تبیان، دستیار زندگی
اچ تی سی گوشی هایش را به قابلیت اج سنس مجهز می کند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گوشی اچ‌ تی سی به قابلیت اج سنس مجهز می شود

گوشی‌های هوشمند آینده‌ی اچ‌تی‌سی احتمالا قابلیتی به نام اج‌سنس (Edge Sense) خواهند داشت.

بخش دانش و زندگی تبیان

گوشی اچ‌ تی سی

گوشی‌های هوشمند آینده‌ی اچ‌تی‌سی احتمالا قابلیتی به نام اج‌سنس (Edge Sense) خواهند داشت.

بنا به اعلام افشاگر معروف ایوان بلس و یک وب‌سایت چینی فعال در حوزه‌ی موبایل، یکی از گوشی‌های هوشمند آینده‌ی اچ‌تی‌سی مجهز به ویژگی جدیدی به‌ نام Edge Sense خواهد بود.

بلس به تصویر ثبت‌شده از گوشی هوشمند پرچم‌دار مورد انتظار اچ‌تی‌سی برای سال ۲۰۱۷ اشاره کرده که توسط یک وب‌سایت چینی به نام موبایل ۰۱ منتشر شده است. این تصویر نشان می‌دهد که این گوشی‌ از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ بهره خواهد برد. از دیگر مشخصات فاش شده از این گوشی می‌توان به نمایشگر ۵.۵ اینچی آن اشاره کرد. همچنین گفته‌ می‌شود که این گوشی در دو مدل با رم ۴ و ۶ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایتی عرضه خواهد شد. محصول یادشده همچنین مجهز به یک درگاه یواس‌بی نوع سی خواهد بود و از دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی سنس Ai بهره خواهد برد. علاوه بر این، گوشی جدید اچ‌تی‌سی از واقعیت‌ مجازی موبایلی پشتیبانی می‌کند، اما ایوان بلس به یکی از امکانات این دستگاه به نام «اج‌ سنس» اشاره کرده است.

اگر فکر می‌کنید که این اج همان اج سامسونگی است، کاملا در اشتباه هستید. بلس به یکی از فالورهای توییتر خود که در مورد این ویژگی و شباهت آن با اج سامسونگ پرسیده است، گفته که این ویژگی در کل با قابلیت اج سامسونگ فرق دارد. بنابراین اج‌ سنس چه می‌تواند باشد؟ بر اساس اعلام منبع این خبر، اج‌ سنس نام رسمی اج تاچ است. باید اشاره کنیم که رابط کاربری اچ‌تی‌سی موسوم به سنس و قابلیت اج سنس قبلا توسط بلس شناسایی ‌شده‌اند‌ و بر همین اساس این ویژگی به کاربر اجازه می‌دهد تا از نواحی حساس به لمس لبه‌های فریم گوشی به‌منظور انجام برخی از کارها در اپلیکیشن‌های خاص استفاده کند.

به همین دلیل احتمالا اچ‌تی‌سی اج سنس قابلیتی مثل لبه‌های خمیده‌ی نمایشگر برخی از گوشی‌های سامسونگی نخواهد بود. البته این قابلیت هدف مشابهی را دنبال می‌کند و آن، حداکثر استفاده از تمام بخش‌های یک گوشی هوشمند است.


منبع:زومیت

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .