تبیان، دستیار زندگی
مطالب این هفته به گونه ای چینده شد که اغلب برای خانم ها مناسب بود؛ البته خیلی از موارد برای همه کاربردی است اما برخی دیگر کمی رنگ و بوی زنانه داشت؛ مواردی چون تغذیه در سرطان سینه، افزایش وزن قاعدگی، هورمون های موثر بر وزن، تغذیه در ناباروری و ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک بسته ی تغذیه ای نسبتا زنانه!

مطالب این هفته به گونه ای چیده شد که اغلب برای خانم ها مناسب بود؛ البته خیلی از موارد برای همه کاربردی است اما برخی دیگر کمی رنگ و بوی زنانه داشت؛ مواردی چون تغذیه در سرطان سینه، افزایش وزن قاعدگی، هورمون های موثر بر وزن، تغذیه در ناباروری و ....

بخش تغذیه و آشپزی تبیان

سیب

محققان می گویند: این ماده غذایی سرطان سینه را دور می کنند 

در این مطلب شما را با موادی آشنا می کنیم که به عقیده متخصصان تأثیر زیادی در کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه دارند. لطفاً با ما همراه باشید.

افزایش وزن در دوران قاعدگی

تنها شما نیستید، اعداد روی ترازو در طول دوره قاعدگی برای همه افزایش پیدا می کند. دکتر ناتاشا جانسون، متخصص زنان در بیمارستان بریگهام می گوید: برخی خانم ها در طول این دوره حتی ممکن است 2 کیلو وزن (یا بیشتر) اضافه کنند.

تغذیه مناسب برای درمان ناباروری (2) 

مصرف مکمل مواد مغذی چون اسیدفولیک، روی، سلنیم، L –آرژنین، L –کارنتین، ویتامین E، ویتامین C و ... در افزایش باروری مؤثر است...

انواع سویق و خواص آن‌ها 

هر سویقی با چیزی که از آن ساخته می‌شود، تناسب دارد. برای نمونه، سویق جو، از سویق گندم، سردتر است، به همان اندازه که خودِ جو، طبعی سردتر از گندم دارد...

کاهش وزن با گیاهان دارویی (1) 

گیاهانی چون گزنه، باباآدم، شیرین بیان، چای سبز و ... گزینه های مناسب و مطمئنی برای کاهش وزن می باشند.

چگونه کودکانمان را سبزی خور کنیم؟ 

داشتن تغذیه ی سالم در کودکان یکی از دغدغه های پدر و مادرهاست و یکی از پایه های داشتن تغذیه ی سالم هم مصرف کافی سبزیجات است که متاسفانه این مواد غذایی جزء کم طرفدارترین ها در کودکان است.

6 درمان طبیعی با پوست تخم مرغ

پوست تخم مرغ حاوی میزان زیادی کلسیم است به طوری که 90 درصد ترکیب آن را کلسیم تشکیل داده است. البته پوست تخم مرغ خواص و فواید دیگر نیز دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

تصورات غلط ورزشی تغذیه ای 

بسیاری از افراد تصور می‌کنند تغذیه آنها سالم است و با فعالیت ورزشی آن‌ها هماهنگی دارد. با این حال تغذیه ناسالم این افراد باعث می شود که اثرات مثبت ورزش کردنشان از بین برود.

6 روش کنترل هورمون هایی که شما را چاق می کنند

همیشه متخصصان برای لاغر شدن توصیه کرده اند که کمتر غذا بخورید و بیشتر ورزش کنید. اما اخیر توجه زیادی به هورمون ها و ژنتیک می شود. چون این دو عامل نقش مهمی در کنترل وزن دارند.

سوختگی و رژیم غذایی 

کمتر از یک هفته به چهارشنبه سوری مانده است. با این که قرارمان این است که امسال به خاطر احترام به شهدای آتش نشان، این مراسم خیلی سنتی و بی خطر برگزار شود اما به هر حال لازم است در مورد نحوه ی تغذیه در فردی که دچار سوختگی شده بدانیم تا اگر خدای نکرده لازم شد، در این مورد اطلاعاتی داشته باشیم.

چگونه از آجیل نگه‌داری کنیم؟ 

یکی از قدیمی‌ترین روش‌های نگهداری مواد غذایی، استفاده از فرآیند خشک کردن می‌باشد. به کمک این فرآیند، علاوه بر ممانعت از فساد مواد غذایی، وزن و حجم محصول نیز کاهش یافته و باعث سهولت در بسته بندی، حمل و نقل و انبارداری آن می‌گردد.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.