تبیان، دستیار زندگی
محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی در اولین جلسه خود بیان کرد که سینما نیازمند یک برنامه تحول همه جانبه است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سینما نیازمند یک برنامه تحول همه جانبه است

محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی در اولین جلسه خود بیان کرد که سینما نیازمند یک برنامه تحول همه جانبه است.

بخش سینما وتلویزیون تبیان
title

اولین جلسه شورای مدیران سازمان سینمایی ۱۷ اسفندماه پس از حضور محمدمهدی حیدریان در سمت ریاست سازمان سینمایی از ساعت ۱۳ در دفتر سازمان سینمایی تشکیل شد.

جلسه با قرائت آیاتی از قران مجید آغاز شد و سپس ریاست جدید سازمان سینمایی ضمن قدردانی از زحمات چند سال گذشته حجت الله ایوبی رییس پیشین سازمان سینمایی اظهار کرد: ایوبی در شرایطی مسئولیت را پذیرفت که سینما مشکلات زیادی داشت و او توانست با نگاه از بیرون سینما مشکلات را دریابد و این خود فرصتی برای اجرای طرح ها و برنامه های مورد نیاز سینما بود و الحمدلله بخشی از برنامه های دولت تدبیر و امید در حوزه سینما به کمک مدیران و ریاست ایوبی عملیاتی و محقق شد، اما در جهت اجرای اهداف  و اولویت های اعلامی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و برنامه های او، سینما در این دولت نیازمند یک تحول همه جانبه و مهم بوده و هست و برای این تحول باید برنامه داشت تا این برنامه تحولی به سرعت موجب اتفاقاتی در حوزه سینما شود و ما نقش واقعی مان را در سینما ایفا و سهم مان را در جهان پیدا کنیم.

وی عنوان کرد: لازمه تحقق این برنامه تحولی هماهنگی همه بخش های یک سازمان و همسویی با یکدیگر و به معنی واقعی سازمانی حرکت کردن است. ما در حال تکیمل و ارایه این برنامه تحولی هستیم اما بخش هایی از آن  و رئوس آن را مرور می کنیم تا دوستان هم نظر دهند و در تدوین نهایی آن مشارکت کنند.

حیدریان اظهار کرد: گرچه من ترجیح می دادم در همان مسولیت مشاوره ای وزیر به وزارتخانه و به سینما کمک کنم، همانطور که در سه ماه گذشته این کار را کرده ام اما به هر حال اقتضای مسایل اینگونه شد که از نزدیکتر کمک کنیم تا سینما به آن برنامه تحولی برسد. از رئوس این برنامه تحولی نگاه سیستمی و عملکرد سیستمی است.

رییس سازمان سینمایی در ادامه به رئوسی از این برنامه اشاره کرد: رئوس این برنامه ها به این شرح است: نظارت مستمر بر عملکرد  خودمان و دیگران، سبک سازی سازمان و رفتن به سمت تحقق نظام صنفی  هنری و واگذاری بیشتر مسئولیت ها به فعالان، افزایش سهم بیشتر فرهنگی و اقتصادی در سینمای جهان، زمینه سازی برای طراحی و تحقق نهضت تولید محتوا، همسویی آیین ها و جشنواره ها در سطح منطقه ای، ملی و جهانی با اهداف و برنامه های سینمای کشور، همسویی نگاه حمایتی و تشویقی در همه سطوح با اهداف برنامه سینمای کشور، تحقق هماهنگی میان ارشاد و سایر سازمان های موثر و فعال در حوزه فرهنگ با تمرکز مسئولیت های ارشاد به عنوان متولی فرهنگ عمومی و رفع ناهماهنگی های قبلی، گسترش بازار محصولات سینما اعم از اکران، نمایش خانگی و داستانی، مستند و فیلم کوتاه و همزمان گسترش بازار فعالیت و رشد کیفی آنها و در نتیجه رونق صنعت سینما با این الگو که منجر به  کاهش دغدغه اشتغال سینماگران کشور خواهد شد، رونق بخشی به بازار تولید و مصرف محصولات سینمایی در کشور که لازمه آن تحقق زیر ساخت ها است.

وی ادامه داد: نباید از تحول و تغییر هراس داشته باشیم. هر تحولی و هر برنامه تحول خواهانه ممکن است در ابتدا با موانع و مقاومت هایی رو به رو شود که باید با همان نگاه سیستمی و حرکت کاملا هماهنگ میان بخش ها و مدیریت ها این دغدغه ها را بر طرف کرد. این برنامه ها، محور همکاری های آتی ما بایکدیگر و همسویی سینماگران با ما خواهد بود.

حیدریان همچنین از اهمیت حضور فعالان و صنوف در تصمیم گیری ها یاد کرد و اعلام کرد: از جلسه آتی، مدیر عامل خانه سینما که فعالیت همه صنوف را نمایندگی می کند برای حضور در جلسات دعوت خواهد شد تا همه برنامه ها بتوانند همسو با نگاه و رویکرد وزیر که همانا طراحی و اجرای برنامه جامع نظام صنفی هنر  است، همراه و هماهنگ باشد.

وی همچنین با اشاره حضور ۲ روز گذشته خود در جلسه شورای اجرایی برگزاری سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر بیان کرد: برگزاری با شکوه این جشنواره با توجه به تلاش های ارزشمندی که رضا میرکریمی و همکارانشان انجام داده اند اولین اولویت پیش روی سازمان سینمایی است که باید همه معاونت ها و موسسات در این جهت به برگزاری این جشنواره کمک کنند.


منبع: خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .