تبیان، دستیار زندگی
با نزدیک شدن به ایام انتخابات برای جلوگیری از برگزاری هرچه بهتر و سالم تر ایم مهم باید تا جایی که می شود از حواشی و حاشیه سازی ها دوری کنیم، حال چه مردم و چه مسئولین نظام.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : آزاده مرنی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نان تعامل یا تقابل؟!

با نزدیک شدن به ایام انتخابات برای جلوگیری از برگزاری هرچه بهتر و سالم تر ایم مهم باید تا جایی که می شود از حواشی و حاشیه سازی ها دوری کنیم، حال چه مردم و چه مسئولین نظام.

آزاده مرنی -بخش سیاست تبیان

نان تعامل یا تقابل؟!

"تقابل با جهان برای برخی نان داشت" این جمله را اخیرا رئیس جمهور محترم ، دکتر روحانی در یکی از سخنرانی های خود اظهار داشت. با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست جمهوری 96 و همچنین سخنان مقام معظم رهبری در راستای اتحاد و همدلی ؛ بهتر است از این قبیل حواشی دوری نماییم. دکتر روحانی که طی سه سال و چند ماه گذشته سعی بر احقاق حقوق ملت ایران را داشت از جهاتی هم مورد نقد قرار می گیرد.

درست است که دکتر روحانی تلاش خود را برای پیشبرد اهداف کشور به کار گرفته اما با اتخاذ برخی مواضع خاص نقدهایی بر وی وارد است که اگر سعی بر رفع آنها ننماید بلاشک کار را در کارزار انتخابات آتی بر خود دشوار می کند.

تجربه دولت های پیشین به ما می آموزد استفاده از رهنمون های مقام معظم رهبری که همواره آمیخته با وسعت دید ، آینده نگری ، توجه به اولویت ها و نیازهای اساسی کشور و اِشراف کامل ایشان نسبت به مسائل و مصالح کشور است ؛ همیشه سنگ ها را از پیش پای دولت ها برداشته و به آنها در کسب موفقیت بیشتر کمک کرده است.

تکیه بر توان داخلی

شاید از دیدگاه دکتر روحانی "تقابل با جهان برای برخی نان داشته است" اما بی تردید سازشکاری با جهان نیز سود چندانی نخواهد داشت. همانطور که به نظر بسیاری از تحلیلگران سیاسی و اقتصادی دولت محترم باید بیش از آن که بر رفع تحریم ها و تکیه بر آنها در راستای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی تاکید داشته باشد ؛ باید اولویت خود را بر افزایش توان متخصصین داخلی و حمایت همه جانبه از تولید ملی متمرکز می کرد تا ضمن خنثی سازی تحریم های ظالمانه ، زمینه ی پیشرفت و توسعه ی کشور ایجاد می شد.

افزایش سطح "اتحاد" و "همدلی داخلی"

یکی دیگر از مواردی که دکتر روحانی باید برای رفع آن تلاش کند ؛ دوری از ایجاد شکاف بین اقشار مختلف جامعه می باشد. این موضوع که دائم دم از دوقطبی سازی اجتماعی بزنیم به هیچ عنوان قابل دفاع نیست. با توجه به اوضاع بین المللی کشورمان و همچنین رهنمون های مقام معظم رهبری ، باید اتحاد داخلی را قوتی بیش از پیش بخشیم و زمینه ی همدلی داخلی را گسترش دهیم. تنها در این شرایط است که می توانیم در برابر تحریم ها و فشارهای خارجی تمام قد ایستادگی کنیم.

این موضوع از جهات مختلف دیگری هم حائز اهمیت می باشد که یکی از آنها برگزاری انتخاباتی سالم و پرشورتر نسبت به سال های گذشته و به رخ جهانیان کشیدن آن است.

کلام آخر

عُقلا معتقدند که می بایست از گذشته ها درس گرفت. تجربه دولت های پیشین به ما می آموزد استفاده از رهنمون های مقام معظم رهبری که همواره آمیخته با وسعت دید ، آینده نگری ، توجه به اولویت ها و نیازهای اساسی کشور و اِشراف کامل ایشان نسبت به مسائل و مصالح کشور است ؛ همیشه سنگ ها را از پیش پای دولت ها برداشته و به آنها در کسب موفقیت بیشتر کمک کرده است. این مهم را درباره دولت فعلی نیز در تجربه برجام شاهد بودیم و خوب است دولت با دقت بیشتری از تجارب اینچنینی استفاده کرده و در زمینه های مختلف بخصوص تاکید رهبر انقلاب اسلامی در حمایت از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی برای گذار از شرایط فعلی و موفقیت های روز افزون استفاده نماید.