تبیان، دستیار زندگی
مخاطبان خود را تحت نظر داشته باشید و با ارزیابی هر یک از آن ها و میزان پیشرفتشان، در صورت لزوم بر روی کار خود تجدید نظر کنید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

7 نکته برای ارزیابی منابع آنلاین (3)

درست است که با استفاده از برون سپاری منابع می توانید از نظرات جدیدی در دوره خود برخوردار باشید اما فراموش نکنید که مالک اصلی پروژه خودتان هستید و می توانید با استفاده از روش های نوین مانند Big Data اطلاعات بسیاری را که مرتبط با کارتان است را تجزیه و تحلیل کرده و از آن ها در جهت پیشرفت کار خود بهره ببرید. از طرفی می توانید مخاطبان خود را تحت نظر داشته باشید و با ارزیابی هر یک از آن ها و میزان پیشرفتشان، در صورت لزوم بر روی کار خود تجدید نظر کنید.

بدون شک هر یک از افراد تیم شما در زمینه مهارت و تجربه دارند و می توانند ابزارها و توصیه هایی که می تواند سریع تر پروژه را به پایان برساند در اختیار شما بگذارند که در این مورد در دو قسمت قبل به آن اشاره داشتیم.

7 نکته برای ارزیابی منابع آنلاین (3)

از قدرت BigData استفاده کنید.

ممکن است شما در طول کاریتان گزارش های بسیار زیاد و ارزشمندی از LMS مطالعه کرده و تجزیه و تحلیل های متعددی انجام داده باشید و یا حتی اطلاعات بسیاری از دیگران به شما رسیده باشد. همین اطلاعات منابع ارزشمندی هستند که می توانید از آن ها برای ساختن دوره آموزشی قوی و عمیق استفاده کنید. BigData می تواند شکاف بین آموزش آنلاین فعلی شما با آن چیزی که انتظار دارید را حل کند. این کار می تواند نقاط قوت و ضعف شما را نشان دهد. به طور مثال ممکن است یکی از ماژول های شما دچار نرخ بازدهی کمی باشد و کاربران آنلاین برای آن که بتوانند یک تکلیف شبیه سازی شده تعاملی را حل کنند، بیش از سطح انتظار شما درگیر می شوند. این موضوع نشان دهنده یک قطع ارتباطی بین محتوا و برنامه های عملی بوده و در واقع مخاطبان شما نمی توانند اطلاعاتی که فراگرفته اند را در عمل پیاده سازی کنند و به مرحله اجرا بگذارند. در نهایت افراد قادر نخواهند بود از نظریه به سمت عمل حرکت کنند. این بدین معناست که ارتباط و ترکیب بیشتری بین دنیای واقعی و مفاهیم تئوری نیاز است. راه حلی که برای این موضوع می توان پیشنهاد کرد استفاده از سناریوها و اطلاعات موردی (Case Study) است. این موضوع برای مخاطبان تجربه ای را فراهم می کند تا آن ها بتوانند مفاهیم را بهتر درک کرده و مهارت های مورد نیاز را کسب کنند تا با میل بیشتری به سمت دوره شما جذب شوند. هسته اصلی و تمامی مفاهیم مورد نیاز را می توانید از تجزیه و تحلیل BigData به دست آورید. بعد از طی کردن تمامی مراحل می توانید آن ها را به فروشنده آموزش الکترونیک خود منتقل کنید. با این روش می توانید اهداف خودرا دقیق تر کرده و بر روی آیتم های جدیدی تمرکز کنید و شیوه برنامه ریزی بر پروژه های آموزش الکترونیک را بهینه سازی کرده و در نهایت عملیات برون سپاری را انجام دهید.

7 نکته برای ارزیابی منابع آنلاین (3)

بررسی مخاطبان

در نهایت این یادگیرندگان آنلاین هستند که قرار است از دوره ترتیب داده شده توسط شما استفاده کنند. آن ها نیاز دارند اطلاعات را دریافت کرده تا براساس آن بتوانند مشکلی را برطرف ساخته یا کاری را به اتمام برسانند. بنابراین افراد به عنوان یک چشم انداز منحصر به فرد از وضعیت شما بوده که با نگاه کردن به آن ها می توانید وضعیت منابع خود را مورد سنجش قرار دهید. با استفاده از بازخوردی که از کاربران به دست می آورید می توانید به ارزیابی منابع پرداخته و میزان نزدیک شدن به اهدافتان رو زیر نظر بگیرید. به طور مثال می توانید تکلیفی را به یکی از گروه های خود سپرده و با تمرکز بر روی آن ها میزان رضایت کاربران را بسنجید. با همین روش شما می توانید سناریوی موفق را کشف کرده و به فرآیند شکل گرفته در طول دوره پی ببرید و از آن در جهت برون سپاری دوره استفاده کنید.

7 راهنمایی ارائه شده به شما این امکان را خواهد داد تا با توجه بیشتری منابع فعلی را ارزیابی کرده و به سازندگان دوره آموزشی تحویل دهید. اولویت ارتباط با فروشنده را فراموش نکنید. داشتن گفتگوهای مداوم با ارائه دهنده LMS می تواند تعامل را حفظ کند. از فروشنده آموزش الکترونیک بخواهید تا روش های جدیدی را به شما ارائه دهد و شما نیز با روی خوش از آن ها استقبال کنید. امروزه برون سپاری نه تنها در بخش آموزش آنلاین بلکه در بخش هایی همچون بازاریابی، منابع انسانی، فناوری اطلاعات و فروش نیز به چشم می خورد. روش ها و ابزارهای جدید می توانند شامل دارایی هایی باشند که برای تولید آموزش آنلاین موثرتر خواهد بود. از پیشنهادات جدید نهایت استفاده را ببرید.

منابع:

7 Tips To Evaluate Your Current Online Resources BEFORE eLearning Outsourcing"CHRISTOPHER PAPPAS"

www.elearningindustry.com

8 Key Players To Consider In eLearning Outsourcing

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه : سید خاموشی

تنظیم: زینب شاه مرادی