تبیان، دستیار زندگی
یک شرکت تولید کننده دوربین، دوربین پیشرفته ای موسوم به Phantom Flex۴K عرضه کرده که قادر به تصویربرداری با سرعت آهسته با دقت هزار فریم در ثانیه است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عرضه دوربینی برای ثبت پیچیده ترین جلوه های آفرینش

یک شرکت تولید کننده دوربین، دوربین پیشرفته ای موسوم به Phantom Flex۴K عرضه کرده که قادر به تصویربرداری با سرعت آهسته با دقت هزار فریم در ثانیه است.

بخش دانش و زندگی تبیان

دوربین

دوربین شرکت Vision Research  که کاربردهای سینمایی دارد برای تصویربرداری از پیچیده ترین و ناب ترین زیبایی های طبیعت هم قابل استفاده بوده و البته در صنایع دفاعی، هوافضا و برخی علوم دیگر نیز کاربرد دارد.

این دوربین می تواند تک تک پیکسل هایی که از آنها تصویربرداری می کند را با دقت بی نظیری به ثبت برساند و از همین رو از آن می توان برای تصویربرداری از رویدادهایی که با سرعت بسیار بالایی اتفاق می افتند استفاده کرد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند Phantom Flex۴K در مقایسه با دیگر دوربین هایی که قادر به تهیه تصاویر آهسته از رویدادهای مهم علمی و طبیعی هستند، بهترین کیفیت را دارد.

به عنوان مثال می توان با این دوربین صحنه بال زدن یک ملخ یا چرخش یک موتورسیکلت به دور خود یا انفجار و شکستن شیشه یا یک بطری در اثر برخورد گلوله را با کیفیت حیرت انگیزی به ثبت رساند.

این دوربین دارای دو حالت فیلم برداری global  و  rolling shutter است که در صورت تصویربرداری با حالت دوم جزییات بیشتری در صحنه ثبت می شوند. در صورت تصویربرداری در حالت فوق دقیق یا ۴K تصاویر با سرعت ۱۰۰۰ فریم در ثانیه ثبت می شوند. اما در صورت فیلم برداری با کیفیت دقیق یا ۲K تصاویر با سرعت ۱۹۷۵ فریم در ثانیه ذخیره خواهند شد.

دوربین یاد شده را می توان در دمای منفی ۲۰ درجه سانتیگراد تا ۵۰ درجه سانتیگراد مورد استفاده قرار داد.


منبع:خبرگزاری مهر
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .