تبیان، دستیار زندگی
قریب به دو ماه دیگر تا برگزاری انتخابات 96 باقی مانده و باید در این مدت ابعاد مختلف سیاسی و اجتماعی نامزدهای احتمالی را بررسی و به انتخابی شایسته برسیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : آزاده مرنی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتخاب اصلح کدام است /فیلم نوشت

قریب به دو ماه دیگر تا برگزاری انتخابات 96 باقی مانده و باید در این مدت ابعاد مختلف سیاسی و اجتماعی نامزدهای احتمالی را بررسی و به انتخابی شایسته برسیم.

آزاده مرنی- بخش سیاست تبیان

فیلم انتخاب اصلح در کلام امام خمینی (ره)

"انتخابات" همواره در از اهمیت خاصی برخوردار بوده است ، اما از ماهیت اولیه انتخابات مهم تر نوع انتخاب است که منتهی به نتیجه ای سرنوشت ساز می شود. در این راستا باید اشاره ای داشته باشیم به "انتخاب اصلح".

انتخاب اصلح

بارها و به کرّات از جملاتی در راستای حضور حداکثری و پرشور مردم ایران در انتخابات مختلف شنیده ایم ؛ اما آیا به راستی فقط حضور حداکثری کافیست؟! بی تردید خیر. آنچه از اهمیت خاصی برخوردار است حضور همراه با آگاهی و بصیرت است. اگر فردی در انتخابات شرکت کند اما انتخاب وی ناشی از موضع گیری های خاص و به دور از بررسی و آگاهی باشد به مراتب مضرتر از عدم حضور وی خواهد بود. پس برای شرکت در انتخابات اصولی ضروریست که افراد ملزم به رعایت آنها هستند ؛ اصولی همچون آگاهی ، شناخت جامع و کامل نامزدها ، در نظر داشتن موقعیت کنونی کشور ، بررسی مواضع آنان نسبت به دشمنان نظام و ... .

شاخصه های انتخاب اصلح

به طور کلی "انتخابات اصلح" چند رکن اصلی و اساسی دارد یعنی به فردی اصلح گفته می شود که با تقواترین ، شجاع ترین ، مؤمن‌ ترین و انقلابى‌ ترین افراد باشد.

ما باید در انتخاب ؛ علاوه بر موارد ذکر شده به کارآمدی فرد و صداقت و دلسوزی وی برای مردم نیز دقت کافی داشته باشیم. فرد اصلح ، فردی است که برای احقاق حقوق مردم کشور در برابر استکبار جهانی با قاطعیت ایستاده و قدمی از مواضع انقلابی خود عقب نشینی نکند. باید توجه داشت که گاه انتخابی نادرست می تواند تبعات ناخوشایند و زیان باری را به همراه داشته باشد که حتی افراد تصور آن را هم نمی کردند و این مهم نشان دهنده ی اهمیت ویژه ی انتخاب است.

در نهایت اگر اقشار مختلف جامعه با دید همه جانبه و رعایت اصول انتخاب اصلح ، فرد مورد نظر خود را انتخاب نمایند بی تردید آینده ای درخشان در انتظار کشورمان خواهد بود.