تبیان، دستیار زندگی
کتاب خوشنویسی «هفت خوان» تالیف رضا تبریزی با مشارکت موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان منتشر و در میان مدارس سراسر کشور توزیع شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبیان حامی انتشار «هفت خوان»

کتاب خوشنویسی «هفت خوان» تالیف رضا تبریزی با مشارکت موسسه فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان منتشر و در میان مدارس سراسر کشور توزیع شد.

هومن بهلولی- روابط عمومی

title

به گزارش روابط عمومی، رضاتبریزی استاد خوشنویسی و مولف، در آیین رونمایی از کتاب «هفت خوان» که به هنر خوشنویسی اختصاص دارد، انتشار این اثر را با همکاری موسسه تبیان دانست.

رضا تبریزی مولف و تأمین کننده محتوای جشنواره هنر و خلاقیت با اشاره به محتوای آموزشی ارائه شده برای دانش آموزان، اظهار داشت: در مجموعه های آماده شده برای دانش آموزان به بحث تفکر که تا به حال توجه جدی نشده است، توجه خاصی شده است تا دانش آموزان از سنین پایین با کارآفرینی آشنا شوند.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته، کارگروه هایی در موسسه تبیان ایجاد شد و ۴ مهارت را در طرح ملی هنر و خلاقیت برنامه ریزی کردیم که اولین مهارت، طراحی نمونه های ساده برای دانش آموزان است که ۲۷ جلد کتاب با تیراژ سه میلیون جلد منتشر شده است.

مولف و تأمین کننده محتوای جشنواره هنر و خلاقیت افزود: اولین مهارت، «نوشتن» است که در سایت هنر و مدرسه تبیین شده و دانش آموزان با این مهارت با زیبانویسی آشنا می شوند.

وی دومین مهارت را مهارت رنگ آموزی برشمرد و گفت: دانش آموزان با آموزش این مهارت، توانایی رنگ آمیزی و تزئین سطوح را آموزش می بینند ضمن اینکه سومین مهارت، «تا شدن» است و مهارت چهارم مهارت برش زدن و در نهایت انجام کار حجم سازی، است.

تبریزی با اشاره به کتاب هفت خوان زیبانویسی، یادآور شد: کتاب هفت خوان زیبانویسی که اثر خود بنده است و امروز رونمایی می‌شود در حوزه های مختلف ۴ مهارت یادشده طراحی شده است.

وی ادامه داد: طرح ما از مرحله پیش دبستانی شروع می‌شود و مهارت نوشتن، تا کردن، رنگ آمیزی و برش را به‌عنوان مهارت های چهارگانه به دانش آموزان آموزش می دهیم که این مهارت ها در هفت مرحله و طی هفت ماه و در قالب طرح هنر و خلاقیت آموزش داده می‌شود.

مولف و تأمین کننده محتوای جشنواره هنر و خلاقیت افزود: کتاب «هفت خوان زیبانویسی» که امروز رونمایی می‌شود دارای این شاخص است که دانش آموزان بدون نیاز به آموزش های کلاسیک می توانند با اصول زیباشناسی آشنا شوند و خط ملی کشور، محور آموزش ما در این کتاب است و قالب اصلی آن خط نستعلیق است که با توجه به محتوای درسی کتاب ها برای دانش آموزان انتخاب شده است ضمن اینکه شعار ما در این کتاب ۷ دقیقه تمرین روزانه با هفت خوان زیبانویسی است تا دانش آموزشان بتوانند زیبانویسی را آموزش ببینند که از هفته های آینده آمادگی داریم به مدارس آن را ارسال کرده و یا خانواده ها آن را تهیه کنند.

تبریزی در تشریح ویژگی های این کتاب یادآور شد: سری اول این کتاب مربوط به کتاب فارسی دوم دبستان است و دانش آموزان می توانند پس از آموزش، مطالب خود را به سایت هنر و مدرسه ارسال کرده و پس از رفع اشکال و ارائه راهکار به آنها از طریق سایت و پس از ۷ ماه شاهد زیبانویسی مناسبی شوند.

تبریزی با انتقاد از عدم برنامه ریزی مناسب در کلاس های فوق العاده مدارس، تصریح کرد: ما برای هفت سال دوره آموزشی از مقطع پیش دبستانی تا پایه ششم دانش آموزان برنامه داریم که این برنامه ها در حوزه آموزش های مجازی و حضوری است و سعی در پر کردن خلأهای کلاس های فوق برنامه را داریم.

مولف و تأمین کننده محتوای جشنواره هنر و خلاقیت با تأکید بر اینکه باید ابتدا فکر کردن را به دانش آموزان یاد دهیم، عنوان کرد: در طرح ملی هنر و خلاقیت، رده بندی سه گانه ای داریم که شامل ۷ سال اول هفت سال دوم و هفت سال سوم زندگی است که به ترتیب دوره های تربیت، تثبیت و تجربه است.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله دوم زندگی دانش آموزان در طرح ملی هنر و خلاقیت، برنامه های مختلفی داریم که شامل همه دانش آموزان و در طبقات مختلف جامعه است و هدف مان پوشش برنامه ها و کلاس های فوق برنامه برای دانش آموزان و ایجاد کارآفرینی از این طریق است ضمن اینکه به موضوع مهم کار گروهی دانش آموزان توجه خاصی شده است تا به نیازهای اساسی آنها در حوزه های مختلف پاسخ مناسب داده شود.