تبیان، دستیار زندگی
اوایل اسفند ماه سال جاری بود که پس از کش و قوس های فراوان، سرانجام شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان، تصمیم گرفت در کنار «حسن روحانی»، کاندیدا یا کاندیداهای دیگری را به عنوان گزینه ریاست جمهوری معرفی کند تا اهدافی را که به آن می اندیشد، محقق ساز
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جمع‌بندی نهایی اصلاح‌طلبان برای انتخابات

اوایل اسفند ماه سال جاری بود که پس از کش و قوس های فراوان، سرانجام شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان، تصمیم گرفت در کنار «حسن روحانی»، کاندیدا یا کاندیداهای دیگری را به عنوان گزینه ریاست جمهوری معرفی کند تا اهدافی را که به آن می اندیشد، محقق سازد.

بخش سیاست تبیان

جمع‌بندی نهایی اصلاح‌طلبان برای انتخابات

این تصمیم اصلاح طلبان پس از بررسی های بسیار و طرح مباحث فراوان نهایی شده و آنها تصمیم گرفته اند برای عبور روحانی از گردنه های سخت انتخاباتی سال 96 نسبت به معرفی کاندیدای ثانی در کنار وی اقدام کنند؛ مسأله ای که می تواند در روند بررسی صلاحیت ها و به ویژه مناظره های انتخاباتی به کمک رئیس دولت یازدهم بیاید و هزینه های کمتری را متوجه وی کند.

البته گویا برخی اصلاح طلبان هم بر این نظرند که باید کسی در کنار روحانی به عنوان کاندیدای ثانی یا آلترناتیو معرفی شود که شانس و اقبال برای انتخاب توسط مردم خوبی داشته باشد و البته در صورت درخواست از وی برای کناره گیری تابع نظر ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدالگرایان هم باشد.

اینکه کاندیدای دوم جریان اصلاح طلبی و اعتدالگرایی ـ که قرار است در کنار روحانی معرفی شود ـ باید توان لازم برای تصدی عنوان ریاست جمهوری و قابلیت لازم برای جذب آرای مردمی را داشته باشد، به این دلیل است که اگر به هر شکل، امکان حضور روحانی در انتخابات پیش روی محقق نشد، وی بتواند طیف مذکور را نمایندگی کرده و شانس پیروزی در انتخابات را داشته باشد.

استراتژی شورای عالی اصلاح طلبان برای معرفی کاندیداهای دیگر در کنار روحانی، در حالی اتخاذ و نهایی شده که حزب اعتدال و توسعه و برخی اعضای شاخص آن تا کنون بارها مخالفت خود را صریح با معرفی کاندیدا یا کاندیداهای دیگر در کنار روحانی اعلام کرده اند.

در همین رابطه، عضو ارشد حزب اعتماد ملی درباره تصمیم شورای عالی سیاتگذاری اصلاح طلبان برای معرفی کاندیدای ثانی یا آلترناتیو روحانی اظهار کرد: «حسن روحانی» گزینه اصلی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‏جمهوری سال 96 است.

«الیاس حضرتی» درباره اینکه آیا اصلاح‎طلبان می خواهند گزینه دیگری را در کنار روحانی برای حضور در انتخابات ریاست‎جمهوری معرفی کنند، افزود: نظر اصلاح ‏طلبان در اوضاع کنونی بر این است که کاندیدای اول و آخر این جریان در انتخابات ریاست‎جمهوری سال 96 روحانی است.

وی البته تصریح کرد: ما به جهت رعایت احتیاط و تدبیر سیاسی و با هماهنگی خود روحانی و برای داشتن سبد رأی، نامزدهایی را در انتخابات ریاست‎جمهوری در کنار روحانی معرفی خواهیم کرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره چرایی و چگونگی معرفی کاندیدای ثانی اصلاح طلبان نیز یادآور شد: ما بدون شک افرادی را در کنار روحانی در حوزه ‏هایی اقتصادی، سیاسی،اجتماعی، و فرهنگی با هماهنگی با «رئیس جمهور» معرفی خواهیم کرد تا هر کدام که از سوی شورای نگهبان تأیید صلاحیت شدند، در کنار روحانی در عرصه انتخابات حضور پیدا کنند.

وی تأکید کرد: پس از آغاز فعالیت‎های انتخاباتی و هنگامی که روحانی از پل‎های مختلف انتخاباتی گذشت، نامزدهای اصلاح ‏طلبان به نفع وی از عرصه انتخابات ریاست‏جمهوری کنار خواهند کشید.

حضرتی خاطرنشان کرد: بنا و دستور اصلی کار اصلاح‎طلبان در انتخابات ریاست‏ جمهوری سال 96 بر ضرورت حمایت از روحانی است و بنابراین، ما در شورای عالی اصلاح‎طلبان و حزب اعتماد ملی مشغول به فعالیتیم.

استراتژی شورای عالی اصلاح طلبان برای معرفی کاندیداهای دیگر در کنار روحانی، در حالی اتخاذ و نهایی شده که حزب اعتدال و توسعه و برخی اعضای شاخص آن ـ که حزب اصلی حامی «حسن روحانی» به شمار می رود ـ تا کنون بارها مخالفت خود را صریح با معرفی کاندیدا یا کاندیداهای دیگر در کنار روحانی اعلام کرده اند.
منبع : تابناک