تبیان، دستیار زندگی
رییس ستاد انتخابات استان یزد گفت: باید از ظرفیت های گروه های صاحب نفوذ، سازمان های مردم نهاد و تشکل های مختلف صنفی و سیاسی برای کسب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات استفاده شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

باید از ظرفیت های گروه های صاحب نفوذ، سازمان های مردم نهاد و تشکل های مختلف صنفی و سیاسی برای کسب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات استفاده شود.

بخش سیاست تبیان

ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

به گزارش تبیان به نقل از ایرنا، محمد علی طالبی روز شنبه در نشست ستاد انتخابات شهرستان اشکذر بر حضور تمام دستگاه ها و سازمان ها در راستای ایجاد فضایی مناسب برای مشارکت حداکثری مردم تاکید نمود.

وی گفت: نکته ای که باید مد نظر همه دست اندرکاران انتخابات قرار گیرد، برگزاری انتخاباتی قانونمند، سالم همراه با مشارکت مردم است.

رییس ستاد انتخابات استان یزد اظهار داشت: در این دوره از انتخابات نیز باید تعامل وانسجام لازم در همه بخشهای مختلف ایجاد گردد تا بتوان از آن طریق انتخاباتی مطلوب همانند سایر دوره ها داشته باشیم .

وی ضمن بیان اینکه انتخابات آتی انتخاباتی است که برای سر بلندی نظام و استفاده از حق انتخاب ملت صورت می گیرد افزود: باید تلاش کرد تا عموم ملت به نحو احسن از این حق و فرصت استفاده نمایند.

نکته قابل تحمل در بحث برگزاری همزمان دو انتخابات رییس جمهوری وشوراهای شهر و روستا بحث هیئت اجرایی مشترک در هر دو انتخابات است که مستلزم همکاری و تعامل هیئت نظارت در شورای نگهبان است.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد تصریح کرد: تعامل بسیار خوب هیئت های نظارت و دست اندرکاران انتخابات این شهرستان در دوره های قبل قابل تحسین است که باید تلاش نمود که این تعامل و همکاری در این دوره از انتخابات رییس جمهوری و شوراهای شهر و روستا نیز حفظ شود.

وی خاطر نشان کرد: آن چیزی که همه دست اندکاران انتخابات را به هم پیوند می دهد قانون و دستور العمل های قانونی است که همه را ملزم به رعایت آن نموده است.

طالبی یادآور شد: نکته قابل تاکید دولت استفاده نکردن از امکانات عمومی و بیت المال در مباحث مربوط به انتخابات است و تکلیفی که از سوی رییس جمهوری برای فرمانداران در این راستا مشخص شده است، موضع گیری در مقابل هر گونه استفاده از امکانات عمومی و بیت المال در مباحث مربوط به انتخابات است.

وی با بیان اینکه هدف بزرگ ما در این انتخابات مشارکت حداکثری مردم است اظهارداشت: باید با در نظر گرفتن شرایط و وضعیت موجود ارزیابی شکل گیرد و براساس ارزیابی صورت گرفته در بخش های مختلف اقدام های لازم انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: نکته قابل تحمل در بحث برگزاری همزمان دو انتخابات رییس جمهوری وشوراهای شهر و روستا بحث هیئت اجرایی مشترک در هر دو انتخابات است که مستلزم همکاری و تعامل هیئت نظارت در شورای نگهبان است.

محمد علی شاه حسینی فرماندار اشکذر هم با بیان اینکه درآستانه انتخابات مهم و سرنوشت ساز ریاست جمهوری و شوراهای شهر وروستا هستیم اظهار داشت: رای مردم حق الناس است که ما به عنوان کارگزاران نظام با توجه به توصیه بزرگان نظام و دولت وظیفه امانت داری و صیانت از آرای مردم در بحث انتخابات را بر عهده داریم.

وی ضمن بیان اینکه طی تشکیل ستاد انتخابات شهرستان و صدور احکام ، مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات در این شهرستان فراهم است گفت: انتخابات شوراها در این دوره در دو حوزه شهر اشکذر و شهر خضرآباد ودر 14 روستای بخش مرکزی و 19 روستای بخش خضرآباد برگزار می شود.

تعداد شعب اخذ رای در شهرستان اشکذر 50 شعبه است که 46 مورد آن ثابت و مابقی سیاراست ونیز تعداد واجدین شرایط رای این شهرستان نزدیک به 20 هزار نفر است.


منبع : خبرگزاری ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .