تبیان، دستیار زندگی
مدال آوران ایران در بازی های المپیک و پارالمپیک ریو 2016 و هم چنین مدال آوران ورزش ایران در سال 94 جایزه خود را از رییس جمهور دریافت کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تجلیل رئیس جمهور از مدال‌آوران المپیک، پارالمپیک

مراسم تقدیر از ورزشکاران مدال‌آور در بازی‌های المپیک و پارالمپیک ریو با حضور رئیس جمهوری برگزار شد و طی آن ۳۲ ورزشکار مدال آور در این دو رویداد مورد تقدیر قرار گرفتند.

بخش ورزشی تبیان

روحانی

در ابتدای این مراسم مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، گزارشی از وضعیت کنونی ورزش در کشور و نیز اعزام کاروان‌های المپیک و پارالمپیک به بازی‌های ریو 2016 ارائه داد و در ادامه کیمیا علیزاده که در مسابقات تکواندو المپیک 2016 صاحب مدال برنز شد و نام خود را به عنوان اولین بانوی مدال آور ورزش ایران در ادوار مختلف المپیک ثبت کرد، طی صحبت‌هایی کوتاه از رئیس جمهوری بابت سرمایه بزرگ برجام برای ملت ایران و تسهیل فضای بین‌المللی برای حضور ورزشکاران کشورمان، تشکر ویژه کرد.

سیامند رحمان، قوی‌ترین مرد دارای معلولیت جهان نیز به نمایندگی از ورزشکاران جانباز و معلول حاضر در مراسم، طی سخنانی تاکید که افتخارات امروز جامعه ورزش مدیون امنیت کشور است و ضمن تشکر از توجه و حمایت دولت از ورزش معلولان خواستار استخدام ورزشکاران پارالمپیکی شد و اظهار داشت: ورزشکاران دارای معلولیت معمولا هیچ درآمد دیگری ندارند و شایسته است از آنها به این شکل حمایت موثرتری به عمل آید.

مراسم با سخنرانی حسن روحانی، ریاست محترم جمهوری، ادامه یافت و پس از آن مراسم تقدیر از افتخار آفرینان ورزش ایران در بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2016 ریو و نیز مدال آوران سال 94 برگزار شد و در بخش تقدیر از ورزشکاران پارالمپیکی، محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک نیز فراخوانده شد تا با حضور وی از ورزشکاران جانباز و معلول قدردانی شود.

در ادامه نیز از همسر مرحوم بهمن گلبارنژاد که در جریان بازی‌های پارالمپیک ریو جان خود را از دست داد، تقدیر شد.

گزیده ای از سخنان رئیس‌جمهور در آیین تجلیل از قهرمانان المپیک و پارالمپیک ۲۰۱۶:

🔹وقتی فیلم شما می‌تواند در سطح جهان بدرخشد این امیدآفرین است.

🔹بانوان ما از کیمیا و ساره تا زهرا چه نشاطی برای جامعه به وجود آوردند.

🔹زمانی برخی‌ها فکر می کردند که اگر جوان را به مسجد و باشگاه تشویق کنند این دو در مقابل هم هستند.

🔹بعضی‌ها چقدر غصه خوردند شب عاشورا(بازی فوتبال ایران و کره‌جنوبی) و عشق به قمر بنی هاشم و تهران و چه می شود؟ غصه‌ها خوردند و شما چه کردید؟ شما با تجلیل از اباعبدالله ثابت کردید مردم ما یادشان نرفته است که شب تاسوعاست.

🔹شما در کرمانشاه دولت آمریکا را شرمنده کردید و مردم کرمانشاه با میزبانی خوب دنیا را به تحسین وادار کردند.


منبع : فارس