تبیان، دستیار زندگی
نیاز به خلاقیت در کار موجب برون سپاری منابع می شود تا شما بتوانید با ابزاری که در اختیار شرکتی ثالث قرار دارد دوره آموزشی خود را موثرتر از گذشته ارائه دهید...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

7 نکته برای ارزیابی منابع آنلاین (2)

نیاز به خلاقیت در کار موجب برون سپاری منابع می شود تا شما بتوانید با ابزاری که در اختیار شرکتی ثالث قرار دارد دوره آموزشی خود را موثرتر از گذشته ارائه دهید اما قبل از شروع هر کاری این موضوع را به تیم خود ثابت کنید که برای آن ها ارزش قائل هستید. توجه به افراد و انگیزه دادن به آن ها باعث می شود تا توصیه های خود را از شما دریغ نکنند. آن ها می توانند به شما کمک کنند تا دارایی های فعلی خود که حاصل کارهای قبلیتان است را بازنگری کرده تا بتوانید از آن ها برای پر کردن حفره ها استفاده کنید یا آن که در قالب Microlearning آن ها را در اختیار کاربران خود قرار دهید. این امر موجب افزایش ظرفیت نوآوری شده و کاهش هزینه ها را به دنبال خواهد داشت.

همان طور که در مطلب قبل اشاره کردیم در قدم اول هدف خود را مشخص کنید؟ روشن بودن این موضوع که به دنبال چه چیزی هستید راه را برایتان روشن خواهد ساخت و می توانید به راحتی با فروشنده آموزش الکترونیک انتخابی خود در مورد هدفی که دارید صحبت کنید. هر چه بر هدف خود تسلط بیشتری داشته باشید مطمئنا راحت تر می توانید آن را برای سایرین شرح دهید.

7 نکته برای ارزیابی منابع آنلاین (2)

تیم آموزش آنلاین خود را ارزشمند بدانید.

بی شک در طول دوره آموزشی باارزش ترین دارایی، تیم آموزش الکترونیکی شما هستند. آن ها می توانند دانش، تجربه و مهارت هایی که شما برای ارزیابی موثر منابع آموزش آنلاین خود نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهند. آن ها می توانند در قالب یک مشاور فوق العاده ظاهر شوند تا مسیری که قرار است طی کنید را برایتان روشن کنند. تیم شما است که می تواند نقاط کلیدی را برجسته تر سازند و شما براساس آن بتوانید نقاط ضعف خود را برطرف کنید. با همکاران و تیم آموزشی خود جلسات مختلف داشته و از آن ها بخواهید که به ارائه پیشنهادات و توصیه های خود ادامه دهند و گوشزدهای خود را در جهت بهبود کارتان قطع نکنند. به عبارت دیگر انتقادپذیر بوده و برای گرفتن مشاوره از نظرات افراد استقبال کنید. همچنین می توانید از افراد بخواهید که در ارزیابی دارایی های شما که مرتبط با دوره آموزشی تان است، کمک تان کنند.

بازنگری دارایی های آنلاین موجود

ممکن است در حال حاضر یک سری منابع آنلاین در اختیار داشته باشید چرا که در گذشته پروژه های آموزش الکترونیکی را گذرانده اید و همین موضوع باعث شده منابعی در دسترس داشته باشید که برای دوره جدید نیز مناسب باشند و تنها کافی است تغییراتی جزئی چاشنی کار خود کنید. این کار باعث می شود تا زمان و هزینه شما ذخیره شود چرا که با در دست داشتن برخی مواد مورد نیاز، فروشنده آموزش الکترونیکی قیمت آن ها را تخمین زده و از هزینه کلی شما کم کند. این خود دلیل دیگری است که ضرورت برگزاری جلسه با فروشنده آموزش الکترونیک را نشان می دهد. اگر به تیم آموزشی خود اعتماد داشته و آن ها را منحصر به فرد بدانید مطمئنا با وجود تخصص افراد می توانید دارایی های موجود را به مواردی جدید برای یادگیری تبدیل کنید و حتی با کوچکترین تغییرات نیز می توانید منابع را به آیتم های مورد نیاز دوره جدید تبدیل سازید.

7 نکته برای ارزیابی منابع آنلاین (2)

طرز فکر یا نگاه Microlearning را اتخاذ کنید.

بدون شک برخی منابع که در مخزن خود دارید برای بازار آموزش میکرو مناسب هستند. به طور مثال ممکن است در گذشته یک دوره آموزش آنلاین جامع را برگزار کرده باشید که از ماژول ها، فعالیت ها و منابع مختلف تشکیل شده باشد. حال شما می توانید این دوره جامع را به ماژول های کوچک تقسیم کرده و آن ها را به شیوه ای دیگر تجزیه و تحلیل کنید. به عبارت دیگر شما به عنوان برگزار کننده دوره دارای منابع فراوانی هستید که همگی در قالب Microlearnig قابلیت ارائه خواهند داشت. تمامی این آموزش های کوتاه در بخش های دیگر مورد استفاده قرار می گیرند و در دوره آنلاین شما می توانند قسمتی از هدف را تامین کنند. به طور مثال ممکن است در خصوص یک کار 5 ماژول مختلف در اختیار داشته باشید.( مثلا بخش فروش) شما می توانید از تمامی این ماژول ها در دوره های بعدی استفاده کرده و آن ها را در اختیار یادگیرندگان خود قرار دهید. این کار سبب ارائه یک دوره تعاملی شده و مخاطبان در صورت نیاز هر زمانی می توانند به آن ها مراجعه کرده و اطلاعات مورد نظر را کسب کنند. مهم داشتن طرز فکر و نگاه Micro است.

منابع:

7 Tips To Evaluate Your Current Online Resources BEFORE eLearning Outsourcing"CHRISTOPHER PAPPAS"

www.elearningindustry.com

8 Key Players To Consider In eLearning Outsourcing

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه : سید خاموشی

تنظیم: زینب شاه مرادی