تبیان، دستیار زندگی
وزیر کشور با اشاره به آغاز به کار ستاد انتخابات گفت: از امروز اقدامات، تبلیغات، تجمعات و سخنرانی ها کاملاً کنترل خواهد شد و اگر از چارچوب قانونی عدولی صورت گیرد، برخورد می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رصد کامل فعالیت‌های انتخاباتی

از امروز اقدامات، تبلیغات، تجمعات و سخنرانی‌ها کاملاً کنترل خواهد شد و اگر از چارچوب قانونی عدولی صورت گیرد، برخورد می‌شود.

بخش سیاست تبیان

رصد کامل فعالیت‌های انتخاباتی

به گزارش تبیان به نقل از خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران این برکت را داشته که مردم بتوانند در سرنوشت خودشان مؤثر و تعیین‌کننده باشند و ما نیز در وزارت کشور باید تلاش کنیم که امانتدار خوبی باشیم و بی‌طرفی را در برگزاری انتخابات رعایت کنیم.

وی با اشاره به اهمیت هماهنگی میان اجرا، نظارت، تبلیغات، امنیت و پشتیبانی در انتخابات گفت: همه این موارد وقتی می‌تواند مؤثر باشد که در یک هماهنگی و هم‌افزایی کارها پیش رود.

احزاب با عناوین مختلف وارد صحنه انتخابات می‌شوند و همه احزاب باید قانون را رعایت کنند و از همه عزیزان می‌خواهیم که به وزارت کشور مراجعه و مجوز بگیرند.

وزیر کشور با بیان اینکه ما سه انتخابات با فرآیند متفاوت پیش‌رو داریم، تأکید کرد: برگزاری این سه انتخابات مستلزم همکاری میان تمام دستگاه‌هاست که تا به امروز نیز هماهنگی خوبی میان شورای نگهبان با وزارت کشور، هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها با وزارت کشور و همچنین دستگاه‌های امنیتی و انتظامی برقرار است. باید حرمت کسانی که خود را در معرض انتخابات قرار می‌دهند، حفظ شود. متأسفانه اخیراً شاهد برخی بداخلاقی‌ها از سوی کسانی که در امر انتخابات فعال هستند، بودیم که این موجب برخی نگرانی‌ها شده، اما وزارت کشور رصد خود را انجام خواهد داد.

وزیر کشور همچنین با اشاره به مسئله امنیت در انتخابات گفت: افتخار کشور ما این بوده که انتخابات همیشه در شرایط امن و مناسب برگزار شده و تاکنون هیچ‌گونه هزینه ناامنی نداده‌ایم که این را مدیون مردم و دستگاه‌های امنیتی هستیم. از امروز موضوع اقدامات، تبلیغات، تجمعات و سخنرانی‌ها کاملاً کنترل خواهد شد و اگر از چارچوب قانون عدولی صورت گیرد، برخورد خواهیم کرد.

وزیر کشور، انتخابات را بهار احزاب دانست و گفت: احزاب با عناوین مختلف وارد صحنه انتخابات می‌شوند و همه احزاب باید قانون را رعایت کنند و از همه عزیزان می‌خواهیم که به وزارت کشور مراجعه و مجوز بگیرند؛ در غیر این صورت جلوی فعالیت آنها گرفته خواهد شد.


منبع : خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .