تبیان، دستیار زندگی
یک دوره آموزشی آنلاین مفید و موثر، حتما هدفمند، هدف محور و مرتبط با نیازهاست و به تک تک مخاطبان فرصت رسیدن به اهداف آموزشی مورد نظر خود و گذر از شکاف عملکردی را به صورت آنلاین می دهد...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

8 نکته برای خلق راه شخصی در آموزش آنلاین (1)

دوره آموزشی آنلاین موثر، فرصت رسیدن به اهداف آموزشی را به مخاطبان می دهد، این مهم بر اساس هدف و نیاز است، در این مقاله، 8 راهنمایی برای ایجاد مسیر شخصی آموزشی منطبق با نیازهای فردی مخاطبان را با شما به اشتراک می گذارم.

یک دوره آموزشی آنلاین مفید و موثر، حتما هدفمند، هدف محور و مرتبط با نیازهاست و به تک تک مخاطبان فرصت رسیدن به اهداف آموزشی مورد نظر خود و گذر از شکاف عملکردی را به صورت آنلاین می دهد. در این مقاله، 8 راهنمایی برای ایجاد مسیر شخصی آموزشی منطبق با نیازهای فردی مخاطبان را با شما به اشتراک می گذارم.

8 نکته برای خلق راه شخصی در آموزش آنلاین (1)

چگونه یک دوره آمورشی شخصی سازی شده ایجاد کنیم؟

شخصی سازی آموزش آنلاین شامل فعالیت های آنلاین آموزشی، ارزیابی، و اهداف می شود که برای هر فرد به صورت سفارشی طراحی شده است. هیچ دو برنامه های آموزشی آنلاین برای یکسان نیست! زیرا هر کارمند دارای نقاط قوت خاص، نقاط ضعف، و اولویت های مخصوص به خود است. اما چگونه می توان یک برنامه آموزشی آنلاین برای شرکتی گسترده و یا یک سازمان تدوین نمود بگونه ای که در سطح شخصی هم متفاوت از یکدیگر و مفید باشد؟ در این مقاله 8 نکته که به ایجاد و توسعه مسیر شخصی برای هر فردی در آموزش آنلاین سازمان کمک می کند عنوان خواهد شد.

1. توسعه اهداف مقاصد آموزشی به صورت فردی

به اهداف آموزش آنلاین و مقاصد مورد نظر، به عنوان چارچوبی برای طراحی دوره آموزشی خود فکر کنید. این امر سبب می شود تا اهداف به روند طراحی شما شکل دهند و برای هر جنبه از فرایند طراحی راهنما باشند. در مورد شخصی سازی مسیر آموزشی، اهداف و مقاصد باید کارمند-محور باشند تا ما را به سوی هدف مورد نظرمان راهنمایی کنند. هر عضو از کارکنان شما باید قادر باشد تا بر روی نتایج مورد نظر خود تمرکز کند.

در شخصی سازی مسیر آموزشی، اهداف و مقاصد کارمند-محور است هر عضو از کارکنان بر روی نتایج مورد نظر خود تمرکز می کند. در این روش به بررسی رفتار هر کارمند به صورت جداگانه پرداخته می شود و قبل از شروع دوره عملکرد او ارزیابی می شود و بخشی هایی از عملکرد او را که نیاز به بهبود دارد شناسایی می گردد.

به بررسی رفتار هر کارمند به صورت جداگانه بپردازید و قبل از شروع دوره عملکرد او را در زمان کار ارزیابی کنید، بخشی هایی از عملکرد او را که نیاز به بهبود دارد شناسایی کنید. از مدیران دعوت کنید تا به نظارت کارمندان بخش خود بپردازند و در حین کار عملکرد آنان را ارزیابی کنند و توصیه هایی که برای دوره بعدی دارند را عنوان نمایند. مهمتر از همه، به کارکنان فرصت دهید تا آنها شخصا اهداف خود را بر اساس نیازشان تعیین کرده و به شما اعلام کنند. ممکن است فردی بخواهد در مکاتبات مهارت یابد و دیگری هدفش بهبود در روابط اجتماعی یا کار با یک نرم افزار خاص باشد.

2. ایجاد کاتالوگ آموزشی

همیشه هیئت مدیره به انطباق اجباری دوره های آموزشی رای می دهند! بدین معنا که همه فلان دوره را گذرانده و فلان مدرک را دریافت نمایند. کارمندان نیز به منظور نیاط به کسب گواهینامه و یا برای آنکه شغل و اعتبار خود را در شرکت از دست ندهند در دوره شرکت کرده و آن را کامل می کنند (حال با چه کیفیتی جای بحث دارد!) با این حال، برخی دوره ها برای بعضی از افراد خاص تهیه شده است.

وجود کاتالوگ این امکان را می دهد تا کارمندان به دریافت آموزش آنلاینی که نیاز دارند زمانی که به آن نیاز دارند دسترسی داشته باشند!

به عنوان مثال، همکاران بخش پشتیبانی مشتریان نیازمند رعایت ریزترین نکات مهارت های ارتباطی هستند، و شرکت در دوره ای که بر روی این مضمون کار می کند برای آنها بسیار مفید باشد  اما دیگرانی که به طور مثال در بخش تحقیق و توسعه فعالیت دارند و زمان کاری آنها با جستجو در وب، نرم افزارهای مختلف و خواندن مقالات سپری می شود  ممکن است سطح روابط اجتماعی فعلی خود را جزء نقاط قوت خود در نظر بگیرند. وادار کردن این افراد به شرکت در دوره آموزشی اتلاف وقت و منابع را در پی خواهد داشت.

8 نکته برای خلق راه شخصی در آموزش آنلاین (1)

آنها در حال حاضر مهارت و تجربه لازم برای کار خود را دارند و نیازی به ارتقاء آن نیست!برای حل این مساله اضافه کردن کاتولوگ آموزشی را پیشنهاد می کنیم، با این کاتالوگ کارکنان خود منابع آنلاین را انتخاب کرده و در پلتفرم خود فعال می کنند. بدین ترتیب توانایی دسترسی به آموزش آنلاینی را دارند که سبب بهبود مهارتی می شود که در کار خود نیازمند آن هستند و هر زمان که سیاست های کلی و مهم شرکت را فراموش کرده اند، به بیانی این پراکندگی سبب دور شدن افراد از سیاست های کلی شد با برگزاری وبینار می توان دوباره به مسیر اصلی بازگشت، وجود کاتالوگ این امکان را می دهد تا کارمندان به دریافت آموزش آنلاینی که نیاز دارند زمانی که به آن نیاز دارند دسترسی داشته باشند!

منابع:

ELearning In 2017: The Adventure Is Just Beginning – Part I “KEN TURNER(LION)”

www.elearningindustry.com

ELearning In 2017: The Adventure Continues – Part II

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه: سید خاموشی

تنظیم: زینب شاه مرادی