تبیان، دستیار زندگی
کرمان - ایرنا - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: بیش از 2 هزار و 800 بانوی اقتصادی و کارآفرین در قالب 10 انجمن در این استان حضور دارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضور 2 هزار و 800 بانوی کارآفرین در کرمان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: بیش از 2 هزار و 800 بانوی اقتصادی و کارآفرین در قالب 10 انجمن در این استان حضور دارند.

title

به گزارش تبیان به نقل از ایرنا فاطمه السادات حسینی روز چهارشنبه در نشست خبری ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته گرامیداشت مقام زن و روز مادر افزود: در استان کرمان میزان امید به زندگی نسبت به متوسط کشور بالاتر است و همینطور در دولت تدبیر و امید رشد داشته است.
وی تصریح کرد: روی اشتغال زنان سرپرست خانوار و حفظ عزت نفس این افراد تاکید داشتیم و سعی شد سرمایه گذاران را به سمت بانوان سرپرست خانوار سوق دهیم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: تاکنون 153 هزار و 61 نفر از پنج میلیون تا 100 میلیون تومان برای کارآفرینی در امور بانوان تسهیلات گرفتند.
وی افزود: صندوق کارآفرینی 400 پروژه در سال 95 ویژه بانوان تصویب کرده که از پنج تا 100 نفر را مشغول به کار کرده است.
حسینی با بیان اینکه در بخش مشاغل تاکید بر مشاغل خرد و خانگی است اظهار کرد: انجمن تولید پوشاک را تشکیل دادیم که فرم مدارس را با همکاری آموزش و پرورش و اصناف و اتحادیه پوشاک بومی کردیم و با سازمان های کمیته امداد، بهزیستی و اداره کل زندان ها همکاری شد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل برتری استان کرمان در حوزه های بانوان کشور، محور اقتصادی و کارآفرینی بود و دفتر امور بانوان به عنوان عضو اصلی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شناخته شده است.
وی گفت: بیش از پنج هزار شغل از طریق تولید پوشاک فرم مدارس در استان کرمان به وجود آمد و تحت مدیریت یک بانو، انجمن گیاهان دارویی بیش از سه هزار شغل در رفسنجان ایجاد کرده است.
حسینی افزود: یک موسسه نیکوکاری برای استفاده از انرژی های پاک سامانه جذب انرژی های خورشیدی را در بام های منازل زنان سرپرست خانوار پیش بینی کرد و برای جذب انرژی 11 پنل در نظر گرفته شده که 9 پنل در شهرستان کهنوج و 2 عدد در شهرستان راور است.
وی بیان کرد: یکهزار و 856 زن سرپرست خانوار بالغ بر ماهانه 750 هزار تومان برای سامانه جذب انرژی های خورشیدی درآمدزایی دارند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با بیان اینکه تدوین طرح ساماندهی مشاغل بانوان کار مهمی بود گفت: پراکندگی در برنامه های بانوان بسیار زیاد است و این طرح با رویکرد 10 انجمن است که بیش از 90 درصد بانوان در این انجمن ها فعالیت دارند.
وی افزود: طرح ساماندهی مشاغل بانوان در سامانه سمابانو پیش بینی شده که هفته گرامیداشت مقام زن رونمایی خواهد شد.
حسینی گفت: تدوین 10 طرح در حوزه زنان و خانواده در جهت دهی برای آموزش حوزه های بانوان انجام شده است.
وی اظهار کرد: آگاه سازی اصلی مولفه توسعه و کارگاه های آموزشی و مهارت های زندگی، گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی و نشست ها و تالارهای گفت و گو از اقدامات امور بانوان بوده که بالغ بر 50 دوره را امور بانوان مجری بوده و 200 دوره را سازمان های دولتی و مردم نهاد برگزار کردند.
وی گفت: بیش از 900 میلیون تومان جذب اعتبار برای برنامه های آموزشی و پژوهشی بانوان استان توسط سازمان های مجری داشتیم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان بیان کرد: برای ساماندهی مشاغل روستایی پنج روستا را در هر شهرستان با محوریت صندوق های خرد بانوان، تشکیل دادیم و در بیش از 120 روستا در قلعه گنج بیشترین سهام صندوق های خرد را بانوان دارند.
وی افزود: باید مشارکت بانوان را در فعالیت های اقتصادی و کارآفرینی، اجتماعی، سیاسی و حقوقی و مطالبه گری را در زنان کرمانی افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه مسئولان به سرمایه های اجتماعی زنان توجه ویژه داشته باشند اظهار کرد: برای ارائه خدمات بیشتر در حوزه سلامت و درمان با تایید بر تحکیم بنیاد خانواده باید نگرش مردم را نسبت به زنان از نگاه سنتی تغییر دهیم.
حسینی گفت: با توجه به شایستگی و کرامت انسانی زن و برای برداشتن موانع پیش روی او، در محورهای آموزش و پژوهش، محور اقتصادی و کارآفرینی، فرهنگی و اجتماعی، سلامت بهداشت بانوان و خانواده و ورزش و نشاط خانواده برنامه ریزی کردیم.
وی افزود: اولین قدم برای رسیدگی به وضعیت زنان تدوین بانک اطلاعاتی جامع زنان استان کرمان بود که راهبردهای اقتصادی و فرهنگی بانوان در زمینه کارآفرینی بانوان را مشخص می کند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به جلوگیری از موازی کاری دستگاه های اجرایی استان در حوزه بانوان در سال 96 اضافه کرد: با توجه به انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر در سال آینده، از بانوان توانمند، متخصص و پیگیر مسایل شهری می خواهیم در انتخابات شورای شهر مشارکت کنند.
وی با بیان اینکه استان کرمان در حوزه سلامت و درمان در سال جاری به عنوان استان برتر کشور انتخاب شد گفت: سال آینده ساخت یک بیمارستان تخصصی ویژه بانوان در دستور کار بوده و 14 چادر سلامت برای بانوان و کودکان بد سرپرست در سال 95 ایجاد شده است.
حسینی به اقدامات صورت گرفته در حوزه ورزش و سلامت بانوان اشاره کرد و افزود: تشکیل شورای فرهنگ سلامت و ورزش بانوان، حمایت از قهرمانان استان کرمان، اجرای مسابقات ورزشی بین کارمندان، توسعه و حمایت از پارک ها از جمله اقدامات این دفتر بوده است.
وی گفت: سال 95 دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمان به عنوان دفتر برتر در میان دفاتر استان ها شناخته شد که اتفاق خوبی برای بانوان استان کرمان است.
وی افزود: بالغ بر 30 نمایشگاه در استان کرمان برای عرضه محصولات بانوان به صورت ملی، منطقه ای و استانی برگزار کردیم که اسفند تا اواسط فروردین تعدادی نمایشگاه توسط میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، شهرداری و موسسه های خیریه برگزار خواهد شد.
حسینی اظهار کرد: خدمات دولت تدبیر و امید همان خدمات نظام جمهوری اسلامی است و آگاه سازی مردم یکی از رسالت های همه ما می باشد.
وی با اشاره به آغاز برنامه های هفته گرامیداشت زن از 21 تا 27 اسفند گفت: باید برنامه های این هفته باعث افزایش شادی و نشاط در جامعه شود ضمن آنکه جشن ها باید مردمی باشند.
وی با تشریح برنامه های هفته گرامیداشت مقام زن در استان کرمان افزود: 2 هزار و 800 برنامه در هفته زن در حوزه بانوان استان کرمان برگزار خواهد شد و برنامه های اصلی در هفته گرامیداشت زن جشن ها، تجلیل از بانوان، آگاه سازی، مهارت افزایی و نشست هاست.


این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.