تبیان، دستیار زندگی
وزیر دادگستری گفت: هر سال جرم انگاری را بیشتر کردیم ولی جرم و مجرمین بیشتر شده به طوری که در حال حاضر از بیان تعداد متهمین و پرونده ها خجالت می کشیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باید به سمت کاهش جرائم حرکت کنیم

وزیر دادگستری گفت: هر سال جرم انگاری را بیشتر کردیم ولی جرم و مجرمین بیشتر شده به طوری که در حال حاضر از بیان تعداد متهمین و پرونده ها خجالت می کشیم.

بخش اجتماعی تبیان

کاهش جرائم

حجت الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری در ادامه سخنرانی خود در اولین همایش ملی سایبری ادامه داد: انسان دنیای ناشناخته و لایتناهی است که بخشی از دنیای امروز با فضای سایبر در حال تکمیل است.

وی گفت: اگر کشور امروز خواستار علم و امنیت است باید به علم و دانش اهتمام بورزد.

پورمحمدی افزود: همچنین اگر خوستار سلامت در جامعه هستیم باید بدانیم که سلامت نیز در افق علم و فناوری اتفاق میفتد.
ما در عرصه سلامت قراردادی هستیم درحال که دنیای واقعی همه ابزارهای واقعی خود را میخواهد.

وزیر دادگستری بیان کرد: ما در کشورمان جرم انگاری میکنیم تا جامعه را اصلاح کنیم اما با این کار فقط تعداد متهمین، زندانیان و جرم بیشتر شده است که این امر نشان می دهد این چرخه بی پایان و معیوب است.

پورمحمدی با اشاره به اهتمام در امر جرم انگاری گفت: اگرچه در امر جرم انگاری باید اقدامات بسیار مناسبی انجام گیرد اما باید به ابعاد مختلف نیز توجه شود.

وی گفت: هرسال جرم انگاری را بیشتر کردیم ولی جرم و مجرمین بیشتر شده به طوری که در حال حاضر از بیان تعداد متهمین و پرونده ها خجالت می کشیم.

پورمحمدی تصریح کرد: باید رویکرد و نگاهمان را در زمینه کاهش جرائم تغییر دهیم.

وی ادامه داد: باید ببینیم که آیا با آمدن فضای مجازی باید منتظر جرم بیشتری در آینده باشم یا دنبال راهی برای جلوگیری و کنترل این امر بگردیم.

وزیر دادگستری گفت: هر تکنولوژی ابزار کنترلی خود را نیز می تواند بسازد یا میتوان تشخیص داد که با همان فناوری به نحوی کنترل کنیم که خروجی آن فناوری با آسیب و جرم کمتر مواجه باشد.

وی با اشاره به برگزاری کارشناسانی در حوزه سایبری بیان کرد:

پورمحمدی افزود: مطالعاتی که در حوزه سایبری در حال انجام است بخشی به صورت لوایح و دستورالعمل ها شکل می گیرد اما باید توجه کرد که تغییر رویکرد مقابله و کاهش جرم در این حوزه را نیز باید مدنظر قرار داد و از ساختن عناوین مجرمانه جدید خودداری کنیم و اقداماتمان در حوزه محدودسازی فناوری نباشد.


منبع:Fars News Agency

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .