تبیان، دستیار زندگی
آموزش از راه دور ریشه در زمان های قدیم داشته و شواهد بیانگر ان است که اولین آموزش از راه دور به شیوه پستی و مبادله مواد آموزشی وپرسش و پاسخ از طریق پست انجام گرفته است...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

8نکته برای متقاعدکردن رئیس به استفاده ازآموزش الکترونیک (3)

آموزش از راه دور ریشه در زمان های قدیم داشته و شواهد بیانگر ان است که اولین آموزش از راه دور به شیوه پستی و مبادله مواد آموزشی وپرسش و پاسخ از طریق پست انجام گرفته است...

از آن زمان تاکنون شکل های مختلفی از آموزش شکل گرفته است اما آموزش از راه دور به شیوهای جدید ارائه شده که هدف اصلی آن ایجاد تعامل و ارتباطی قوی بین افراد در سازمان های مختلف و در نهایت تقویت تفکر خلاق و مهارت های نوشتاری افراد بپردازد که به وسیله آن می توان فرصتی به کاربران ارائه داد تا از نظرات یکدیگر باخورد دریافت کرده و دوره را برای یکدیگر جذاب سازند.

8نکته برای متقاعدکردن رئیس به استفاده ازآموزش الکترونیک (3)

وبلاگ ها در سازمان های بزرگ می توانند همه فعالیت‌های آموزشی را در برگرفته که توسط فرد یا گروه‌هایی به صورت آنلاین و آفلاین، همزمان(Synchronic)  و غیر همزمان(A synchronic) قابلیت استفاده را دارد. در حقیقت می توان گفت هدف اصلی از متقاعد کردن مدیران و اعمال پیشرفت در شرکت ها، دسترسی به اطلاعات بیشتر نیست بلکه یکی از چالش های کارمندان (فراگیران)، معنی بخشیدن به حجم محتوایی است که با آن روبه رو می شوند و جذب هدفمند تمام اطلاعات است به گونه ای که در هر زمانی بتوانند به آن ها دسترسی داشته و موانع خود را برطرف کنند.

6. ارائه فرصت به همکاران برای گرفتن بازخورد

چرا به فراگیران فرصت نمی دهید تا با ارائه نظرات به یکدیگر آن ها بتوانند با استفاده از بازخوردهای مناسب به ارزیابی یکدیگر بپردازند. این باعث می شود تا دوره برای آن ها بی نهایت جالب تر و جذاب تر به نظر برسد و نیز همکاری را بین آن ها افزایش داده و این ذهنیت ترویج پیدا می کند که هر کسی مجاز است تا عقاید خود را آزادانه مطرح کند.

استفاده از وبلاگ آموزشی نه تنها در زمان شرکت در دوره به افراد کمک می کند بلکه پس از پایان دوره آموزش آنلاین نیز از کارکنان پشتیبانی می کند. این موضوع برای ان دسته از افراد مناسب است که همیشه سوال "چگونه" دارند مانند این که چگونه باید از ابزارها استفاده کنند و این نگرانی استفاده از مطالب جدید و ابزارهای جدید به طور مداوم با آن ها همراه است.

علاوه بر این بازخوردهایی که افراد به همکاران خود می دهند برای مدیران شرکت های بزرگ قابل توجه است زیرا آن ها اطلاعاتی را کسب می کنند که در فضای واقعی و شرکت امکان کسب آن ها را ندارند. همچنین مدیران فرصت بررسی مجدد دیدگاه های مختلف کارمندان خود را نسبت به موضوعات مختلف دارند. واقعیت این است که دادن بازخورد به همکاران درک آن ها را از خود و دیگران بالا می برند. البته باید اطمینان حاصل کنید که این روند با قوانین درستی همراه باشد و آداب و رسوم مشخصی رعایت گردد. به بیان دیگر باعث ناراحتی هیچکس نشود.

7. تمرین عملی استفاده از دانش

تمام آنچه که ما تلاش می کنیم در کلاس های آموزشی و در محتوای دوره های آموزشی آنلاین بگنجانیم برای استفاه و تجربه کردن آن ها در زندگی واقعی است. مدیران می خواهند بدانند که آنچه که به کارمندان خود آموزش داده اند چگونه در عمل مورد استفاده قرار می گیرد. وجود یک وبلاگ آموزش الکترونیک برای شرکت فضایی است که این مهم مورد سنجش قرار بگیرد جایی که کارمندان می توانند چگونگی به کارگیری آنچه که آموخته اند را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. این که آیا آنچه که می گویند یا آموخته شان به درستی منطبق است  یا نه و آیا تفاوتی در وضعیت شغلی آن ها ایجاد کرده است یا نه، می تواند برای مدیران و دیگر همکاران بسیار مهم و جالب توجه باشد. مدیران می توانند با استفاده از صنایع خاصی که در دنیای امروز در اختیار ما قرار دارند اجازه دهند تا افراد بتوانند نمونه های واقعی را تجربه کرده و با یکدیگر به اشتراک بگذارند و در حقیقت اتصالی بین محتوای نظری با جنبه های عملی ایجاد کنند. این موضوع به دریافت آنچه که مد نظرشان است کمک شایانی می کند خصوصا اگر دوره های آموزشی مربوط به مهارت های ارتباط افراد باشد و می توان نتیجه درس های تئوری مهارت های ارتباطی را در فضای مجازی و در عمل دید.

8نکته برای متقاعدکردن رئیس به استفاده ازآموزش الکترونیک (3)

8. فراهم آوردن فضای پشتیبانی بعد از دوره آنلاین

استفاده از وبلاگ آموزشی نه تنها در زمان شرکت در دوره به افراد کمک می کند بلکه پس از پایان دوره آموزش آنلاین نیز از کارکنان پشتیبانی می کند. این موضوع برای آن دسته از افراد مناسب است که همیشه سوال "چگونه" دارند مانند این که چگونه باید از ابزارها استفاده کنند و این نگرانی استفاده از مطالب جدید و ابزارهای جدید به طور مداوم با آن ها همراه است. استفاده از وبلاگ های آموزش الکترونیکی یگ منبع قدرتمند برای پاسخ به سوالات افراد ایجاد می کند. کارمندان می توانند به وبلاگ های کاری و آموزشی خود سر بزنند و تقریبا هر چیزی که در عمل با آن مواجه هستند و در عمل مانع رشد کاریشان می شود را مطرح کنند.

وبلاگ های آموزشی شرکت های بزرگ به صورت غیر قابل انکاری یک ابزار آموزشی ضروری است. علاوه بر افزایش مهارت کار تیمی بین شرکت کنندگان و ایجاد یک حس اجتماعی مزایای متعدد و قابل توجه دیگری نیز دارد.

منابع:

8 Points To Convince Your Boss About The Usefulness Of A Corporate eLearning Blog”Christopher Pappas”

www.elearningindustry.com

8 Benefits Of Integrating eLearning Blogs Into Your eLearning Course Design

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه: سید خاموشی

تنظیم: زینب شاه مرادی