تبیان، دستیار زندگی
این هفته به تغذیه کودکان، تاثیر آویشن بر ام اس و روماتوئید، تغذیه مناسب برای درمان ناباروری، تخم کتان برای تنظیم قندخون، 7 باور غلط در خصوص دیابت که به سلامتی آسیب می زند و ... پرداختیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تخم کتان، ناباروری، آویشن

این هفته به تغذیه کودکان، تاثیر آویشن بر ام اس و روماتوئید، تغذیه مناسب برای درمان ناباروری، تخم کتان برای تنظیم قندخون، 7 باور غلط در خصوص دیابت که به سلامتی آسیب می زند و ... پرداختیم.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان

تخم کتان، ناباروری، آویشن

4 نکته ی مهم در مورد تغذیه و سلامت کودکان

بدن انسان بین 2 تا 20 سالگی به طور مداوم در حال تغییر است. بنابراین به تغذیه مناسبی جهت پاسخگویی به این تغییرات نیاز دارد. اگر شما والدین فرزندانی در این سنین هستید باید بیشتر به تغذیه آنها دقت کنید.

5 نوشیدنی مناسب برای ورزشکاران

اگر دونده حرفه ای هستید و یا به صورت منظم ورزش می کنید بدنتان به تأمین آب کافی نیاز دارد. برخی نوشیدنی ها برای ورزشکاران مناسب تر است که در ادامه اشاره می شوند.

تغذیه مناسب برای درمان ناباروری (1) 

برای افزایش شانس باروری باید از عوامل مخرب محیطی اجتناب کنید و از رژیم غذایی مناسب، فعالیت بدنی روزانه و داروهای گیاهی لازم کمک بگیرید...

تخم کتان: ماده ای برای تنظیم قندخون

دانه های کوچک تخم کتان برای سلامتی قلب مفید بوده و به تنظیم قند خون کمک می کند. اگر از این دانه ها استفاده نکرده اید شاید زمان آن رسیده که به فکر مصرف آنها نیز باشید.

9 درمان طبیعی بیماری کرون

بیماری کرون اختلال مزمنی است که ممکن است هر بخشی از دستگاه گوارش را درگیر کرده و در آن ایجاد التهاب کند. عوامل مختلف محیطی، عوامل ژنتیکی و باکتریایی در بروز این بیماری نقش دارند.

چای آویشن برای تسکین آرتریت روماتوئید، ام اس و غیره

از زمان های قدیم آویشن برای مقابله با عفونت ها و درمان زخم‌ها نیز استفاده می شده است. هم اکنون نیز در طب سنتی فرهنگ های مختلف از این گیاه معطر برای تسکین فیبرومیالژی (درد پراکنده)، آرتریت روماتوئید، ام اس و غیره استفاده می شود.

خواص سوپ بروکلی + روش تهیه 

در بین تمام سبزیجات پرخاصیتی که برای سلامتی مفید هستند بروکلی و سوپ آن جایگاه ویژه ای دارد. یک رژیم غذایی حاوی این ماده غذایی بدون شک فواید زیادی برای بدن دارد.

آنچه باید در مورد روغن کانولا بدانیم 

اطلاعات تبلیغاتی بسیاری در مورد انواع روغن های موجود در بازار وجود دارد که ما را در خرید روغن سالم و مطمئن دچار تردید خواهد کرد. روغن کانولا یکی از مناسبترین روغن ها برای سلامت قلب است که در فرآیندی از دانه های کانولا استخراج می شود.

شربت سیر: پنی‌سیلین طبیعی + روش تهیه

همه شما سیر را به خوبی می شناسید و از خواص آن کمابیش اطلاع دارید. اما آیا می دانید می توان از همین سیر شربتی تهیه کرد که چندین برابر پنی سیلین مؤثر است؟

نسخه طب سنتی برای سلامت معده 

در طب سنتی، معده ی سالم علائمی دارد و ضعف آن نیز باعث بروز مشکلاتی می شود. در این مطلب ابتدا به علائم سلامت و بیماری معده و در ادامه به خوردنی ها و نوشیدنی هایی که موجب سلامت معده می شوند، اشاره می کنیم. با ما همراه باشید...

7 باور غلط در خصوص دیابت که به سلامتی آسیب می زند 

دیابت یک بیماری جدی است که عوارض متعددی در پی دارد. بنابراین لازم است اطلاعات خود را در خصوص این بیماری بالا ببرید. برخی باورهای رایجی وجود دارد که اشتباه بوده و باید دیدِ همه در خصوص آن‌ها اصلاح شود.

آشنایی با روش تهیه حلوای شیرین هویج

حلوای شیرین هویج مغذی محتوی آجیل و کشمش بسیار خوشمزه است. دقت نمایید که جدول ارزش غذایی حلوای شیرین هویج، بدون در نظر گرفتن خامه محاسبه شده است.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.