تبیان، دستیار زندگی
روز دوم هفته دوم مسابقات فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا شب گذشته در هر 2 منطقه غرب و شرق پی گیری و پرونده دیدارهای این هفته بسته شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

‌8 بازی نمایندگان ایـران بیـرون از خــاک وطن!

روز دوم هفته دوم مسابقات فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا شب گذشته در هر 2 منطقه غرب و شرق پی‌گیری و پرونده دیدارهای این هفته بسته شد.‌

بخش ورزشی تبیان

استقلال - الاتفاق

هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی پایان یافت که اتفاقی عجیب و نادر رخ داد که اگر در تاریخ تورنمنت‌های بین‌المللی ورزش و فوتبال بی‌سابقه نباشد، قطعا کم‌سابقه و کم‌نظیر است.

‌در شرایطی که فوتبال ایران 4 نماینده در فصل‌2017 لیگ قهرمانان آسیا دارد و با انجام دیدارهای پرسپولیس و ذوب‌آهن با حریفانشان در شب گذشته همه نمایندگان ایران 2 دیدار ابتدایی‌شان را پشت‌ سر گذاشته‌اند اما در کمال تعجب هنوز فوتبال‌دوستان ایرانی در خاک کشور امکان تماشای مسابقات نمایندگان کشورمان را نداشتند و از 2 دیدار ابتدایی تیم‌های ایرانی محروم شدند!

متاسفانه در 2 فصل اخیر به‌خاطر تنش میان ایران و عربستان، سعودی‌ها ورزش و سیاست را درهم آمیخته و به بهانه واهی نبود امنیت و با استفاده از پول و لابی دیدارهایشان با تیم‌های ایرانی را در زمینی بی‌طرف برگزار می‌کنند.‌ فصل گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا که ید طولانی در تصمیم‌گیری‌های عجیب و منافی روح ورزش دارد، زیر‌بار خواسته عربستان رفت اما حداقل امتیازی که برای تیم‌های ایرانی قائل شد برگزاری دیدار نمایندگان ایران و عربستان در هفته‌های پایانی بود. ‌به این‌ترتیب نمایندگان ایران در همان هفته‌های ابتدایی بازی مقابل تماشاگران خودی در خاک ایران را تجربه کردند. ‌اما در فصل جاری لیگ قهرمانان نه تنها کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنان تن به خواسته سعودی‌ها داده، بلکه برنامه‌ریزی بازی‌ها نیز به گونه‌ای است که اگر نگوییم ضد‌ایرانی است، حداقل هیچ نشانی از عدالت و انصاف ندارد!

مسئولان برگزاری لیگ قهرمانان آسیا با وجود اشراف به مشکل ایران و عربستان و اطلاع از برنامه فصل گذشته، برنامه هفته اول و دوم تیم‌های ایرانی را به گونه‌ای چیده‌اند که از 8 دیدار برگزار شده تیم‌های ایرانی یک بازی هم در خاک ایران‌ و در حضور تماشاگران ایرانی نبوده است!

در‌واقع پرسپولیس، استقلال‌خوزستان، ذوب‌آهن و استقلال تهران در آغاز مسابقات با برنامه‌ای ناعادلانه مقابل حریفان‌شان قرار گرفتند و به خاطر گنجاندن دیدارشان با نمایندگان عربستان در 2 هفته نخست، ناچار شدند عملا 2 بازی بیرون از خانه برگزار کنند. ‌پرسپولیس با الهلال، استقلال‌خوزستان با الفتح در هفته نخست و ذوب‌آهن با الاهلی و استقلال با التعاون در هفته دوم دیدار داشتند و مثلا در این دیدارها میزبان بودند، میزبانی بدون تماشاگر و ورزشگاه اختصاصی!

البته با وجود این بی‌عدالتی آشکار کنفدراسیون فوتبال آسیا، نمایندگان ایران در هفته نخست 4 امتیاز از سعودی‌ها گرفتند و در هفته دوم نیز تیم استقلال به اندازه 2 نماینده کشورمان در هفته نخست به سعودی‌ها گل زد و قاطع‌ترین پیروزی آبی‌ها مقابل نمایندگان عربستان ثبت شد.

‌با این‌همه نمی‌توان از بی‌عدالتی سران AFC و ناتوانی و انفعال مسئولان فدراسیون فوتبال ایران و نمایندگان کشورمان در کنفدراسیون فوتبال آسیا به راحتی گذشت و بی‌دلیل نیست که رشد فوتبال در آسیا نسبت به سایر قاره‌ها سرعت پایین‌تری دارد! کاش یکی پیدا شود و به این سوال پاسخ دهد که آیا نمی‌شد در مقابل امتیاز بازی در زمین بی‌طرف که‌AFC  به سعودی‌ها داد، طرف ایرانی حداقل در برنامه‌ریزی مسابقات لیگ قهرمانان دخل و تصرف می‌کرد و آن را تغییر می‌داد؟ ‌


منبع : خراسان