تعداد بیشتری از سازمانها به اهمیت آموزش از طریق ویدئو پی می برند، نیاز به انطباق با یک پلت فرم آموزشی برای ارتباط موثر با مشتریان در ابعاد جهانی بیشتر احساس می شود.پلت فرم های آموزش ویدئویی راهی به سوی آینده هستند...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

5 مزیت پلت فرم ویدئوی سازمانی برای آموزش مشتریان

همچنانکه تعداد بیشتری از سازمانها به اهمیت آموزش از طریق ویدئو پی می برند، نیاز به انطباق با یک پلت فرم آموزشی برای ارتباط موثر با مشتریان در ابعاد جهانی بیشتر احساس می شود.پلت فرم های آموزش ویدئویی راهی به سوی آینده هستند.

با وجود اطلاعات مناسب برای محصولات در زمان خرید، متخصصین علوم رفتاری مشتریان ابزارهای مورد نیاز آن ها را در اختیار آنان قرار می دهند و به ترتیب، علاقه و مشارکت آنان را بالا می برند و هم چنین سود آوری سازمان را نیز در پی خواهند داشت.

5 مزیت پلت فرم ویدئوی سازمانی برای آموزش مشتریان

اگرچه، هیچ برنامه آموزشی نیست که برای همه نوع مشتری مناسب باشد. مردم از راه های مختلف و با صرف زمان های متفاوت یاد می گیرند. با توجه به این نکته، ضروری است که با مشتری به روش مناسب خودش رفتار کنیم و اطلاعات مورد نیاز وی را در اختیارش قرار دهیم.

امروزه مشتریان سازمان ها نیاز به یک راهکار سازمانی موثر دارند. یک پلت فرم ویدئویی که برای رفع این نیاز ساخته شده باشد، باعث افزایش سرعت آموزش، رفع نیازهای مشتریان در مکان و زمان مناسب خواهد شد.

آموزش ویدئویی استراتژی قدرتمندی است که سرعت یادگیری مشتریان را بهبود می بخشد. بر اساس تحقیقات، در 5 سال آینده، اکثر شرکت ها ویدئوهای آموزش محصولات را به عنوان اصلی ترین استراتژی خود بر خواهند گزید.

1- رضایت کاربر نهایی با آموزش ویدئویی

آموزش ویدئویی انقلابی در عرصه اموزش و بازیابی اطلاعات توسط افراد ایجاد کرده است. سازمان های آموزشی به مزایایی اجازه به کاربر نهایی برای آپلود ویدئوهای شخصی از محصولات و ایده ها پی برده اند، که باعث آموزش به کارکنان و متخصصان در زمینه های خاص خواهد شد.

اگرچه، در نظر بگیرید خود کاربران نیز از انجام این کار و ساخت محتوا  لذت می برند. وقتی شرکتی به مشتری خود اجازه می دهد با ساخت ویدئو همکاران خود را با محصول خود آشنا کند، باعث کاهش استفاده از  منابع مالی ، کاهش هزینه های آموزشی و افزایش تعداد مشتریان  خوب و شاد آن شرکت خواهد شد.

همچنین این کار باعث بهبود فضای مشتریان برای شرکت خواهد بود. روش استفاده از محصول توسط هر مشتری متفاوت است و استفاده از آموزش های ویدئوی باعث اشنایی افراد با یکدیگر و کسب دانش از یکدیگر نیز خواهد شد.

2-امنیت در آموزش ویدئویی به مشتریان

امنیت محتوای دیجیتالی مخصوصا وقتی قرار است بیرون سازمان مورد استفاده قرار گیرد، نگرانی های بسیاری را به همراه دارد. در محیط با قابلیت های دیجیتال روزافزون، سازمان ها بایستی امنیت را در درجه اول اهمیت قرار دهند و یک فرهنگ اهمیت به امنیت ایجاد کنند تا هم کارکنان و هم مشتریان احساس امنیت در به اشتراک گذاری را داشته باشند.

درحالیکه بسیاری از راهکارهای آموزشی سطح پایینی ازامنیت را در بر دارند، وقتی کار به اشتراک گذاری اموزش مشتریان می رسد باید سطح بالای امنیت در ابعاد جهانی را در نظر داشت.

3-کسب در آمد از آموزش ویدئویی مشتریان

ایجاد امنیت برای  به اشتراک گذاری خارجی ویدئوها،  باعث کسب درآمد شرکت ها نیز خواهد شد.اگر شرکت نتواند امنیت مورد نیاز فایل ها را پشتیبانی نماید، مشتریان نیز از آن روی گردان خواهند شد .بنابراین با گرفتن هزینه از مشتریان این امر ممکن خواهد شد. آنها باید مبالغی را بپردازند تا بتوانند ویدئو ها را تماشا کنند.

آموزش ویدئویی استراتژی قدرتمندی است که سرعت یادگیری مشتریان را بهبود می بخشد.

از طرف دیگر،اگر امنیت موردنظر کاربر تامین شده باشد، مشتریان چاره ای جز پرداخت مبلغ ندارند. بنابراین این امر باعث ورود سرمایه  مالی به شرکت خواهد شد.

4- تحلیل ها در آموزش ویدئویی مشتریان

در هر دوره آموزشی نیاز به تحلیل مخاطب و رفتار وی  احساس می شود. باید یک استراتژی نظر سنجی برای این مدل آموزشی در نظر گرفت.یک پلت فرم ویدئویی مناسب مشارکت کاربر را اندازه گیری می کند و امتیاز بندی می نماید، هم چنین مشخص می کند چه گروهی از مشتریان چه ویدئویی را مشاهده نموده اند.

با تحلیل مقیاس های ویدئویی و تاثیر آن بر بهره وری، متخصصان آموزش و توسعه می توانند از این اطلاعات ارزشمند برای تحلیل نیازهای مشتری و برآورده کردن آن در آینده بهره جویند.

5- جستجوی سریع در آموزش ویدئویی مشتریان

امروزه همگان در پی یادگیری هستند، همه این ها با گوگل مرتبط است.  با جستجو کردن سریع افراد می توانند به راحتی مطالبی را که می خواهند پیدا کنند. آن ها با همان سرعت جستجویشان یاد می گیرند و محتوای آموزشی را فرا می گیرند.

5 مزیت پلت فرم ویدئوی سازمانی برای آموزش مشتریان

یک پلت فرم آموزش ویدئویی به همراه  قابلیت جستجوی سریع، به کاربران امکان دسترسی آسان و سریع به محتوای مورد نظر را خواهد داد و از این طریق رضایت کاربر را نیز افزایش خواهد داد.

سخن پایانی:

با گسترش روز افزون تمایل سازمان ها به استفاده از آموزش های ویدئویی، زمان آن رسیده است که از استراتژی های  آموزش ویدئویی در سازمان خود استفاده کنید. روی این مدل آموزشی سرمایه گذاری کنید.

منابع:

elearningindustry.com

enterprise-video-platform-benefits-customer-training

Transform Your Video Strategy

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه: فاطمه سید خاموشی

تنظیم: زینب شاه مرادی