تبیان، دستیار زندگی
«مسافر هشتم» داستانی در مورد زندگی امام رضا (ع) است که نویسنده در عین متعهد بودن به تاریخ کوشیده تا داستانی جذاب و خواندنی بنویسد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روایت داستان زندگی امام رضا(ع) در «مسافر هشتم»

«مسافر هشتم» داستانی در مورد زندگی امام رضا (ع) است که نویسنده در عین متعهد بودن به تاریخ کوشیده تا داستانی جذاب و خواندنی بنویسد.

بخش کتاب و کتاب خوانی تبیان
title

در این داستان، نویسنده به مسیری که امام رضا (ع) پیموده و مسائلی که برای ایشان اتفاق افتاده در قالب داستانی اشاره کرده است. این مجموعه داستان های کوتاهی را شامل می شود که به زندگی هشتمین امام شیعیان می پردازد. «بوی خوش نان، یک سبد خرما، یک روز تابستانی، مامون در تالار آینه، پیک ها و پیام ها، کاروان می رود، سرزمین آب های فراوان و...» از جمله داستان های این کتاب است.

مژگان شیخی، پیش از این  در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره‌ علت گرایش خود به تألیف ادبیات مذهبی گفته بود: البته من در ژانرهای مختلفی برای کودکان و نوجوانان می‌نویسم، اما فکر می‌کنم در حوزه‌ ادبیات مذهبی کارهای ما بیش‌تر، جنبه تاریخی داشته،   درحالی‌که  باید برای کودکان با نثری قابل فهم و درعین حال جذاب نوشت.

این نویسنده کودک و نوجوان معتقد است: اگر قصه‌ها خوب و پرکشش باشند، همیشه جایگاه خاص خود را حفظ می‌کنند. برای مثال هنوز هم داستان‌های هری پاتر به چاپ‌های پیاپی می‌رسد و این بیانگر علاقه کودکان به قصه است. بنابراین همچنان نویسندگان می توانند از قصه به عنوان قالبی اثرگذار بهره ببرند و زندگی پیامبران و امامان را با توجه به مستندات تاریخی و در قالب داستان روایت کنند.


منبع: خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .