تبیان، دستیار زندگی
قالب های آماده آموزش الکترونیک زمان توسعه دوره های آموزشی را کاهش می¬دهند، هزینه ها را پایین می آورند و بدون نگرانی، دوره ها را به ...روزرسانی می کنند
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راهکارهای سودمندی از قالب های آماده آموزش الکترونیک

قالب های آماده آموزش الکترونیک زمان توسعه دوره های آموزشی را کاهش می هند، هزینه ها را پایین می آورند و بدون نگرانی، دوره ها را به روزرسانی می کنند. اما سودی برای شاگردان نیز دارند؟ در این مقاله این مطلب بررسی خواهد شد.

راهکارهای سودمندی از قالب های آماده آموزش الکترونیک

ایجاد قالب برای آموزش الکترونیک نیاز به زمان و خبرگی دارد. اگرچه، شما می¬توانید دوباره بعدا روی آنها کار کنید و قالب های بهتری بسازید همچنین می توانید با تکیه بر آنها دوره های بعدی را سریع تر آغاز کنید. این امر باعث می¬شود منابع مالی شما کمتر مصرف شود و بتوانید روی مسائل مهم تر متمرکز باشید. بگذارید نگاه دقیق تری روی این موضوع داشته باشیم:

1- اجازه آموزش بی دغدغه

همه قالب های آموزش الکترونیک یک روش دارند، فراگیران می داند کجا، آیکون ها و دکمه ها را پیدا کنند و با مکان سایر المان های مهم نیز آشنا هستند. این موضوع از گمراهی آنان جلوگیری می کند و فرآیند آموزش را ساده می کند. به این صورت فراگیران قادر خواهند بود روی موضوع اصلی تمرکز کنند و وقت کمتری برای آشنایی با محیط گذارند. آنها می توانند تنها با یک کلیک به کلاس درسی وارد شوند.

2- ارتقای باز یادآوری دانش

قالب های آموزش الکترونیک به روش خوبی قابل یادسپاری هستند. فراگیران از شکل کلی محیط درسی آگاه هستند، این موضوع برای افراد گمراه، نکته قابل توجهی است. هیچ مساله غیر منتظره ای رخ نخواهد داد. بنابراین آنها می توانند تمرکز خود رابالا ببرند و توجه بیشتری به درس معطوف کنند. برای مثال، لیست های نشان گذاری شده، بلاک های متن های کوتاه و نشانه های گرافیکی مانع اضافه بار شناختی در دانشجویان خواهد شد.

یک اشتباه سهوی می تواند کل دوره آموزشی را زیر سوال ببرد. فراگیران نمی توانند آموزش را ادامه دهند، اگر یک دکمه کار نکند، یک ابزار بصری درست تعبیه نشده باشد و... همه این اشتباهات، مانع از یادگیری افراد خواهد شد. استفاده از قالب های آماده تا حد زیادی مانع از اشتباهات سهوی می شود.

3- کاهش اشتباهات سهوی

بیایید راحت باشیم، یک اشتباه سهوی می تواند کل دوره آموزشی را زیر سوال ببرد. فراگیران نمی توانند آموزش را ادامه دهند، یک دکمه کار نمی کند، یک ابزار بصری درست تعبیه نشده است. همه این اشتباهات، مانع از یادگیری افراد خواهد شد. استفاده از قالب های آماده این اشتباهات را کاهش داده و تا حد زیادی مانع از اشتباهات سهوی می شود. شما این امتیاز را خواهید داشت که تمامی نکته های لازم را در نظر بگیرید و آزمون کنید. بنابراین، حداقل می توانید از بروز این اشتباهات در دوره های آینده جلوگیری کنید.

4- فراهم نمودن نیازهای دانشجویان

شما آزمون ها و نظرسنجی های زیادی را برای شناسایی نیازهای فراگیران انجام داده¬اید. بنابراین، داده های با ارزش زیادی دارید. پس می توانید از این داده ها برای طراحی محیط آموزشی بهتر بهره ببرید. مثلا می دانید آنان از یک طرح رنگی خاص برای دوره آموزشی لذت می برند، از آن رنگ برای طراحی قالب استفاده کنید. به این صورت قالب شما از پیش مورد پسند فراگیران قرار گرفته است.

5- افزایش مشارکت فراگیران

فراگیران آموزش الکترونیک به مشارکت در فرآیند آموزش علاقه بسیاری دارند. همه این عوامل به موضوع درسی، اهداف آموزشی و هویت سازمان ارتباط زیادی دارند. این موضوع باعث بهبود کیفیت طراحی دوره آموزشی شده و همچنین ارزش دوره را دو چندان می کند. مهم تر از آن، توجه به مشارکت فراگیران، علایق آنها را فراهم می کند. در نتیجه انگیزه آنان را افزایش می دهد.

راهکارهای سودمندی از قالب های آماده آموزش الکترونیک

آموزش با کیفیت، تصویر سازمان را بهبود بخشیده و به آن هویت می دهد. قالب شما مختص سازمان شما خواهد شد، نیز آموزش شخصی کارمندان نیز بدون نگرانی درباره محتوا از روی همین قالب انجام می شود.

6-  وجهه سازمان را افزایش می دهد.

آموزش با کیفیت، تصویر سازمان را بهبود می بخشد و به آن هویت می دهد. در نتیجه، قالب شما مختص سازمان شما خواهد شد و همه آن را به نام سازمان شما می شناسند. کارمندان از تلاش و زمان شما برای ساخت قالب ممنون خواهند بود، آنها آموزش شخصی خودشان را به این طریق دریافت می کنند بدون نگرانی درباره محتوا.

7- اطمینان از ارتباط آموزشی

با وجود قالب های آماده، فراگیران می دانند اطلاعاتی را که نیاز دارند کجا پیدا کنند. شما همچنین می توانید از قبل درباره آن توضیحاتی به کاربران ارائه نمائید، بنابراین آنها می توانند به سرعت متوجه ارتباط محتوای محیط آموزشی با آموزشی که دریافت کرده اند بشوند.

به سادگی یک منوی اطلاعات در قالب آمده است که بتواند پاسخگوی سوالات احتمالی باشد. استفاده از قالب علاوه بر اثرات مثبت برای سازمان، برای فراگیران نیز فواید بسیاری دارد. شروع کنید و با یکی از ابزارهای ساخت قالب، یک قالب مناسب برای کلاس خود بسازید.

منابع:

elearningindustry.com

ways-elearning-templates-benefit-online-learners

Create Amazing eLearning Templates

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه: سید خاموشی

تنظیم: زینب شاه مرادی