تبیان، دستیار زندگی
شخصی سازی آموزش آنلاین شامل فعالیت های آنلاین آموزشی، ارزیابی، و اهداف می شود که برای هر فرد به صورت سفارشی طراحی شده است
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

8 نکته برای خلق راه شخصی در آموزش آنلاین (2)

شخصی سازی آموزش آنلاین شامل فعالیت های آنلاین آموزشی، ارزیابی، و اهداف می شود که برای هر فرد به صورت سفارشی طراحی شده است. هیچ دو برنامه های آموزشی آنلاین برای یکسان نیست! در ادامه 8 نکته که به ایجاد و توسعه مسیر شخصی برای هر فردی در آموزش آنلاین سازمان کمک می کند بخوانید...

در مطلب قبل دو نکته اول را عنوان کردیم در ادامه بخوانید ...

3. توسعه معیارهای ارزیابی شخصی:

ایجاد اهداف آموزشی شخصی سازی شده قطعا نیازمند معیارهای ارزیابی شخصی است. شما باید به کارکنان این توانایی را بدهید که برای نشان دهند آنچه را که می دانند (و البته آموخته اند) و تا چه اندازه خوب می دانند (یاد گرفته اند).

8 نکته برای خلق راه شخصی در آموزش آنلاین (2)

به عنوان مثال، استفاده از یک سناریوی آنلاین و یا شبیه سازی آموزش آنلاین می تواند بهترین روش برای ارزیابی کار افراد باشد، به خصوص اگر شما با نیروی کار انسانی سر و کار دارید که در مناطق جغرافیایی مختلف پراکنده اند و امکان مشاهده عینی آنها و یا متمرکز کردنشان نیست.

از کارکنان نظرسنجی کنید که ترجیح می دهند از چه طریقی مورد ارزیابی قرار گیرند، ممکن است امتحانات نگارشی را ترجیح دهند مطابق خواسته آنها عمل کنید، ممکن است برخی دیگر ترجیح دهند دانش خود را در عمل نشان دهند، در این صورت ارزیابی آنلاین مبتنی بر سناریو ترجیح دارد.

از کارکنان خود نظرسنجی کنید که ترجیح می دهند از چه طریقی مورد ارزیابی قرار گیرند، ممکن است برخی از آنها امتحانات نگارشی را ترجیح دهند (بعضی افراد با نوشتن اطلاعات و تجریبات خود راحت ترند و در کار عملی حس خوبی ندارند)، اگر این امر قابل اجرا است مطابق خواسته آنها عمل کنید، ممکن است برخی دیگر ترجیح دهند دانش خود را در عمل نشان دهند، در این صورت ارزیابی آنلاین مبتنی بر سناریو ترجیح دارد.

4. اهداف واقعی تنظیم کنید

برخی فراگیران شرکت های بزرگ که بلند پروازانه می اندیشند، ممکن است اهداف آموزش بزرگی برای خود تنظیم کنند و پس از آن برای دستیابی به آنها نیازمند تلاش زیادی باشند. در این صورت ممکن است احساس دلسردی یا نا امیدی داشته باشند و وقتی که نمی توانند در زمان های تعیین شده به اهداف خود دست یابند، تاثیر منفی ای بر انگیزه و اشتیاق آنها داشته باشد. بنابراین بسیار حائز اهمیت است که مجموعه اهداف واقع بینانه ای را برای خود تعیین کنید، که می دانید دست یافتنی است! کارکنان خود را تشویق کنید تا یک جدول زمانی شخصی داشته باشند و که تمام اهداف بلندمدت و کوتاه مدتشان در آن لحاظ شده باشد. هر هدف را به وظایف کوچک تر تقسیم کننید تا پیگیری آنها برایشان آسان تر باشد.

برخی فراگیران بلند پروازانه می اندیشند، ممکن است اهداف آموزش بزرگی برای خود تنظیم در این صورت ممکن است احساس دلسردی یا نا امیدی کنند و وقتی که نمی توانند در زمان های تعیین شده به اهداف خود دست یابند، تاثیر منفی ای بر انگیزه و اشتیاق آنها داشته باشد. مجموعه اهداف واقع بینانه ای را برای خود تعیین کنید.

5. استفاده از خود ارزیابی آنلاین برای پیگیری پیشرفت شخصی

خود ارزیابی آنلاین به کارکنان اجازه می دهد تا به بررسی میزان پیشرفت خود از دوره پرداخته و بر روی شکاف های مهارتی خاص خود متمرکز شوند. هنگامی که یک مشکل را تشخیص می دهند، می توانند برای اصلاح مشکل خود و ماندن در مسیر به سرعت به دنبال منابع آنلاین اضافی و مرتبط با نیاز خود بگردند. این امر همچنین باعث تقویت انگیزه در آنها می شود، همچنین باعث می شود تا توانایی تقویت مهارت ها را داشته و به گسترش دانش پایه خود بپردازند. به خاطر داشته باشید که خود ارزیابی باید در حیطه ارزیابی های رسمی استفاده می شود. (یعنی به طور مثال فرد برای خود ارزیابی از همان پلتفرم ارزیابی آموزشی رسمی استفاده نماید). این موضوع باعث می شود تا شما بتوانید به نظارت عملکرد افراد به طور مستمر پرداخته و در صورت لزوم دخالت کنید.

8 نکته برای خلق راه شخصی در آموزش آنلاین (2)

6. فرصت کسب مهارت های بالاتر بدهید

به شرکت کنندگان برتر فرصت گسترش مهارت هایشان را بدهید اجازه دهید فراتر از آموزش آنلاین مورد نیاز حرکت کنند با در اختیار گذاشتن منابع بالاتر از آنان قدردانی کنید. بنابراین، عاقلانه است اگر مسیرهای ثانویه ای برای ادامه دارد آموزش آنلاین برای آنها ایجاد کنید، که درصورت علاقمندی بتوانند در زمان های آزاد خود آنها را دنبال کنند. به عنوان مثال، کارکنان فروش می توانند به تقویت مهارت های مذاکره پرداخته و یا با کشف استعدادهای دیگر به روند معاملات خود را بهبود بخشند. از کارمند خود فیدبک بگیرید و تعیین کنید که آنها مایل به توسعه کدام یک از مهارت ها و توانای خود هستند. همچنین می توانید به مدیران نیز فرصت نظردهی در این خصوص را دهید، همچنین می توانید ازLMS خود برای تعیین معیارها استفاده نمائید تا شکاف مهارت فعلی کارکنان را شناسایی کنید.

منابع:

ELearning In 2017: The Adventure Is Just Beginning – Part I “KEN TURNER(LION)”

www.elearningindustry.com

ELearning In 2017: The Adventure Continues – Part II

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه: سید خاموشی

تنظیم: زینب شاه مرادی