تبیان، دستیار زندگی
وزارت خارجه آمریکا پیام تبریک به اصغر فرهادی و مردم ایران را از روی صفحه فارسی این وزارتخانه در توییتر حذف کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حذف پیام تبریک وزارت خارجه آمریکا به "فرهادی و مردم ایران"

وزارت خارجه آمریکا پیام تبریک به اصغر فرهادی و مردم ایران را از روی صفحه فارسی این وزارتخانه در توییتر حذف کرد.

بخش سینما وتلویزیون تبیان
title

رویترز اعلام کرد وزارت خارجه آمریکا پیام تبریک ایالات متحده به اصغر فرهادی و مردم ایران را به دلیل موفقیت در اسکار از روی صفحه این وزارتخانه در توییتر حذف کرده است.

این پیام تبریک در صفحه فارسی  توییتر  وزارت امور خارجه آمریکا خطاب به اصغر فرهادی و مردم ایران منتشر و اسکرین شات این پیام در توییتر پخش شده بود.

پیام تبریک وزارت خارجه آمریکا در ساعت یک بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی (Eastern Time Zone) منتشر شده بود اما زمان دقیق حذف آن مشخص نیست.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده برای جلوگیری از سوءبرداشت در تایید اظهارات مطرح شده (توسط انوشه انصاری به نمایندگی از فرهادی) این توییت را حذف کرده است.

یکی دیگر از مقامات رسمی وزارت خارجه آمریکا گفته تصمیم به حذف این توییت در این وزارتخانه اتخاذ شده است.

۲۴ ژانویه و چند روز پیش از صدور فرمان ترامپ در منع ورود اتباع هفت کشور مسلمان از جمله ایران به ایالت متحده، صفحه فارسی توییتر وزارت خارجه آمریکا برای فرهادی در مراسم اسکار آرزوی موفقیت کرده بود که این پیام همچنان در این صفحه موجود است.

بامداد دوشنبه اصغر فرهادی به مناسبت موفقیت در دریافت دومین اسکار پیامی منتشر کرده بود که در بخشی از آن به سیاست‌های دونالد ترامپ در "تقسیم‌بندی جهان به ما و دشمنان ما توسط سیاستمداران افراطی" اعتراض کرده بود.

در این پیام آمده بود: "متاسفم که امشب در کنار شما نیستم، من به احترام مردم کشورم و شش کشور دیگر که با قانون غیرانسانی منع ورود مهاجران مورد بی‌احترامی واقع شدند به آمریکا نیامدم.

تقسیم‌بندی جهان به ما و دشمنان ما توسط سیاستمداران افراطی، باعث ترس می‌شود، ترسی که توجیهی‌ست دروغین برای خشونت‌ها و جنگ‌ها. جنگ‌هایی که مانع بزرگی بوده‌اند برای رسیدن به دموکراسی و رعایت حقوق بشر در کشورهایی که مورد تهاجم واقع شده‌اند.

سینماگران می‌توانند با چرخش دوربین‌هایشان به مشترکات انسانی، کلیشه‌هایی که از ملیت‌ها و ادیان مختلف ساخته شده است را بشکنند و زمینه‌ همدردی و به دنبال آن همبستگی مردمان جهان را فراهم کنند. همدردی چیزی‌ست که ما امروز بیشتر از هر زمان به آن نیازمندیم."


منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .