تبیان، دستیار زندگی
شبکه های مختلف تلویزیون با تدارک ویژه برنامه های نوروزی به استقبال بهار می روند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رقابت سریال های نوروزی

شبکه‌های مختلف تلویزیون با تدارک ویژه برنامه‌های نوروزی به استقبال بهار می‌روند.

فرآوری: علی احمدی- بخش سینما تلویزیون تبیان
سریال های نوروز 96

شبکه های مختلف سیما همچون سال های گذشته در تدارک برنامه های نوروزی خود بخش ویژه ای را به سریال ها اختصاص دادند. در کنار شبکه یک، دو و سه که رقابت اصلی به سریال های نوروزی این شبکه ها اختصاص دارد، سایر شبکه ها هم بازپخش سریال های پر مخاطب را در برنامه دارند.

علی البدل/ سیروس مقدم

به کارگردانی سیروس مقدم در ۱۵ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای، تولید شده است. این سریال به بهانه دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری نگاهی طنازانه به شرایط موجود دارد. تهیه‌کنندگی این سریال را به روال سایر کارهای مقدم همسرش الهام غفوری برعهده دارد. سیروس مقدم در طول سال‌هایی که در سریال‌سازی فعالیت داشته 29 سریال ساخته و از پرکارترین چهره‌های تلویزیونی محسوب می‌شود که تقریبا در هر سال تولید یک سریال را برعهده داشته؛ علاوه براین رکورد ساخت بیشترین تعداد سریال‌های نوروزی تلویزیون از آن مقدم است.

خلاصه داستان: داستان در یک روستا در اطراف همدان روایت شده و داستانی طنز دارد. «علی البدل» داستان آدم‌هایی است که حضور دارند اما حق رأی ندارند و به طور معمول، در نهادها و شوراها این اعضای علی البدل همیشه وجود دارند

بازیگران: مهدی هاشمی، احمد مهرانفر، ناهید مسلمی، محسن تنابنده. مهدی فخیم‌ زاده، هادی کاظمی، گوهر خیراندیش، محمود جعفری، حسین محب‌ اهری

زمان پخش: هر شب ساعت ۲۲ از شبکه یک سیما.

سریال های نوروز 96

مرز خوشبختی/ حسین سهیلی زاده

حسین سهیلی زاده که امسال با سریال «پریا» و با شکستن تابوهایی بی اساس درباره ایدز به شبکه سه رفت، نوروز امسال با سریال «مرز خوشبختی» به شبکه دو می آید. سهیلی زاده که همچون سیروس مقدم یکی از پرکارترین کارگردانان تلویزیونی است سریال جدیدش را با فضایی نوروزی و مفرح پیش برده است.

مهران رسام تهیه کننده این مجموعه درباره سیر داستان «مرز خوشبختب» گفته: «در این مجموعه بار اصلی بر دوش سه بازیگر است و ما به مقتضای بازی آنها قصه را دنبال می کنیم. این شخصیت ها قصه را جلو می برند و ما هم به تبع آنها پیش می رویم. ما چک اول را در اولین قسمت از مجموعه «مرز خوشبختی» می زنیم و به نوعی مخاطب را از همان قسمت اول با خود همراه می کنیم.»

بازیگران: پوریا پورسرخ،‌ امیرحسین آرمان، مهدی سلوکی و شهرزاد کمال‌زاده

خلاصه داستان: قصه سه جوان را روایت می‌کند که یکی از آنها به عنوان شخصیت محوری این قصه با قرار گرفتن در موقعیت‌های جالب و مفرح مجبور می‌شود قبل از آغاز سال جدید از تهران به شهر محلات سفر کند. کاراکتر اصلی قصه، جوانی شهرستانی است که برای تحصیل به تهران میآید و جزو نخبگان علمی می‌شود. او به خواهر دوستش که در یک طلافروشی کار می‌کند، علاقه دارد، اما پدر دختر راضی به این وصلت نیست ...

زمان پخش: هر شب ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه دو سیما.

سریال های نوروز 96

دیوار به دیوار/ سامان مقدم

مجموعه ی تلویزیونی «دیوار به دیوار» با نام قبلی «خانه ما» و با کارگردانی سامان مقدم و تهیه کنندگی حمید رحیمی تولید شده است. در جریان ساخت سریال، عنوان این مجموعه که ابتدا «مسکن مهر» بود به «خانه ما» تغییر پیدا کرد. خشایارالوند نویسنده ی سینما و تلویزیون که قبلا تجربه آثاری چون مرد هزار چهره، نقطه چین و شب های برره را در کارنامه کاری خود دارد نویسندگی خانه ما را برعهده داشته. این سریال در ۶۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای تولید شده است و بعد از نوروز همچنان ادامه دارد.

بازیگران: فرهاد آئیش، گوهر خیراندیش، آزاده صمدی، رویا تیموریان و ویشکا آسایش.

خلاصه داستان: این سریال کمدی داستان چهار خانواده را روایت می‌کند که به دلایلی مجبور می‌شوند سه ماه در یک خانه با یکدیگر زندگی کنند. این چهار خانواده هیچ آشنایی با یکدیگر ندارند و در یک روز بنا به اتفاقی مجبور میشوند که با هم زندگی کنند.

زمان پخش: هرشب ساعت ۲۰:۴۵ از شبکه سه سیما.

سریال های نوروز 96

بازپخش سریال های پرمخاطب

*دوران کهن، میهمان خانه های علاقه‌مندان به مجموعه‌های خارجی است. این مجموعه نمایشی پیش از این نیز روی آنتن شبکه رفته است و در داستان حیوانات ماقبل تاریخ را روایت میکنند که به دلیل ناهنجاری وارد زمان حال میشوند. این سریال دیدنی در سال ۲۰۰۸ نامزد دریافت جایزه بهترین سریال و بهترین جلوه‌های ویژه از مجموع جوایز بفتا شد.

*شبکه پنج نیز در نظر دارد مجموعه طنز «شوخی کردم»  مهران مدیری را که پیش از این در شبکه نمایش خانگی توزیع شده بود در طول تعطیلات ساعت ۲۳ روی آنتن ببرد. در مجموعه «شوخی کردم»، کلیپ‌های طنز در محیط‌ها و قالب‌های مختلف اجرا می‌شود. مهران مدیری، سیامک انصاری، مهران غفوریان، جواد رضویان، رضا شفیعی جم، نادر سلیمانی، لاله صبوری، نصرالله رادش، شقایق رحیمی راد، هادی کاظمی، محمدرضا هدایتی، ساعد هدایتی، عارف لرستانی، سحر ولدبیگی، نیما فلاح، سپند امیرسلیمانی، کمند امیرسلیمانی، شبنم فرشادجو، سحر زکری در این سریال نقش آفرینی می‌کنند.

*مجموعه نمایشی «قصه‌های تبیان»  نیز در ایام نوروز از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود. این سریال اپیزودیک بر اساس داستان‌های واقعی و موضوعات قرآنی ساخته شده و توسط کارگردانان جوان به تهیه‌نندگی زنده یاد فرج الله سلحشور و مشاور کارگردانی جمال شورجه و مشاور فیلمنامه منصور براهیمی آماده شده است.

همچنین سریال «از سرزمین شمالی»  هر روز ساعت ۱۹ از شبکه تماشا پخش می شود. شبکه تماشا مجموعه های تلویزیونی دیگری نیز در دستور کار دارد. «پیک سحر» به کارگردانی خسرو ملکان و بازی جمشید مشایخی، اسماعیل داورفر، پروین سلیمانی و احمد قدکچیان محصول سال۱۳۶۹ ساعت ۲۱، سریال بریتانیایی «خانه پوشالی» محصول سال ۱۹۹۰ با موضوع رقابت‌های سیاسی در انگلستان پس از دوران نخست وزیری مارگارت تاچر را ساعت ۲۲ و مجموعه تلویزیونی «زعفرانی» به کارگردانی حامد محمدی، محصول ۱۳۹۵ با بازی مهدی هاشمی، ستاره اسکندری، مهران احمدی و هادی کاظمی را ساعت ۲۳ از جمله سریال هایی است که شبکه تماشا پخش خواهد کرد. این شبکه پخش سریال «خانه کوچک» را همچنان در ساعت ۲۴ ادامه خواهد داد.


منابع: ایسنا/ مهر