تبیان، دستیار زندگی
شنیده ها حاکی از این هستند که نیکون در حال کار روی دوربین بدون آینه برای ورود جدی به این حوزه است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نیکون دوربین بدون آینه می‌سازد

شنیده‌ها حاکی از این هستند که نیکون در حال کار روی دوربین بدون آینه برای ورود جدی به این حوزه است.

بخش دانش و زندگی تبیان

دوربین بدون آینه

شنیده‌ها حاکی از این هستند که نیکون در حال کار روی دوربین بدون آینه برای ورود جدی به این حوزه است.

دوربین‌های بدون آینه این روزها نظر بسیاری را به‌سوی خود جلب کرده‌اند و از این‌رو تولیدکنندگان دوربین رفته‌رفته در حال ارائه‌‌ی محصولات درخوری در این حوزه هستند. بسیاری از تحلیل‌گران این سؤال را مطرح می‌کردند که نیکون به‌عنوان یکی از برترین برندها در حوزه‌ی تولید دوربین، چه زمانی به‌صورت جدی به این عرصه وارد خواهد شد. نیکون نیز همانند کانن در سال‌های اخیر بازار دوربین‌های بدون آینه را نادیده می‌گرفت و محصول درخوری راهی بازار نمی‌کرد، حال آنکه کانن اخیرا با رونمایی از دوربین بدون آینه EOS M5 نشان داد که استراتژی خود در این رابطه را تغییر داده است. البته این کمپانی ژاپنی دوربین‌های سری V را راهی بازار کرده ولی نمی‌توان محصولات این سری را دوربین‌هایی جدی خواند.

بر اساس گزارش منتشرشده در Yahoo Japan، به نظر می‌رسد نیکون در حال کار روی دوربین بدون آینه است تا به‌صورت جدی وارد این حوزه شود. شنیده‌ها حکایت از این دارند که نیکون در نظر دارد چندین دوربین بدون آینه را برای پوشش نیازهای مختلف راهی بازار کند.

در گزارش منتشرشده اشاره‌ای به زمان عرضه‌ی دوربین‌های بدون آینه نیکون نشده است و مشخص نیست که این کمپانی ژاپنی دوربین‌های بدون آینه خود را به بهره‌گیری از چه نوع سنسور با چه فرمتی راهی بازار خواهد کرد. برخی گمانه‌ها حکایت از این دارند که نیکون با تبعیت از استراتژی سونی، یک دوربین بدون‌ آینه فول فریم را عرضه خواهد کرد و با این محصول راهی بازار خواهد شد.

به نظر می‌رسد وجود مشکلات مالی، نیکون را بر آن داشته است تا در استراتژی‌های خود تجدید نظر کند و به تولید دوربین‌های بدون آینه بپردازد. باید دید که آیا کانن نیز به سمت تولید دوربین‌های بدون آینه سطح بالا با بهره‌گیری از سنسور فول فریم خواهد رفت یا همچنان عرضه‌ی دوربین‌های بدون آینه را با بهره‌گیری از سنسور APS-C ادامه خواهد داد.

نیکون در واکنش به این موضوع اعلام کرده است که دوربین‌های بدون آینه هنوز در مراحل اولیه‌ی طراحی و تولید هستند و با استناد به این اظهار نظر، می‌توان نتیجه گرفت که در سال جاری میلادی شاهد عرضه‌ی دوربین بدون آینه از سوی نیکون نخواهیم بود. به‌طور حتم بسیاری از علاقه‌مندان به حوزه‌ی عکاسی در پی آن هستند تا محصولات بدون آینه نیکون را مشاهده کنند.


منبع :زومیت

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .