تبیان، دستیار زندگی
در این مطلب خواهید آموخت که چگونه عرض ستون ها و ارتفاع سطر ها را بطور دقیق اندازه دهید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه اندازه سطر و ستون های Excel را تغییر دهیم؟

در این مطلب خواهید آموخت که چگونه عرض ستون ها و ارتفاع سطر ها را بطور دقیق تغییر اندازه دهید.

ترجمه: سید محمد امین سعادت – بخش دانش و زندگی تبیان

اکسل

اگر شما از علاقه مندان به یادگیری اکسل باشید، احتمالا می دانید که می توان اندازه سطر و ستون ها را به کمک ماوس تغییر داد؛ که البته این یک روش غیر دقیق است. اگر شما اندازه دلخواه خود را بطور دقیق بدانید، می توانید بصورت دستی آن را اعمال کنید.

برای این کار دو روش وجود دارد:

روش اول

در ابتدا باید مشخص کنید که کدام سطر یا ستون ها را می خواهید اندازه شان را تغییر دهید. اگر قصد دارید یک سطر را تغییر اندازه دهید، بر روی ابتدای آن سطر که با عدد مشخص شده کلیک کنید. اگر قصد تغییر اندازه چند سطر را دارید، بر روی اولین سطر کلیک کرده، و سپس با نگه داشتن کلید Ctrl روی کیبورد، بر روی سایر سطر ها کلیک کنید تا آنها نیز انتخاب شوند.

واحد اندازه گیری پیشفرض اکسل برای اندازه ها، Piont می باشد

و همچنین اگر قصد تغییر اندازه تعدادی از سطر ها بصورت متوالی هستید، روی سطر اول کلیک کرده، و با نگه داشتن کلید Shift روی کیبورد، آخرین سطر را کلیک کنید تا تمام سطر های میان این دو انتخاب شوند. همین روال برای انتخاب ستون ها که با حروف نمایش داده می شوند نیز صدق می کند. بعد از انتخاب سطر یا سطرها و یا ستون ها، در تب های بالای برنامه به قسمت Home، Cells و سپس Format بروید. زیر بخش Cell Size شما هر دو گزینه Row Height و Column Width به معنی ارتفاع سطر و عرض ستون را در اختیار دارید. برای تغییر اندازه سطر های انتخاب شده وارد Row Height، و برای تغییر اندازه ستون های انتخاب شده وارد Column Width شوید.

اکسل

بعد از وارد شدن، پنجره ی کوچکی باز می شود که شما می توانید اندازه دلخواهتان را بطور دستی وارد کنید.

اکسل

واحد اندازه گیری پیشفرض اکسل برای اندازه ها، Piont می باشد.

نکته: اگر قصد دارید تمام سطر های یک صفحه را تغییر اندازه دهید، کافی است بجای انتخاب کردن تمام سطر ها، یک ستون را انتخاب کنید، و سپس وارد قسمت تغییر سطر یا Row Height شوید و اندازه را تغییر دهید.

همینطور برای تغییر تمام ستون ها، یک سطر را انتخاب کنید و اندازه ستونی را از Column Width تغییر دهید.

روش دوم

یک سطر یا یک ستون را انتخاب کنید. بر روی آن راست کلیک کنید.

اگر سطر را انتخاب کرده اید بر روی Row Height کلیک کنید.

اکسل

اگر ستون را انتخاب کرده اید بر روی Column Width کلیک کنید.

اکسل

و در ادامه همان پنجره ی کوچک ظاهر می شود و شما می توانید که میزان اندازه دلخواه را بطور دستی و دقیق وارد کنید.

نکته: برای تغییر واحد اندازه گیری برنامه اکسل، از تب View وارد Workbooks View و سپس Page Layout بشوید. در این حالت اندازه واحد اندازه گیری به اینچ تغییر پیدا می کند. برای تبدیل کردن واحد اینچ به سانتی متر، از تب File وارد Options و سپس تب Advanced شوید. در بخش Display در قسمت Ruler units می توانید سانتی متر را انتخاب کنید.


منبع: Makeuseof.com