تبیان، دستیار زندگی
آیا شما فردی هستید که قصد دارد کسب و کاری برای خود داشته باشد؟ یا خود مدیر شرکت هستید و کار خود را پیش از این آغاز نموده اید؟
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آموزش الکترونیک در سال 2017: ماجراجویی ادامه دارد... (1)

در سال 2016، فن آوری های زیادی از جمله آموزش میکرو، آموزش با تلفن همراه، واقعیت مجازی و فناوری، بازی سازی، یادگیری تلفیقی، رسانه های اجتماعی، اینترنت اشیا، به صحنه آمدند و گمانه زنی های زیادی در مورد چگونگی انقلابی که این فناوری ها می تواند در کسب و کار که ما ایجاد کنند، شده است ...

آیا شما فردی هستید که قصد دارد کسب و کاری برای خود داشته باشد؟ یا خود مدیر شرکت هستید و کار خود را پیش از این آغاز نموده اید؟ جزء هر کدام از دو قشر فوق هستید، برای وصول به موفقیت در یک کسب و کار جدید و یا ماندن در میان آنها باید به آموزش و رشد علمی خود و کارمندانتان بیندیشید! قطعا اگر آنها را ارتقاء ندهید کار شما هم رشد نمی کند!

آموزش الکترونیک در سال 2017: ماجراجویی ادامه دارد... (1)

به منظور استفاده بهینه از آموزش و رشد باید به آنچه فن آوری برای ارتقاء فرهنگ یادگیری ارائه می کند توجه کنید. ما پیش از این نیز مقالاتی با عناوین آموزش الکترونیک در سال 2017 ارائه نمودیم، می توانید از لینک های زیر به مطالب عنوان شده دسترسی داشته باشید:

آموزش الکترونیک در سال 2017، ماجراجویی تازه شروع شده! (1)

آموزش الکترونیک در سال 2017، ماجراجویی تازه شروع شده! (2)

در این سری مقالات نیز قصد داریم همچنان به بررسی آموزش الکترونیک در سال 2017 و فراتر از آن بپردازیم، در انتهای مطلب دوم گفتیم که شما به عنوان رهبر یک شرکت تجاری کاملا حق دارید تا این سوال را با شک و تردید بپرسید: "با انفجار پیشرفت تکنولوژی در سال 2016، چطور من می توانم تشخیص دهم که کدام تکنولوژی سازمان مرا به رقابتی موثرتر در اقتصاد جهانی سوق خواهد داد؟"

برای شروع بد نیست به همین پرسش پاسخ دهیم:

باید با خود صادق باشید، به عنوان یکی از افراد تصمیم گیرندگان، نیاز به یک تفکر و باطن بینی عمیق دارید. از خود بپرسید آیا طرز فکر من هنوز هم در اقتصاد صنعتی جایی دارد؟ می تواند پایه و اساسی برای چشم انداز کسب و کار باشد؟ می تواند با انقلابی که در صنعت در حال وقوع است همگام شود؟ و یا این نوع طرز فکر خاص نادرست و غلط است، با توجه به واقعیت های جدید جوامع قرن 21 نیاز به تغییر دارد و یا آیا تمایل به تغییر نوع نگرشم دارم؟ توجه داشته باشید که برای رسیدن به نتیجه باید کاملا با خود صادق باشید

طرز فکر چشم انداز، ماموریت و آینده سازمان را تعریف می کند. بنابراین، این فرآیند نیازمند در نظر گرفتن پرتویی از آنچه که به واقع در اقتصاد جهانی و همچنین در زندگی کارکنان رخ می دهد است.

روندهای تکنولوژی در سال 2016: میزان تاثیر آنها بر کسب و کار

در سال 2016، فن آوری های زیر به صحنه آمدند و گمانه زنی های زیادی در مورد چگونگی انقلابی که این فناوری ها می تواند در کسب و کار که ما ایجاد کنند، ارائه شده است، فناوری های 2016 عبارتند از:

آموزش میکرو (Microlearning)

آموزش با تلفن همراه (Mobile Learning)

واقعیت مجازی و فناوری (Virtual Reality and Augmented Technology)

بازی سازی (Gamification)

یادگیری تلفیقی (Blended Learning)

برگزاری دوره های بزرگ (MOOCs)

 Big Data

رسانه های اجتماعی (Social Media)

اینترنت اشیا (IoT)

در مورد فن آوری های مختلف و پتانسیل آنها برای تغییر در فرایندهای کسب و کار بسیار بحث شده، اما فناوری ای وجود دارد که در پس زمینه در حال تحول است، و از توجه و تماشای عموم نهفته است ورود و نفوذ آن بسیار سریع تر و قوی تر دنیای کسب و کار را متحول خواهد کرد. فن آوری مورد نظر "ابزارهای هوشمند " و "هوش مصنوعی" نامیده می شود.

بسیاری در مورد هر یک از این فن آوری های عنوان شده و پتانسیل آنها برای تغییر در فرایندهای کسب و کار نوشته اند، اما فناوری ای وجود دارد که در پس زمینه در حال تحول است، و از توجه و تماشای عموم نهفته است اگرچه تمامی فن آوری های ذکر شده به نوعی برگرفته از آن هستند، اما ورود و نفوذ آن بسیار سریع تر و قوی تر دنیای کسب و کار را متحول خواهد کرد. فن آوری مورد نظر "ابزارهای هوشمند و یا رباتها" و "هوش مصنوعی" نامیده می شود.

آموزش الکترونیک در سال 2017: ماجراجویی ادامه دارد... (1)

ظهور دستگاه های هوشمند و تغییر در کسب و کار

اگر شما مدیر یک شرکت هستید ممکن است زمانی که این متن را خواندید، با خود فکر کنید که این تکنولوژی هیچ تاثیر ملموسی بر سازمان و کسب و کار من ندارد! ضروری است که در ابتدا به تعریف آنچه که منظور ما از آنچه که عنوان شد و نحوه استفاده از آن چیست ؟

منابع:

elearning-in-2017-adventure-beginning-part-1

elearning-in-2017-adventure-continuous-part-2

www.elearningindustry.com

/elearning-in-2017-ai-or-humanity-part-3

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه: سید خاموشی

تنظیم: زینب شاه مرادی